Aihe: Virpan kalvoja..?
1 2 3
Joku vaa
11.04.2003 22:06:37 (muokattu 11.04.2003 22:07:45)

Jos kestävää etsitään niin remon CS. Mutta kannattaa pistää huomiota siihen tekniikkaan eli ei lyö niin että ainoastaan kapulan terävä pää osuu kalvoon. Siihen auttaa se että kääntää sitä snaree enemmän kattoon kohti eli niin että kalvo tuijottaa suoraan kattoon. Lisäksi tylpemmät kapulat kuten 2b ja 5a vahingoittavat vähemmän kuin esim power 5b tai vastaavasti super 5b...
Roberto
11.04.2003 22:20:58

Remo, Evans ja Aquarian (jälkimmäinen erityisesti) kiinnostavat.

Aquarianin Satin Finish?
JP85
11.04.2003 23:00:15
Remo Controlled Sound white! Ehdoton ykkönen!
J-P
Marko
12.04.2003 00:07:29
Mulla on virvelissä nyt evansin g2 coated. Oon tosta tykänny ku soundi on hyvä (tosin empä oo tuolla virvelillä muita kalvoja kokeillu ku vasta ton sain) ja ei näy kuluminen ainakaan niin äkkiä ku remon kalvoissa.
Myö leiriyttään tähän.
KoRn88.
12.04.2003 18:13:18
tuo Remon Controlled sound on kyllä loistava kalvo.
------------Stampeden rumpali---------------
Triskal
14.04.2003 09:52:31

Mutta kannattaa pistää huomiota siihen tekniikkaan eli ei lyö niin että ainoastaan kapulan terävä pää osuu kalvoon.

Kiitos tiedosta, mutta kun ottaa huomioon, että käytössäni kalvo kestää vuoden, kaksi, niin jos ei puhuttaisi tekniikasta.
Iso-K
14.04.2003 13:28:09

itse olen käyttäny tota aquarianin hi-energyä ja oon tykänny...kestää melkein mitä vaan l. soittamalla et saa rikki tai sit on virppa väärässä asennossa. kannattaa kokeilla!
Kalu - Rock 'til You Drop!
Paas
14.04.2003 15:27:47
Sen olen tosiaan huomannut että evansin kalvot tuntuvat kuluvan hitaammin kuin remon kalvot. Remon kalvot taas kuulostavat mielestäni paremmilta mutta niillä on lyhyempi käyttöikä.
Camaro
15.04.2003 20:24:45
BTW onko kokemusta 12" virpasta tai muun kokoisista? Miten löytyy kalvoa?
RULLAAMINEN KIVETTÄÄ!
AP
15.04.2003 20:30:51
Onhan noita 12-tuumaisia virveleitä, mutta aika customiksi menee. Joskus olen kokeeksi paukutellut Premierin 12-tuumaista, ja siinähän jo oli niin kireä ääni, että ainoaksi virveliksi en kyllä omalla rahalla ostaisi. Johonkin mukavaan satunnaiskäyttöön juu kävisi.

Eikös Ambassadoria saa kalvoksi joka kokoon väliltä 6-26 tuumaa? Kai sieltä 12-tuumaiseenkin löytyy.
Camaro
15.04.2003 22:43:53
Onhan noita 12-tuumaisia virveleitä, mutta aika customiksi menee. Joskus olen kokeeksi paukutellut Premierin 12-tuumaista, ja siinähän jo oli niin kireä ääni, että ainoaksi virveliksi en kyllä omalla rahalla ostaisi. Johonkin mukavaan satunnaiskäyttöön juu kävisi.

No mulla sattuu olemaan Premierin 12" Effex. Syvyyttä on sen verran että soundi ei poikkea mielestäni tavallisesta, varsinkin kun on puurunko. Minulla oli myös Remon mainio 13" Mastertouch joka oli fantastinen sondiltaan. Menivät ja pöllivät.. Mutta sehän ei ollut edes mikään kovin kallis. Silti kaipaan sitä. Tulipa vuodatus...

Eikös Ambassadoria saa kalvoksi joka kokoon väliltä 6-26 tuumaa? Kai sieltä 12-tuumaiseenkin löytyy.

Joo tuota kyseistä kalvoahan tulee käytettyä. Meininki ei ole mättöä, joten herkempi ja ohuempi nahka toimii hyvin.
RULLAAMINEN KIVETTÄÄ!
AP
16.04.2003 09:02:54
Piru, mä en muista mikä se Premierin pikkuvirveli oli malliltaan, puinen toki oli.

Taitaa tuo Remo tehdä muutakin vallan hyvää tavaraa kuin kalvoja, eh?
Anri8000
16.04.2003 18:37:47

Holá!
Edelleen liputan remon powerstroken puolesta.Ei tarvi kauheesti dempata ku demppi on build-in.ja kestää...
riippuu toki paljolti virpasta mikä kuulostaa hyvältä.mun 14x8" puuvirbasa toimii loistavasti.
Elämä on vain osa jalkapalloa.
Joku vaa
16.04.2003 18:48:15

Holá!
Edelleen liputan remon powerstroken puolesta.Ei tarvi kauheesti dempata ku demppi on build-in.ja kestää...
riippuu toki paljolti virpasta mikä kuulostaa hyvältä.mun 14x8" puuvirbasa toimii loistavasti.

