Aihe: lapsteel valmiina
1
takape
16.02.2005 23:47:31
No niin toinen lapsteel valmistui. Tuolla on kuvia molemmista

http://www.netikka.net/takamaa

Onko muut tehneet lapsteelkitaroita? Varmasti olette, millaisia on saatu aikaiseksi?

kommentteja
StJerky
17.02.2005 10:46:43
Ei avautunut kuva ainakaan minulle...
Mase
17.02.2005 11:01:15
Ei avautunut kuva ainakaan minulle...

mutta jospa klikkaisitkin niitä Lapsteel1 & Lapsteel 2 linkkejä, niin johon rupeaa kuvia löytymään ;) etusivulla oleva ei tosiaankaan näy...
Myydään: Inssiopiskelijalle kirjoja. Katso tori/muut.
Juzzu
17.02.2005 11:06:19
Punainen! :o)
Onko tuo humppari mikkinä jotenkin persoonallinen ratkaisu, vai onko näissä yleensäkin minkälaisia mikkejä? Mulla on jotenkin mielikuva että lapsteeleissä ois enemmänkin tuota yksikelaista politiikkaa....?
Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen
Hesrock
17.02.2005 11:18:12
Kun en lapsteeleistä mitään tiedä niin onko tää nyt semmonen mitä soitetaan jotenki slidella, tätä pidetään pöydällä tms.? Älkää nyt leimatko tyhmäksi mut haluisin vaan tietää
Juzzu
17.02.2005 11:19:41 (muokattu 17.02.2005 11:19:49)
Kun en lapsteeleistä mitään tiedä niin onko tää nyt semmonen mitä soitetaan jotenki slidella, tätä pidetään pöydällä tms.? Älkää nyt leimatko tyhmäksi mut haluisin vaan tietää

Ei oo tyhymiä kysymyksi, mutta voin vakuuttaa että tyhymiä vastaajia löytyy ;o)
Tjooh, lapsteeli pötköttelee tosiaan vaikka jossain pöydällä ja sitten slidellä soitellaan niin että tukka lähtee!
Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen
Hesrock
17.02.2005 11:56:28
Ei oo tyhymiä kysymyksi, mutta voin vakuuttaa että tyhymiä vastaajia löytyy ;o)
Tjooh, lapsteeli pötköttelee tosiaan vaikka jossain pöydällä ja sitten slidellä soitellaan niin että tukka lähtee!

Ookkei, kiits!
StJerky
17.02.2005 14:14:54 (muokattu 17.02.2005 14:15:47)
mutta jospa klikkaisitkin niitä Lapsteel1 & Lapsteel 2 linkkejä, niin johon rupeaa kuvia löytymään ;) etusivulla oleva ei tosiaankaan näy...

Nerokasta.

Hienoja on.
takape
17.02.2005 15:17:27
Istutaan tuolilla ja soitin sylissä. Lap (sylissä) steel(steelrauta/slideputki). Elikkä slideputken kaltaisella mutta umpinaisella metallitangolla liu'utetaan kieliä pitkin.

Lapsteeleissä on käytetty nykyisin molempia humbuckereita ja sinkkuja mikkeinä. Itselläni tuo humbucker jonka voi puolittaa sikuksi volumessa olevalla push/pull kytkimellä.
Antaa mielestäni hieman enemmän mahdollisuuksia tai äänimaailmaa.

Esim Ben Harper soittaa jonkin verran ja hienosti lapsteelia. Muutamissa rockbiiseissä tulee aika hienot soolot lapsteelillä! Pitäis vaan kokeilla opetella....
KoskPaavo
17.02.2005 21:32:07
Eilen Conanissa joku musta hemmo veti varsin hyvin.
Soittaja selviää aina.
dfloreno
27.02.2005 22:35:57

Hyvännäköisiä pelejä, onnittelut!

Oon ite tehnyt joskus myös lapsteelin (karsean näköisen, tosin :) ja mä tein myös noilla metalli satulalla/tallalla, mutta mulla on Läpsykässä (www.tyyster.com) tehty em. osat luusta, ja tone on tuhansia kertoja parempi. Teitkö ne metallista ihan soundin vai käytännöllisyyden takia? Mutta siistejä pelejä oot tehnyt!
I'll Play The Blues For You.
takape
27.02.2005 23:43:46
Teitkö ne metallista ihan soundin vai käytännöllisyyden takia?

Käytännöllisyyden. löysin pultit varastosta ja sahasin kierteet pois. Seuraavaan ajattelin kyllä luuta laittaa. Miten paljon tuo mielestäsi vaikuttaa soundiin?
dfloreno
28.02.2005 23:42:14

Käytännöllisyyden. löysin pultit varastosta ja sahasin kierteet pois. Seuraavaan ajattelin kyllä luuta laittaa. Miten paljon tuo mielestäsi vaikuttaa soundiin?

Joo, sama homma oli mullakin; helpompi oli ruuvata ne metallihässäkät siihen. Kyllä se vaikutus soundiin on aika iso, luun kanssa siihen soundiin tulee ehkä vähän enemmän lihaa, ja se yläkerta ei oo niin pistävä; miellyttävämpi IMO. Mutta sekin vaikuttaa mitä matskua se metalli on, mulla on muistaakseni messinkiä.
I'll Play The Blues For You.
takape
01.03.2005 09:03:27
mutta mulla on Läpsykässä (www.tyyster.com) tehty em. osat luusta, ja tone on tuhansia kertoja parempi

Millaisia nuo Tyysterin läpsykät ovat? Näyttävät ainakin hienoilta nettisivujen mukaan. Onko nuo tilaus tavaraa vai onko jokin liike joka myi niitä, olis hieno päästä kokeilemaan joskus. Näkis mikä ero on itse tehdyllä ja ammattimiehen tekemällä.

Minkä vahvistimen kautta DFloreno muuten läpsteeliä soitat?
Millaisa virityksiä käytät pääasiassa?
Itse opettelin aluksi avoimeen E-viritykseen ja nyttemmin on tullut kokeiltua muutamia muitakin mutta jotenkin aina palaa EBEEBE viritykseen.
duane
30.04.2005 01:00:26
Erittäin tyhmä kysymys

Ei sellaisia ole...

mutta eikös tuollaista pystyis soittamaan niinkuin kitaraa jos vain survois nauhat tuohon otelautaan?

Ainakaan mun läpsyä ei voi, kielet on yli 1cm korkeudella...
Roudarikin on ihminen.
duane
30.04.2005 01:03:29
Mä muuten soitan sekä avoimessa G-vireessä (DGDGBD), avoimessa D vireessä (DADF#AD) ja harper muunnelmassa DADAAD. Tykkään tuosta viimisestä, pelkästään soinnun 1 ja 5 intervalleja, true evil -soundi :)
Roudarikin on ihminen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)