Aihe: Les paul custom kopiot
1 2 3
fox
29.04.2005 00:45:10

noista epiluureistakin voi hyviä yksilöitä löytyä, mutta niissä tuntuu nuo puut vaihtelevan kovastikin, joissain kansi leppää, joissain vaahteraa, joissain viilua, joissan täyspaksua jne. Ne tsekeissä tehdyt Epit (olikohan se Les Paul Heritage mallin nimi?) pitäisi olla oikeista puista, eli sellaistakin kannattaa ettiä.

Joo, olen huomannut myös. Tuo mun runko oli tosin joku "Limited Edition" Standard ja Plussa vielä. Mutta silti olin vähän hämmästynyt puolen tuuman loimuvaahterakannesta..
Noita tsekki-Epejä kyllä kannattaa haeskella, jos sattuu löytämään..Niissä on sarjanumeron kirjain muuten "B" , mutta se harva, jota on nähny tuolla iibeissä, niin ovatpa olleet vähän "hinnan kiroissa", mikithän niissä on muuten tiettävästi Elginin tehtaalta eli Gibsonin omat..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
trih
29.04.2005 07:09:20
Mun tietojen mukaan ALC 60 on agathista, maple set-neck, ALC52 samat aineet, mutta pulttikaulalla..

Lisä: Tiedot on Tokain katalookista..vol.22

Ahaa. Mulla olikin vol21. Eli jotain kehitystä on voinut tapahtua.
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
Billsner
29.04.2005 07:16:25
Ylihintaa? 300-500€:n välillä nuo käytettynä pyörivät nykyään. Ei tule ainakaan tähän hätään mieleen muuta tuon hintaluokan LP-kopiota, joka olisi "oikeista" puista tehty. Kansikaan ei ole mitään viilua vaan ihan täyspaksua loimuvaahteraa ja hardware Gotohin tavaraa.

500€ on halvin minkä minä olen nähnyt käytettynä. On se aika paljon käytetystä Fenixin les paulista. Epiphonen les paul customin saa kuitenkin uutena viiteen sataan ja sellaisen luultavasti ostan ellen mitään muuta löydä http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=47&CollectionID=6

Tuossa vielä kuvaus siitä J&D les paulista http://www.musicstorekoeln.de/engli … produktinfo.asp?info=GIT0003307-001 Heikoin lenkki tuossa varmaan on elektroniikka ja metalliosat kuten Fox jo aiemmin sanoi. Liekkö sitten samaa ongelma epiluurien kanssa.
Nej till livet.
fox
29.04.2005 11:10:53

Liekkö sitten samaa ongelma epiluurien kanssa.

Tosiaan, jossain on niitä"kulmia pyöristettävä" joten kyllä niissä Epiphoneissa on myös toivomisen varaa, vallankin nuo muovinuppiset Kluson-kopiovirittimet on olleet vaihdon kohteina. Kyllähän niillä alkuperäisilläkin jotenkin juttuun tulee, ja sitten "jos ei paremmasta tiedä" voi tulla pitkäänkin. Mikeistä on vähän kahdenlaista mielipidettä. Mun mielestä ovat sellaset vakio-Kauko-Itä - malliset...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
JLM
29.04.2005 12:13:46

Kaverini omistaa Epin Les Paul Customista sellaisen juhlavuoden mallin jossa on jotain kuvia selkäpuolella. En tiedä eroaako se paljon normaalista customista mutta joka tapauksessa se on mielestäni tosi näppärä peli hintaisekseen. Taisi maksaa käytettynä 550€, joten suosittelisin pitämään silmät auki käytettyjen varalta.

Jos eBay ei tunnu kammottavalta ajatukselta niin sen käyttöä suosittelen itsekin. Orville, Burny, Fenix, Edwards ja Tokai on ainakin sellaisia merkkejä joita kannattaa pitää silmällä. Tietty myös ne Epit mukaan lukien...
Groove Man
29.04.2005 12:28:58 (muokattu 29.04.2005 12:39:27)
Epiphonen les paul customin saa kuitenkin uutena viiteen sataan ja sellaisen luultavasti ostan ellen mitään muuta löydä http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=47&CollectionID=6

Tuossa vielä kuvaus siitä J&D les paulista http://www.musicstorekoeln.de/engli … produktinfo.asp?info=GIT0003307-001 Heikoin lenkki tuossa varmaan on elektroniikka ja metalliosat kuten Fox jo aiemmin sanoi. Liekkö sitten samaa ongelma epiluurien kanssa.

