Aihe: Hendrixin kädet
1 2 3 4 5
saturnzreturn
11.04.2003 11:45:07

voisiko joku hieman valaista minua ? kuka ? mitä ? kuoli ?

jaco pastorius, kaikkien aikojen paras jazz basisti..... totes sitten elämänsä lopulla että osaa soittaa kaiken mitä bassolla vaan voi ikinä soittaa, turhautui, möi kaikki bassonsa ja muutti puuhun asumaan.... asui myös baarissa yhtä lailla ja kuolikin sen edessä kapakkatappelun seurauksena....
JPL
11.04.2003 11:58:03

jaco pastorius, kaikkien aikojen paras jazz basisti..... totes sitten elämänsä lopulla että osaa soittaa kaiken mitä bassolla vaan voi ikinä soittaa, turhautui, möi kaikki bassonsa ja muutti puuhun asumaan.... asui myös baarissa yhtä lailla ja kuolikin sen edessä kapakkatappelun seurauksena....

Niin varmaan joo. Ja hänen WR:n aikainen bändikaverinsa Wayne Shorter tulee Porin Jazzeille soittamaan tinapilliä kuudentoista norjalaisen kääpiön kanssa. Olikos se raudus vai hieskoivu missä se Jaco asusteli? Alkas olla jo vitsipalstan paikka... Tosin toi kapakkatappelu yökerhon edessä taisi olla faktaa.
Bluelight
geeta shredda
11.04.2003 11:59:22

Eikös se ollut vielä niin että Jaco oli menossa baariin omalle keikallensa, mutta oli siinä kunnossa ettei päässyt sisään, ja sitten kun yritti päästä väkisin sisään, portsarit hakkas sen kuoliaaksi. Näin minä olen jostain kuullut/lukenut
saturnzreturn
11.04.2003 12:01:47

Niin varmaan joo. Ja hänen WR:n aikainen bändikaverinsa Wayne Shorter tulee Porin Jazzeille soittamaan tinapilliä kuudentoista norjalaisen kääpiön kanssa. Olikos se raudus vai hieskoivu missä se Jaco asusteli? Alkas olla jo vitsipalstan paikka... Tosin toi kapakkatappelu yökerhon edessä taisi olla faktaa.

tarkoitin kylläkin että se oli lähinnä sellainen puumaja jossa hän asusteli.... saman jutun oon lukenu monista alan lehdistä mutta ei väkisellä tarvii.....
Karlsson
11.04.2003 12:40:23
Tota noin....

Jaco asui elämänsä lopppu ajan PUISTOSSA. Ei puussa. Tais olla New Yorkin keskuspuisto. Tai kai sillä joku majakin on voinu olla, en tiedä..
Sen basso hävis, kun se unohtui puiston penkille. Jacolla oli muutenkin tapana tuhota bassoja, heitellä niitä pitkin stagee yms. ja yhden se on ainakin heittäny satama-altaaseen (siis mereen) josta joku asianharrastaja sen kävi noukkimassa.

Jaco oli maanisdepressiivinen ja sillä oli aivovaurio.

Kuolema koitti kun yöklubin portsari hakkas sen paskaks. Jaco oli käyny häiriköimässä tuolla klubilla useamman kerran ja sillä oli porttikielto sinne. Kai ovimieheltä meni pinna kun pultsarinarkkari tulee selittämään et päästä sissään ja vippaa vitoin, mä oon maailman paras basisti.

Tais mennä jo off topic, mutta pitää päästä pätee.
"I know all the music theory there is to know, basically." -Yngwie Malmsteen, 1988
Lähikauppias
11.04.2003 13:04:52

Kai ovimieheltä meni pinna kun pultsarinarkkari tulee selittämään et päästä sissään ja vippaa vitoin, mä oon maailman paras basisti.

Ihan tyypillinen basisti siis.

Ei vaan, ikäväähän tuo.
saturnzreturn
11.04.2003 13:05:24
Tota noin....

Jaco asui elämänsä lopppu ajan PUISTOSSA. Ei puussa. Tais olla New Yorkin keskuspuisto. Tai kai sillä joku majakin on voinu olla, en tiedä..
Sen basso hävis, kun se unohtui puiston penkille. Jacolla oli muutenkin tapana tuhota bassoja, heitellä niitä pitkin stagee yms. ja yhden se on ainakin heittäny satama-altaaseen (siis mereen) josta joku asianharrastaja sen kävi noukkimassa.

Kuolema koitti kun yöklubin portsari hakkas sen paskaks. Jaco oli käyny häiriköimässä tuolla klubilla useamman kerran ja sillä oli porttikielto sinne. Kai ovimieheltä meni pinna kun pultsarinarkkari tulee selittämään et päästä sissään ja vippaa vitoin, mä oon maailman paras basisti.

joo off topic kyl mennee mutta menköön ny viä tämäkin...muistin että oli kapakkatappelu, mutta taisin olla väärässä. sen tiedän myös että puistossa asusteli ja kyllä sillä se puumaja jossain oli........mekosen varmaa. jacollahan oli iso repertuaari bassoja joista se sitten suurimman osan möi....mutta ton kyllä muistaisin että on ihan oikein että se totes et ei oo paljoo järkee enää basson soitossa kun osaa kaiken mitä sillä vaan voi tehrä.... ni kyllähän siinä maanikko vähän masentuu.
Baroquean
11.04.2003 13:22:01

Tää nyt ei oikeen enää liity Henrixin käsiin, mutta kuitenkin...

http://ubl.artistdirect.com/music/a … 77371,00.html?artist=Jaco+Pastorius
Grapevine
11.04.2003 13:49:25

Voi olla. Jaco kyllä asui puussa. Miksei olisi asunut? Kyllä minäkin voisin muuttaa puuhun asumaan tietynlaisissa olosuhteissa.
Grapevine
11.04.2003 13:53:16
Tota noin....

