Ihme Basisti 29.04.2005 14:06:09 | |
---|
ai nii RS 77 LE:ssä on paxumpi D-kieli. Ei muutennii oo. Molemmissa seteissä on 50-75-95-110 - kielet. Bassoni on Raamattuni ja sen soitto saarnaani. |
rickenbacker 29.04.2005 16:35:20 | |
---|
no niinpä onkin. sorry. sit siihen ostopäätöxeen ei varmaan vaikuta ku kuva. |
Bassolow 29.04.2005 16:58:46 | |
---|
Soundatan myyjä sanoi että Rotosoundin RS 77 LE on täsmälleen sama setti kun signature. Mene ja tiedä kun en ole koskaan päässyt sitä signature-settii kokeilemaan kun on aina ollut loppu. Minkäslaiset sitten nuo 77 LE:t on? Minkälainen soittotuntuma ja oliko vaikea vaihdos roundwoundeista flatteihin? Arveluttaa vaan kun olen kuullut puhuttavan ettei flatwoundit oikein sopisi raskaampaan musiikkiin. |
mmosorin 29.04.2005 17:29:01 (muokattu 29.04.2005 17:29:33) | |
---|
Minkälainen soittotuntuma ja oliko vaikea vaihdos roundwoundeista flatteihin? Arveluttaa vaan kun olen kuullut puhuttavan ettei flatwoundit oikein sopisi raskaampaan musiikkiin. Henkilökohtaisesti ei muutos mikään vaikea ollut, mutta noissa flateissa on se, että ei kannata aloittaa paksummalla mahdollisimmalla setillä, sillä flatit ovat roundwoundeja selkeästi jäykemmät. Ja en nyt menisi tuosta sopivuudesta niinkään sanomaan, sillä itse käytän flatteja ja soitan tuollaisessa Thrash/death-bändissä. |
Ihme Basisti 29.04.2005 19:52:09 | |
---|
Minkäslaiset sitten nuo 77 LE:t on? Minkälainen soittotuntuma ja oliko vaikea vaihdos roundwoundeista flatteihin? Arveluttaa vaan kun olen kuullut puhuttavan ettei flatwoundit oikein sopisi raskaampaan musiikkiin. No nopeita juttuja on huomattavasti helpompi soittaa (ainakin allekirjoittaneen kohdalla) jäykkyyden takia. Ja flätit luistaa enemmän, että jos sormet on koko ajan kielissä kiinni niin fläteillä kaulalla pomppinen on nopeampaa. Ja vaihto roundeista flätteihin innosti omaa soittohalua todella paljon. Sitten soundista: Semmoinen aika tumma mutta todella selvä. Matalat kielet jytisee ja korkeat kielet todellakin soivat korkealla. Ja tiputappa virettä vaikkakin vain puolella sävelaskeleella. Jumalauta kun jyrisee! Bassoni on Raamattuni ja sen soitto saarnaani. |
Kiitos tiedoista! Kuulostaa niin lupaavalta että laitan vakavaan harkintaan, rahatilanne ja mahdollinen Saksasta tilaaminen lienee ainoa ongelma. |
Niskamies 29.04.2005 20:33:26 | |
---|
Jos flättejä haluatte kokeilla, niin hommatkaa fenderin flätit. Ne kustantaa 30 euroa ja ovat laatua. Mulla on yhdessä bassossa nyt flätit ja kahdessa muussa roundit. Flättejä en koskaan tule laittamaan noihin kahteen käyttöbassoon, nytkin toi yksi on lähes käyttämättömänä. Mutta mä diggailenkin kirkasta saundia. Meitsi on meshissä. |