Toi sun ekan sivun "Itse en ole nyt hakemassa agathis-runkoista les paulia vaan ns. "oikeista" puista tehtyjä." vaatimus ei näillä taida täyttyä.

Niin ja oman Fenixin (omakuvassa) löysin kyllä ihan kotomaasta eikä hintakaan ollu paha. Alkoi muistaakseni 3:lla. Noita duncanin mikkejä ei toki ollut silloin kiinni vaan originaalit, se heikko lenkki fenixeissä.
Kitaravirtuaali
29.04.2005 14:34:28

Vähän aika sitten ostin Epin LP Customin, hintaa oli 360e, käytetty siis. Puista en tiedä, maalia puuttuu pieni pala takapuolelta, eikä allaoleva puu ainakaan mahongilta näytä. Ei kuitenkaan haittaa, kitara painaa rutosti ja soi aivan järkyttävän hyvin. Hyvin tehty muutenkin, elektroniikatkin ihan priimaa summuuta mukavaa. Virittimet näkyvät vaihtuneen, joten alkuperäisistä en sano juuta enkä jaata. Kuitenkin tykkään tuon kitaran soinnista ja tuntumasta enemmän kuin monesta kokeilemastani kalliistakin kepistä. Ainakin osui hyvä yksilö siis, en myy ainakaan ihan heti. Jos silloinkaan.
Billsner
29.04.2005 16:27:23 (muokattu 29.04.2005 19:21:56)
Toi sun ekan sivun vaatimus ei näillä taida täyttyä.

Lähinnä tarkoitin sillä että ei vaneria eikä agathista. Oikeista puista sanat olivat heittomerkkien sisällä.
Nej till livet.
trih
29.04.2005 17:04:40
Mistä ihmiset tietävät Fenixien materiaalit? Onko/Oliko niillä kotisivut?
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
LaXu
29.04.2005 17:10:57
Mistä ihmiset tietävät Fenixien materiaalit? Onko/Oliko niillä kotisivut?

Eipä siinä tarvitse muuta kuin puun ulkonäköä katsoa, mikäli kitarassa ei ole solid color maalipinta, josta puun syyt eivät näy. Kotisivuja niillä ei ole. Omassani rungon takaosa on kolmesta mahonkipalasta ja kansi kahdesta loimuvaahterasiivusta. Kaula mahonkia ja otelauta ruusupuuta.
sihvoh
29.04.2005 19:27:39 (muokattu 29.04.2005 19:31:48)
Mikähän tuossa eBayssa pelottaa. Riittää kun ostaa vaan luotettavilta myyjiltä Japanista kunnon kopion.

Vanhemmista:

- Greco Super Real (tehtiin vain vuonna 1980)
- Greco Mint Collection
- Burny Super Grade (mielellään VH-1 mikeillä)
- Tokai LC-60 80-luvun alusta
- Orville
- Orville by Gibson
- ARIA Pro II - halvin kaikista näistä

Hieman uudemmista:

- Epiphone (Gibson open book lavalla)
- ESP Edwards
- Bacchus

Itse olen ostanut muutaman soittimen eBaysta Japanista ja poikkeuksetta ne mitä on mainostettu hyvinä ovat sitä myös olleet. Kitaroista on kuvat joka kulmasta ja ne kannattaa katsoa tarkkaan lävitse, zoomailla ja katsoa vielä kertaalleen...

Tokain tapauksessa voisi todeta, että se TEKI hyviä soittimia hinnasta riippumatta 1980-luvun alussa. Sama koskee Greco ja Burnya. Esimerkiksi oma 1981 mallinen Tokai Custom on kyllä aivan eri laatuluokkaa kuin nykyisin myytävät uudet mallit. Kevyt ja soi tedella loistavasti sekä sähköillä että ilman. Jos uusi pitäisi ostaa, niin Edwards Japanista tilattuna ajaisi Tokain ohi kirkkaasti.

Näiden hinnat suomeen tullattuna ja veroineen ovat noin. 400-800 EUR. Näitä on myös kaiken aikaa saatavilla ja kannatta hieman ensin seurata markkinoita ennen ostamista. Ei kannata esim. ostaa ekaa Orvillea, mikä on myynnissä.
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
Billsner
29.04.2005 19:41:24
Mikähän tuossa eBayssa pelottaa.

Kaikki. Huuto.net:istäkin on huonoja kokemuksia ja noiden kokemusten perusteella en lähtisi ostamaan mitään ulkomailta.

