Aihe: Tyttöjen musiikki..
1 2 3
vaiktutus
11.04.2003 20:39:48
Mut näinhän se menee. HIM:n eka plätty sai suitsutusta "hurjimpienkin" hevareiden keskuudessa, mutta kun levy alkoikin myymään (puhumattakaan join me-singlestä) oli HIM pakko nimetä tyttöbändiksi ja piilottaa se vanha levy kaapin alle.

Kannattaa myös huomata, että razorblade romance ja join me kuulostavat hiukkasen erilaiselta kuin greatest lovesongs vol.666, deep shadows and brilliant highlightista puhumattakaan.
"Kylpyvieraitako? Katsotaanpas!"
hulahula
16.04.2003 13:50:28
Tässä usein, kun oon viime aikoina lueskellut näitä arvosteluja erilaisista bändeistä niin usein on tullut vastaan ns. tyttöjen musiikki ( esim. For My Pain, Poisonblack ). Oon vaan ruvennut miettimään, että millä perusteella esimerkiksi yllä mainitut bändit tai vastaavat ovat tyttöjen musaa. Siis jos on herkkää melodiaa ja tunnelmallinen miesääni laulamassa niin se on heti jotain pikkuhousujen kostutus musaa. Mulla taitaa ainakin sitten henkilökohtaisesti olla aika paha fetissi tällaista asiaa kohtaan, kun mä dikkaan tällaisista bändeistä tosi paljon.. Olenkohan siis aivan varma sukupuolestani??.. mun mielestä musaa ei voi noin lokeroida, mutta mites muut ajattelee asiaa??

onhan sinulla tytön nimikin?
Cathi?

minä ainakin olen luulut sinua tytöksi
klup
hulahula
16.04.2003 13:53:31
Tyttöjen musiikki on se missä on hyvännäköinen solisti joka poseeraa. Silloin myös ulkomusiikilliset otetaan huomioon!!
Tämähän ei kylvä niinkään epäuskottavuutta vaan kateutta kun toisesta kaikki tykkää ja minusta ei kukaan. saman reaktion monissa naisissa taas herättävät "tissi"laulajat tyyliin spears ja aguilera; että "pitäisikö minullakin olla tuollaiset kuin tuolla hutsulla"
Camaro
16.04.2003 14:02:59
Musiikkia hermafrodiiteille!
RULLAAMINEN KIVETTÄÄ!
Reno.
16.04.2003 15:36:59
Muistan kun kaverini soitti yläasteella (vuonna 97-oisko ollu..) levyraadissa HIM:in When love and death embracen. Kukaan ei ollut kuullut aikaisemmin, ja pisteitä taisi ropista yhdeksän pilkku jotain. Itse kuuntelin tuolloin hieman erilaista musaa, ja seurasin sitten sivusta bändin nousua. Muutama päivä sitten ostin Love Metallin, ja pidän kyllä. Jos nyt ajattelee yksinkertaisten ihmisten (tai niiden stereotypioiden) kannalta, tytöt voivat kuunnella alkkarit kosteana, ja pojat voivat samaistua Villeen, vaikka kajalin avulla, kuten pari kotipaikkakunnan poikaa tekee.
I've been attacked by storms of disillusions
Joonas
16.04.2003 18:19:30
Selkeästi on olemassa tyttöjen musaa ja poikien musaa.
Kuten aiemmin todettiin on esim. punainen tyttöjen ja
sininen poikien väri. Tähän kaikkeen on varmasti
psykologinen tai ainakin kulttuurillinen selitys.

Se missä raja kulkee ei ole niinkään kovin selvä. Kyllä
kuitenkin suurin osa meistä tietää biisin kuullessaan,
onko se tyttöjen vai poikien musiikkia. Ei sillä että
näitä rajoja ja luokituksia tulisi noudattaa.

Tiedämmehän kaikki mitkä ovat poikien ja mitkä tyttöjen
vaatteitakin...Vaikka muissa kulttuureissa miehetkin pitävät
hameita... Tai tyttöjen ja poikien elokuvat - selvää kuin
pläkki.

Alitajunnassa se on kaikki, seksistä kun
Freudinkin mukaan kaikki on lähtöisin...

Joonas.
"I´m just a musical prostitute my dear" -Freddie Mercury
Vilhelmus
16.04.2003 20:52:53

Onks Lumo-tyypit Piramkista? Hoho.