Kestää justiin yhtä hyvin kuin ambassador. eli varmasti ihan ok. Mutta siis ovat yhtä paksuja...
NC
17.04.2003 16:20:01
aquarian modern vintage. tutustukaa!!!
Kailis
22.01.2008 20:30:06

Huom! Olet kirjoittamassa yli 1741 päivää vanhaan ketjuun!
Jee!!!
Eli ajattelin tutustua Aquarian merkkiin kun on jäänyt aivan hämäräksi. Marssin DLX-Musiikkiin Albertinkadulle ja aloin pähkäilemään. Availin paketteja ja yritin arvailla, onko kyseesssä miten paksu ja mahdollisesti kaksikerroskalvo. Pakkauksesta ei niitä tietoja löydy, eikä kyllä tiennyt myyjäkään, jonka suosituksesta ostin Super 2 kalvon, joka oli hänen mukaansa hieman Ambassadoria paksumpi yksikerroskalvo (kävi kyllä selväksi että snareen ollaan laittamassa). Ostin ja asensin, ja kyllä se hienosti toimii, ei siinä mitään. Kalvossa on matala profiili, joka on hyvä, koska pronssivanteeni kantit ovat hyvin matalat. Loistava, tasainen työnjälki ja viimeistely. Ringi hallinnassa (yllätys yllätys) mutta löytyy ja botnea kivasti. Kontrolloitu, tiukka soundi, parhaimmillaan melko kireässä vireessä.
Menin sitten valmistajan sivuille ja kävi ilmi että kyseessä on tomeihin tarkoitettu kaksikerroskalvo. MIKSI SE MYYJÄ PUHUI MUKA ASIANTUNTIJANA JOS SE EI TIEDÄ??? Olisi kaivanut tiedot jostain. Tympäisee.
Paas
22.01.2008 20:49:37
Jee!!!
Eli ajattelin tutustua Aquarian merkkiin kun on jäänyt aivan hämäräksi. Marssin DLX-Musiikkiin Albertinkadulle ja aloin pähkäilemään. Availin paketteja ja yritin arvailla, onko kyseesssä miten paksu ja mahdollisesti kaksikerroskalvo. Pakkauksesta ei niitä tietoja löydy, eikä kyllä tiennyt myyjäkään, jonka suosituksesta ostin Super 2 kalvon, joka oli hänen mukaansa hieman Ambassadoria paksumpi yksikerroskalvo (kävi kyllä selväksi että snareen ollaan laittamassa). Ostin ja asensin, ja kyllä se hienosti toimii, ei siinä mitään. Kalvossa on matala profiili, joka on hyvä, koska pronssivanteeni kantit ovat hyvin matalat. Loistava, tasainen työnjälki ja viimeistely. Ringi hallinnassa (yllätys yllätys) mutta löytyy ja botnea kivasti. Kontrolloitu, tiukka soundi, parhaimmillaan melko kireässä vireessä.
Menin sitten valmistajan sivuille ja kävi ilmi että kyseessä on tomeihin tarkoitettu kaksikerroskalvo. MIKSI SE MYYJÄ PUHUI MUKA ASIANTUNTIJANA JOS SE EI TIEDÄ??? Olisi kaivanut tiedot jostain. Tympäisee.

Juu, voisihan myyjä nopeasti netistä tsekata. Ei pitäisi olla kovin suuri vaiva. Minulla ei ole koskaan ollut Aquarianin kalvoja, vois joskus kokeilla niitäkin.
incurable drum addict
markkuliini
22.01.2008 21:05:50

Jee!!!
Eli ajattelin tutustua Aquarian merkkiin kun on jäänyt aivan hämäräksi. Marssin DLX-Musiikkiin...

Itse ostin Dw:n 15" tomiin Dlx:stä kasan aquarianin kalvoja poistokorista halvalla ja otin samalla mukaan esitteen. Hyvin ymmärrän että myyjätkin ovat pihalla, on nimittäin harvinaisen sekavasti ja epäloogisesti nimetyt mallit, eikä selkeästi anneta vertailukohtia esim remon standardimallihin. (Esim. ambassador-style head.) Luin esitteen pari kertaa läpi, enkä vieläkään tajunnut ihan tarkalleen mitä olin ostanut. Tosin pitäishän myyjän edes sitten sanoa ettei tiedä mistä puhuu.
Kailis
22.01.2008 22:01:48

Itse ostin Dw:n 15" tomiin Dlx:stä kasan aquarianin kalvoja poistokorista halvalla ja otin samalla mukaan esitteen. Hyvin ymmärrän että myyjätkin ovat pihalla, on nimittäin harvinaisen sekavasti ja epäloogisesti nimetyt mallit, eikä selkeästi anneta vertailukohtia esim remon standardimallihin. (Esim. ambassador-style head.) Luin esitteen pari kertaa läpi, enkä vieläkään tajunnut ihan tarkalleen mitä olin ostanut. Tosin pitäishän myyjän edes sitten sanoa ettei tiedä mistä puhuu.

Olisipa antanut mulle esitteen käteen, tykkään kaivaa teknistä dataa. Täytyy hakea se ja antaa samalla palautetta. Mutta onni että se toimii siinä snaressa. Mietin vaan että onkohan se profiili juuri siksi niin matala kun se on suunniteltu tomeihin?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)