Näiden hinnat suomeen tullattuna ja veroineen ovat noin. 400-800 EUR.

Nämä myös vaikuttaa asiaan.

Mitenkäs tilanne on ruotsissa? Saako sieltä halvemmalla pauleja (tai yleisestiottaen kitaroita)? Sukulaisia asuu siellä jonninverran ja kesä sekä sukulaisten lomat tässä kohta lähestyy.
Nej till livet.
Ben_D
29.04.2005 19:44:12

Kaikki. Huuto.net:istäkin on huonoja kokemuksia ja noiden kokemusten perusteella en lähtisi ostamaan mitään ulkomailta.

Niin kummalta kun se kuulostaakin niin ebay on paljon luotettavampi kun huuto.net. Olen ostanut toistasataa tuotetta ebay:sta eikä kertaakaan ole tavara jäänyt tulematta. Päinvastoin; erittäin ystävällisiä myyjiä ja homma toimii. Otoksiin kuuluu kaksi USA Jackson kitaraa, pedaaleja, levyjä, paitoja jne.
Billsner
29.04.2005 19:53:13
Niin kummalta kun se kuulostaakin niin ebay on paljon luotettavampi kun huuto.net. Olen ostanut toistasataa tuotetta ebay:sta eikä kertaakaan ole tavara jäänyt tulematta. Päinvastoin; erittäin ystävällisiä myyjiä ja homma toimii. Otoksiin kuuluu kaksi USA Jackson kitaraa, pedaaleja, levyjä, paitoja jne.

Mun tuurilla joudun makselemaan master-laskuja muutaman kuukauden saamatta mitään. Olenko pessimisti? Kyllä...
Nej till livet.
Da Make
29.04.2005 23:18:14
Paras kopio oli vanhahko (ennen 90-luvun puoliväli) Japanin Tokai, hinta lienee kyllä korkeampi kuin budjettisi.
"Soundi lähtee sormista!" -Line6 tuo markkinoille mallintavat sormenpäät. Katso omat plussasi täältä!
Billsner
30.04.2005 16:11:08
Ei kuulemma J&D les paulia. Aika luotettavan lähteen mukaan ne on huonoja.
Nej till livet.
carlos
30.04.2005 17:30:55
Paras kopio oli vanhahko (ennen 90-luvun puoliväli) Japanin Tokai, hinta lienee kyllä korkeampi kuin budjettisi.

Eipä nämä uudetkaan mitään huonoja ole. Omaani olen ainakin varsin tyytyväinen.
I can't hide but I can run for miles
Ze Kink
30.04.2005 17:33:20 (muokattu 30.04.2005 17:33:51)

Näin. Noista vanhoista Tokaista on pelkkiä hyviä kokemuksia. Uusista olen törmännyt huonoihinkin, joskin japsit ovat olleet hyviä. Korealaisissa on pari aika huonoakin tullut vastaan, mm. yksi custom-lespaul joka soi todella huonosti. Epiltä olen testannut yhtä customlespaa, ja en siitä oikein pitänyt, soinnista puuttui jotenkin se "muna". Tiedän kyllä että hyviäkin on, mm. kaverin vähän vanhempi stankku, joka oli oikein hyvä soittaa. Virittimet siitä oli kyllä vaihdettu tosiaan.
Mikä ois coolimpaa ku se et paavi tulis prätkällä nahkakledjuissa messuun? Ei mitään pellejä verhoja vaateina vaan kunnon niiteistä väsätty risti rotsin selässä!
-Helvetinpartaterä
JLM
30.04.2005 18:05:31

Mikähän tuossa eBayssa pelottaa. Riittää kun ostaa vaan luotettavilta myyjiltä Japanista kunnon kopion.

...

Jos uusi pitäisi ostaa, niin Edwards Japanista tilattuna ajaisi Tokain ohi kirkkaasti.

Näiden hinnat suomeen tullattuna ja veroineen ovat noin. 400-800 EUR. Näitä on myös kaiken aikaa saatavilla ja kannatta hieman ensin seurata markkinoita ennen ostamista. Ei kannata esim. ostaa ekaa Orvillea, mikä on myynnissä.

Edwards on varmasti hyvä vaihtoehto jos sietää sen Japanista tilaamisen ruljanssin. Itse päädyin ostamaan käytetyn ESP:n Saksan eBaysta mutta Edwards jäi kyllä takaraivoon vaanimaan. Hintaa olisi kyllä tullut hieman yli 800€ mutta olin kyllä ostamassa myös kovaa laukkua samalla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)