Joo, lainasin taannoin päättötyötään ;)
Voisiko joku neuvoa tien Mannerheimin ratsastajapatsaalle?
NORTON
16.04.2003 21:13:32

Mää pidän tytöistä.
Cathi777
16.04.2003 21:42:32

Selkeästi on olemassa tyttöjen musaa ja poikien musaa.
Kuten aiemmin todettiin on esim. punainen tyttöjen ja
sininen poikien väri. Tähän kaikkeen on varmasti
psykologinen tai ainakin kulttuurillinen selitys.

Mä en kyllä tuossa nyt olisi aivan samaa mieltä, että olisi muka todella selvät erot siinä mitä tytöt kuuntelee ja mitä pojat. Musiikki on musiikkia, ei sitä noin voi lokeroida. Kaikelle musiikille tuntuu olevan kaikenlaisia kuuntelijoita. Sen takia minua nämä termit kuten juuri tuo tyttöjen musiikki häiritsee, koska ei musiikkia voi noin lokeroida tai mainostaa. Jos siis mua koskettaa herkät melodiat ja tunteikas miesääni niin kuuntelen silloin siis tyttöjen musiikkia. Todella outoa tällainen lokerointi... Sit toi Joonaksen leffajuttukin meni kyllä todella ohi. Ei nyt ole aivan selvää tuo, että on poikien ja tyttöjen elokuvia... Sinä taidatkin sitten olla todellinen miesten mies, jota ei mitkään hameväen hempeilyt kiinnosta. Tosimies ei mitään nyyhkyä tsiikaa ja Villeä kuuntele!! Näin se on...=)
Taistelutoveri
Skebaholikko
16.04.2003 22:36:33 (muokattu 16.04.2003 22:37:39)

Hehe, no sinänsä monet oman luokan jätkät ovat sanoneet että näytän naiselta kun laitan letin kiinni taakse mutta tiedä nyt johtuuko siitä tykästymiseni kunnon itsesoitettuihin ja -tehtyihin ballaadeihin ja softisbiiseihin Bon Jovista Elton Johniin. Jos on niin sitten olen ylpeä myös feminiinisestä puolestani, hyvin vaan tasapainottaa sitä Children Of Bodomia ja Panteraa diggailevaa puolta. Tsekatkaa muuten kaikki Poisonin Every Rose Has Its Thorn, tosi kaunis biisi.

edit:typojatypojaainaniitätulee
LONG LIVE SPANDEX,HAIRSPRAY & ENDLESS GUITARSOLOS!
Iso D
17.04.2003 10:42:32
Eikös 90-luvun brittipoppi(Pulp, Coldplay) ole ainakin aika tyttöjen musaa? No itse pidän kyllä Coldplaystä oli se sitten tyttöjen musaa tahi ei.
Jani The Rock
17.04.2003 13:14:50

Ööjaa. Don Huonot voisi olla tyttöjen musiikkia. Ainakaan en tunne yhtään miespuolista, joka pitäisi Donkkareista. Samaan hengenvetoon voikin sitten todeta, että en kyllä ymmärrä, mikä siinä kauniimman sukupuolen edustajia kiehtoo. No niin, taas meni jäkätyksen puolelle...
"It`s a long way to the top, if you wanna rock`n roll". -AC/DC
arrgh
17.04.2003 13:25:00
Ööjaa. Don Huonot voisi olla tyttöjen musiikkia. Ainakaan en tunne yhtään miespuolista, joka pitäisi Donkkareista.

Mä tunnen montakin.
Tmp
17.04.2003 13:34:34
Eikös 90-luvun brittipoppi(Pulp, Coldplay) ole ainakin aika tyttöjen musaa? No itse pidän kyllä Coldplaystä oli se sitten tyttöjen musaa tahi ei.

No minä kyllä ainakin kuuntelen Coldplayta. En nyt heti näe mitä tekisi siitä tyttömusiikkia.

Jotenkin voi musiikkia kuitenkin lokeroida. Kuinka moni miespuolinen kuuntelee esim BSB:tä tai Boyzonea tai mitä niitä nyt onkaan? Sitten joku Britney Spears ja Christina Aguliera on varmasti aika harvojen poikien suosiossa(siis musikaalisesti huom ;) Eli se nyt ehkä on aika selvasti tyttöjen musiikkia. Paljon liikkuu kuitenkin siinä rajamailla. Ei kaunis melodia tee jostain tyttömusiikkia.

Vastaavanlaisesti joku Black- ja Deathmetal on ehkä enemmän poikien musiikkia(vaikka tytöt varmasti kanssa kuuntelee niin sanoisin että suurin osa poikia) Poikamusiikkia ei ehkä löydy yhtä selvästi kuin tyttömusiikkia.

