Aihe: Stage Customeissa tyyppivika?
1
Triskal
11.04.2003 21:44:23 (muokattu 11.04.2003 21:46:04)

Lukion Stage Customeista hajosi puomiständi. Tutkiskelin vähän asiaa ja huomasin, että ruuvipesän kierteet olivat kuluneet niin, että ruuvi ei ottanut enää kiinni. Katselin muutenkin, että Yamahan hardware ja erityisesti ruuvipesät ovat melko pehmeää metallia. Esimerkiksi clamp, johon on kiinnitetty raskas 14" tomtom, syödä rusauttaa mukavat jäljet ständiin. Onko tämmöistä sattunut teille Stage Customien omistajat?

Oletan, että ständi on entinen, ellei jostakin löydy kierteiden tekoon tarvittavaa työkalua. Ruuvipesä lienee hajonnut, koska joku on oletettavasti kiristänyt ruuvin liian tiukalle. Näin kierteisiin kohdistuu suuri voima ja kovempaa metallia oleva ruuvi tuhoaa kierteen.

Minusta tuntuu, että Stage Customit jäävät minulta ostamatta. Vähintäänkin Yamahan hardware.

EDIT: Hmm, muotoilinkohan otsikon väärin...? Tiedä häntä. Ehkä hardwareen tarkemmin liittyvä otsikko olisi ollut parempi.
Thyrblast
12.04.2003 21:32:41
Jep, itse rumpuja ja hardware-osastoa ei kannata noin verrata! Kieltämättä Yamahalla on joiltain osin kehnohko tuo rautaosasto,mutta mielestäni esim. triple holder pallonivelineen on ok. Kuinka monen muun merkin tomit saa säädettyä näin hyvin kuin Yamahalla? Kyllä suosittelen Yamahan pönttöjä, muut telineethän voi aina vaihtaa mieleisekseen, jos haluaa.

Alkuperäiseen otsikkoon vastatakseni; Itselläni ei ole moisia ongelmia tullut telineiden jne. suhteen. Voihan se olla se tyyppivikakin. Mene ja tiedä. Tosin, mättömenossa en niitä ole pahemmin käyttänytkään...Siihen juttuun suosittelen vaikkapa Gibraltar tai Pearl. Nämä ei heti hajoa, kun hakataan jonkun mr. Roddyn tahtiin...
Ernesti
13.04.2003 14:46:46
Mulla ei oo mitään ongelmia ollu ja hirmu monet on kehunu kyllä yamahan telineitä..että kierteet kestää ei mee sököks..en tiiä,mulla ei oo vielä vuottakaan vanhat.:)sattunu joku sekundateline sekaan???
Minä olen valmis!!
Triskal
14.04.2003 09:48:50

Jep, itse rumpuja ja hardware-osastoa ei kannata noin verrata!

Ei tarvitse viisastella, kiitos vain! Keksin asian jo itsekin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)