Aihe: Hutturumpalin kompit
1 2
Jami
29.04.2005 19:48:45 (muokattu 29.04.2005 19:49:34)

Jos basistipoika on nätti ja omaa kauniin hymyn, hienon kitaran ja suuret vermeet (hmm) ja tietysti kauniinvärisen poolopaidan, on mummot lääpällään. Koko iltana ei tartte pojan osua yhteenkään oikeaan oksankohtaan. Ei vaikuta mummojen mielipiteeseen. Parasta on hän heille soittajana.

Niin jotta tosisnani mä olin. hähähähä.

edit: klaara vappen vaan sinnekki
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
baron
29.04.2005 20:15:11

Mä oon sitä mieltä, että rumat ne vaatteilla koreilee.

Mitä useammat kiipparit kiipparistilla, sitä huonompi soittaja.

Nimimerkki "Yksikin saattaa olla liikaa"
VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä.
Köpö
29.04.2005 22:21:16
Älä nyt! Yhdellä tutulla "keyboard-keikarilla" on turskankuivaustelineessään joka saundille oma kone ja vielä kurttu sylissä soittaessaan! Lattia on täynnä midi- ja volumepoljinta ja se tamppaa niitä jatkuvasti kun ois matto tulessa. Ei niistä sen vehkeistä tosin muuta kuulu kun huojuvaa ufo-mattoa ja välillä semmoisia ihmeeellisiä epämääräisiä kiljahduksia... mutta onhan se näyttävän näköistä kun soittajasta ei yleisöön paista kun hiestä kimalteleva kalju keyboard-vuoren takaa!

Jotenkin kuulostaa tutulta.
X
Jami
30.04.2005 01:12:38 (muokattu 30.04.2005 01:14:58)

Mä oon sitä mieltä, että rumat ne vaatteilla koreilee.

Mitä useammat kiipparit kiipparistilla, sitä huonompi soittaja.

Nimimerkki "Yksikin saattaa olla liikaa"

Näinhän se on. Kukas onneton se levautti miitissäkin puoli lavaa täyteen kiippareitaan. hähähhäh.

Minä nyt vaan sitä arvostuksien eroa toisin esiin. Me soittajat oletamme esiintyvältä taiteilijalta yleensä ihan eri asioita kuin valtayleisö. Näyttävyys on osa esitystä. Aika suurikin osa. Se meidän pitää tunnustaa. Ja ottaa huomioon jos suosiota haemme.

edit: mitenkäs tähän on päädytty hutturumpalin kompeista? Ainiin konerumpujen kautta tietty.
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
isojussi
30.04.2005 11:18:00
Jotenkin kuulostaa tutulta.

Niinpä....

.... yritä siinä sitten myydä omma - jotain ihan muuta - omb-juttua, kun asiakkaan mielessä kangastelee moinen maisema.....prrkkllllll
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
työläinen
05.05.2005 02:20:31
Jotenkin huolestuttavalta kuulostaa, ettei perinteiset kompit taivu. Tämä samba on ollut vuosikausia todellinen kompastuskivi. Erityinen sillisalaatti siitä saadaan aikaan kun yritetään väkisin korvata oikean samba- orkesterin 30 rumpalia yksinään, keikalla ja puutteellisella tekniikalla. Kuvaanhan kuuluu, että itse ollaan niin niin ylpeitä asiasta.

Sambakompin voi soittaa seuraavasti, hyvin ja yksinkertaisesti:

Hi- hat. 16 osia. Matkii hiekkaputkea

Basari. 8- osia. Matkii surdoa

Virveli. kakkoselle ja neloselle. Matkii sambabändin virveliä, olikohan se caixa ? Kyseessähän on ns. 80- luvun diskokomppi tai " junakomppi" kuten sitä' myös kutsuttiin.

Nyt tärkein. Kuuntele brasilialaista sambaa ja yritä sitten saada painotukset toimimaan ikäänkuin samalla tavalla. Yritä soittaa basistin kanssa yhteen. Nyt on kyse enään vain groovin ymmärtämisestä.

Sori mä hyppäsin kaiken tään hienon ajatustenvaihdon yli... Miks toimis? Onks sillä kohta mitään väliä?
Kansalainen, yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki ja se on slabben.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)