Ei mitään! Hyvää läppää. Jacohan meni kuulemma aina soittelemaan muiden bändien kanssa stagelle, vaikkei siitä oltu etukäteen sovittu mitään;);) On se aika kumma että semmoset jotkut hullut, aivovaurioiset pultsarinarkkarit pystyy kuitenkin soittamaan. Tai no enpä tiedä... Ei ne muuta sitten varmaan pystykään tekemään.
Grapevine
11.04.2003 13:55:43

Tää nyt ei oikeen enää liity Henrixin käsiin, mutta kuitenkin...

http://ubl.artistdirect.com/music/a … 77371,00.html?artist=Jaco+Pastorius

No tuskinpa niistä Hendrixin käsistä mitään jauhamista enää onkaan. Ihan hyvä vaan, että tän threadin aihe kääntyi Jacoon. Taatusti mielenkiintoisempaa kuin perätön väite Henkan välilihojen leikkelystä.
Karlsson
11.04.2003 15:17:47
On se aika kumma että semmoset jotkut hullut, aivovaurioiset pultsarinarkkarit pystyy kuitenkin soittamaan. Tai no enpä tiedä... Ei ne muuta sitten varmaan pystykään tekemään.

Niin, tää nyt koski lähinnä Jacon loppuvaiheita. Silloin ku se asui siis kadulla/puistossa/puussa ja veti heroiinia.
Silloin kun se nousi maailman tietoisuuteen "maailman parhaana" basistina, ei tämmösiä ongelmia ollu.
Ei se silloin loppuaikoina kai hirveesti enää pystynyt ees bassoo soittelemaan.

Pitäiskö näistä Jaco läpistä tehdä oma threadi basso sivuille? Sinne tää kuuluis.
"I know all the music theory there is to know, basically." -Yngwie Malmsteen, 1988
Juzzu
11.04.2003 15:44:25

Jacon tinttas kuoliaaksi joku portsari, kun Jaco vissiin aika sekaisena yritti paariin.

Hämmentävää, jos väliliha pitäisi leikata ollakseen parempi kitaristi... Ja jotkut muka sanoo, että 'soundi lähtee sormista' ;o)
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Grapevine
11.04.2003 15:47:43

Jacon tinttas kuoliaaksi joku portsari, kun Jaco vissiin aika sekaisena yritti paariin.

Hämmentävää, jos väliliha pitäisi leikata ollakseen parempi kitaristi... Ja jotkut muka sanoo, että 'soundi lähtee sormista' ;o)

Hoho!

;)
Grapevine
11.04.2003 15:48:28

Niin, tää nyt koski lähinnä Jacon loppuvaiheita. Silloin ku se asui siis kadulla/puistossa/puussa ja veti heroiinia.
Silloin kun se nousi maailman tietoisuuteen "maailman parhaana" basistina, ei tämmösiä ongelmia ollu.
Ei se silloin loppuaikoina kai hirveesti enää pystynyt ees bassoo soittelemaan.

Pitäiskö näistä Jaco läpistä tehdä oma threadi basso sivuille? Sinne tää kuuluis.

Mutta MIKSI Jaco alko vetää roiinia?
Karlsson
11.04.2003 16:00:28
Mutta MIKSI Jaco alko vetää roiinia?

Sillä oli varmaan tylsää..

Mutta miten Jacon heroiinin käyttö liittyy nyt tohon Hendrixin välilihaan? Oma threadi aiheesta, thanks.
Grapevine
11.04.2003 16:20:02

Sillä oli varmaan tylsää..

Mutta miten Jacon heroiinin käyttö liittyy nyt tohon Hendrixin välilihaan? Oma threadi aiheesta, thanks.

Niin. Mutta kun Hendrixin välilihasta asia on käsitelty.
Veikko
11.04.2003 17:59:27 (muokattu 11.04.2003 19:08:33)
Edit: Sölhläsin. Sori.
Otan asiasta täydellisen poliittisen vastuun...
Jormaz
11.04.2003 20:34:12
Paganini ei todennäköisesti leikkauttanut räpylöitään. Lääketieteellisen tutkimuksen edetessä tutkijat ovat alkaneet epäilemään että Paganini sairasti ns. Marfanin syndroomaa joka tarkoittaa käytännössä liikakasvuisuutta (P:n vartalo oli epäsuhtainen, pitkä ja hoikka) ja nivelten luonnotonta taipuisuutta. En muista oliko tuo ihon venyvyys yhteyssä Marfanin syndroomaan mutta joillakin ihmisillä iho on tosiaan sellaista venyvää sorttia, joku sairaus sekin.

Mutta hei, Paganinihan sai soittotaitonsa itseltään pirulta sieluaan vastaan!
Back to the 80's
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)