Aihe: Liitäntä kysymyksiä v-amp 2:lle.
1
Migo
01.05.2005 12:46:40
Elikkäs kun tuon vampin voi liittää koneeseen niin onko mitään muuta vaihtoehtoa kun tuo midipiuha?? Itselläni on kannettava ja siinä ei ole sellaista liitäntää. Sitten toinen kysymys, että miten tuo vamppi kannattaa liittää vahvistimeen, että se on parhaimmillaan?..
Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....?
Lego
01.05.2005 13:07:52
Elikkäs kun tuon vampin voi liittää koneeseen niin onko mitään muuta vaihtoehtoa kun tuo midipiuha?? Itselläni on kannettava ja siinä ei ole sellaista liitäntää. Sitten toinen kysymys, että miten tuo vamppi kannattaa liittää vahvistimeen, että se on parhaimmillaan?..

Line outista (left tai right) normaalilla kitarapiuhalla jonka toiseen päähän laitat 'miniplugin' ja se äänikorttiin. Näin on mulla. Ei kovin pro, mutta ajaa asiansa.
Minkä vanhana oppii, sitä ei nuorena osannut.
Ibanez, probably the best guitar in the world!
Miikathebest
01.05.2005 13:17:53 (muokattu 01.05.2005 13:19:53)

Stereopiuhalla liität kuulokelähdöstä johonkin koneen sisääntuloon.

Ääni ei liiku midin kautta. Sillä voi ainoastaan ohjata laitteen toimintoja.

Vahvistimeen näin:
kitara-> vamp-> fx return
Näin ohitetaan vahvistimen oma etuvahvistin, mistä johtuen yhdistelmä soundaa mahdollisesti paremmalle.

Itse jättäisin vampin k okonaan pois ja ottaisin _oikeasta_ vahvistimesta sen soundin.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
32788
01.05.2005 13:33:42
Entä onkos siinä koneessa peliporttia? Jos on, Vampin voi liittää sitä kautta koneeseen piuhalla, jonka toisessa päässä on midi-liittimet ja toisessa päässä peliporttiliitin

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=9818

Jos ei ole, on olemassa myös adaptereita, jolla USB-liitännästä saa MIDI-liitännän.

http://www.dlxmusic.fi/asp/tuotesiv … sp?itemcode=906msport1&from=kam

Toivottavasti tuosta oli jotain apua...
Olen samaa mieltä ylläolevan kanssa!
Miikathebest
01.05.2005 13:59:52

Entä onkos siinä koneessa peliporttia? Jos on, Vampin voi liittää sitä kautta koneeseen piuhalla, jonka toisessa päässä on midi-liittimet ja toisessa päässä peliporttiliitin

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=9818

Jos ei ole, on olemassa myös adaptereita, jolla USB-liitännästä saa MIDI-liitännän.

http://www.dlxmusic.fi/asp/tuotesiv … sp?itemcode=906msport1&from=kam

Toivottavasti tuosta oli jotain apua...

Mitä kaikkea Vampin ja koneen välillä voi tarkalleen siirtää midin kautta??
Itse kuvittelisin sen olevan täyttä turhuutta.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Joel Harald
01.05.2005 14:02:25

Valmiita presettejä, tai sitten mitä tahansa parametriä voi säätää. Siinä ohjelmassa sun nenän edessä on niinku jokainen nappula ja jotain enemmänkin.
Turpa kii tai tuun teille soittaa.
Lego
01.05.2005 14:02:44 (muokattu 01.05.2005 14:03:04)

Mummielestä sillä ei paljon muuta tehdä kuin laiteta presettejä tai muokata niitä. Tällainen kuva mulla on, en sitten tiedä.

E.Hidas
Minkä vanhana oppii, sitä ei nuorena osannut.
Ibanez, probably the best guitar in the world!
temppiz
01.05.2005 14:22:32

Mummielestä sillä ei paljon muuta tehdä kuin laiteta presettejä tai muokata niitä. Tällainen kuva mulla on, en sitten tiedä.