Nyt on kuitenkin hyvä muistaa että tämmöinen lokerointi ei tarkoita sitä että kaikki tytöt kuuntelisivat tyttömusiikkia ja kaikki pojat poikamusiikkia, vaan suurin osa jää siihen väliin ja on kuitenkin kaikkien musiikkia.
"Mutta jos [sota] tulee, niin toivottavasti kukaan ei kuole eikä haavoitu pahasti." - Eclipse
Zami
18.04.2003 12:49:30
Voiskohan johtua siitä että tytöt pitää ville valosta jote sen perusteella tyttöjen musiikkia?
Pahisguy
18.04.2003 14:11:36
Mulla on aiheesta semmonen käsitys, että siellä missä meitä ihmisä kasataan, olkoot josain tuola pilvien päällä, on sielä kokoonpanolinjan viimesenä semmonen pitkätukka renttu, joka antaa ihmisille semmosen pienen elimen, joka määrää musiikkimaun. Kyseinen tyyppi on kuitenki sen verran hapoilla, että ei pahemmin kahtele mihin ruumiiseen minkäki tyyppisen elimen heittää.

Eli mitä koitan sanua, niin IMHO musiikkimakua ei määrää se onko kumpaa sukupuolta tms. Jokainen tykkää siitä mistä tykkää, mitä on pienenä kuunnellu ja muuta semmosta. Tämän mukaan en luokittele musiikkia tyttöjen ja poikien musiikiksi. Annan kaikkien kuunnella sitä mistä tykkäävät.
"Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka." Zuge 15 v. Pointsi-lehdessä 1972
rude
22.05.2003 21:34:14

mää oon ite tyttö ja en kyllä kuuntele mutta sanoisin että negative..:P
"Olen se mikä olen kun olen se mikä muut ovat..."
aiiT
23.05.2003 07:40:49

Tyttö täällä.

Enkä todellakaan arvosta BSB:tä tai muita "tyttöpändeiksi" veikattuja, vaikka onhan ne aika tytöille suunnattuja, tottakai. Hassua onkin sitten se, miten esim. Spice Girls ei sitten ollutkaan niin poikien juttu (paitsi ulkomusiikillisista syistä, kai niitä gimmoja melkein jokainen urho katteli joskus sillä silmällä..) vaan nekin sai fanipostinsa tytöiltä.

Tytöillä tää fanittelu on tosi paljon erilaista, siis. Itsekin olen 25vee ja voi voi. Teinimäinen fanittelu ja sydämentykytykset jatkuu edelleen.

Tänä päivänä taitaa olla aika pieni se osa ihmisistä, joiden sukupuoli vaikuttaa jotenkin musiikkivalintoihin. (Tulipas selkee lause..)

Mutta. Esimerkiks viikko sitten Tavastialla oli kyllä äijävoittonen meininki (Mokomaa ja KT:ta), mikä vessajonoja ajatellen on **n jees :)
KT kolisee. Olen jälkijunassa, mitä trendeihin tulee.
Tmp
23.05.2003 14:59:10
Bäsisti:

Eli mitä koitan sanua, niin IMHO musiikkimakua ei määrää se onko kumpaa sukupuolta tms. Jokainen tykkää siitä mistä tykkää, mitä on pienenä kuunnellu ja muuta semmosta. Tämän mukaan en luokittele musiikkia tyttöjen ja poikien musiikiksi. Annan kaikkien kuunnella sitä mistä tykkäävät.

aiiT:

Enkä todellakaan arvosta BSB:tä tai muita "tyttöpändeiksi" veikattuja,

...

Tänä päivänä taitaa olla aika pieni se osa ihmisistä, joiden sukupuoli vaikuttaa jotenkin musiikkivalintoihin. (Tulipas selkee lause..)

Niin, en siis tarkoittanut että esim BSB on tyttömusiikkia koska kaikki tytöt pitävät siitä. Kaikki voi kuunnella kaikkea. Pointtini tässä on se että ollaan sanottu: "ei sitä voida lokeroida". Minä sanon että voi _joissain määrin_. BSB ym. on tyttömusiikkia, ei siksi että tytöt automaattisesti sitä kuuntelee vaan siksi että melkein 100% faneista on tyttöjä.
"Mutta jos [sota] tulee, niin toivottavasti kukaan ei kuole eikä haavoitu pahasti." - Eclipse
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)