E.Hidas

Juurikin näin. Tosin asia helpottuu kummasti kun näkee kaikki säädöt yhdellä kertaa ja selkokielellä, ilman et tarvii manuaalista katsastaa esim. mikä kaiku on nro=1

En ole tuohon manuaalin tarkemmin syventynyt, mutta saako tuosta millään tavoin kompuraa ja delayta samaan presettiin ilman midipiuhaa?
Kytkentöjen hälvettyä tarkistamme savut...
Migo
01.05.2005 15:58:51
Stereopiuhalla liität kuulokelähdöstä johonkin koneen sisääntuloon.

Ääni ei liiku midin kautta. Sillä voi ainoastaan ohjata laitteen toimintoja.

Vahvistimeen näin:
kitara-> vamp-> fx return
Näin ohitetaan vahvistimen oma etuvahvistin, mistä johtuen yhdistelmä soundaa mahdollisesti paremmalle.

Itse jättäisin vampin k okonaan pois ja ottaisin _oikeasta_ vahvistimesta sen soundin.

No joo tällä hetkellä olen pääosin soitellut vahvarilla yksistään ja vampilla kuulokkeitten kautta. Mutta lähinnä jos saisi noita äänitys hommia tehtyä koneelle tuolla vampilla.
Migo
01.05.2005 18:36:18
Ihan perus äänitysohjelmia olette käyttäneet koneella?? Tai siis mitä ohjelmia olette käyttäneet??
overtake
01.05.2005 18:49:24
N-Track Studiolla mä olen äänitellyt. Tuolta tietokoneosastolta näistä asioista löytyy juttua.
www.stonetabs.tk
-septimisti-
01.05.2005 19:05:53
Tietokoneella noita soundeja muokkaillessa on se etu ettei tarvitse tyytyä yhteen efektiin kerralla. Voi napsauttaa kompressorin, autowahin, tremolon, mieleisensä kaiun ja vielä vaikkapa flangerin samaan aikaan päälle.
Tympee Huttunen
01.05.2005 22:03:37
Tietokoneella noita soundeja muokkaillessa on se etu ettei tarvitse tyytyä yhteen efektiin kerralla. Voi napsauttaa kompressorin, autowahin, tremolon, mieleisensä kaiun ja vielä vaikkapa flangerin samaan aikaan päälle.

Onko noin muka?
-septimisti-
01.05.2005 22:43:30
Onko noin muka?

Näin on. Tosin tuli hieman liioiteltua, muistini teki näköjään töppöset sen suhteen, että flangeria ja tremoloa ei sentään saa yhtä aikaa päälle.

Pre Fx (kompressori, wah), Fx Modulation (tremolo, chorukset ym), kaiut sekä reverb ovat toisistaan riippumattomina säädettävissä.
JLM
02.05.2005 15:00:29

Ihan perus äänitysohjelmia olette käyttäneet koneella?? Tai siis mitä ohjelmia olette käyttäneet??

Kristal löytyy tällä hetkellä koneelta. Kannattaa tsekata.
wilzhu
03.05.2005 00:12:30
Mikä olisi se halvin tapa liittää V-Amp koneeseen, jos ei ole ennestään mdi sisään- ja ulostuloa eikä peliporttia?
Paljon se ottaa, vähän se antaa.
BuzBuz
03.05.2005 07:28:50

Mikä olisi se halvin tapa liittää V-Amp koneeseen, jos ei ole ennestään mdi sisään- ja ulostuloa eikä peliporttia?

http://www.thomann.de/thoiw3_edirol … m1sx_usbmidiinterface_prodinfo.html

Jos midillä haluat niin tuollainen. Aika kallis kylläkin mutta ainoa mitä äkkiseltään keksin.
Mikään ei ole mahdotonta, jotain ei vain pysty tekemään.
Tympee Huttunen
03.05.2005 08:34:46
Näin on. Tosin tuli hieman liioiteltua, muistini teki näköjään töppöset sen suhteen, että flangeria ja tremoloa ei sentään saa yhtä aikaa päälle.

Pre Fx (kompressori, wah), Fx Modulation (tremolo, chorukset ym), kaiut sekä reverb ovat toisistaan riippumattomina säädettävissä.

Aina sitä näköjään oppii uutta. Pitääkin koittaa jos saisi tuon pro:n koneeseen kiinni. Harmi, ettei ihan suoraan ole nuo noin käytettävissä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)