Aihe: Sähköjazzia ja Electro-Loungea, KoneDubbia ym.?
1 2
Jabbe
11.04.2003 14:54:40 (muokattu 11.04.2003 14:56:03)
Jotain tämäntapaista musaa olisi haussa. Viimeaikoina on iskenyt mm. Nuspirit Helsinki, Thievery Corporation, St. Germain, Air, Herbie Hancockin Future2Future-levy, Asian Dub Foundation, Transglobal Underground ja vastaavat..

Suositelkaas siis jotain vastaavanlaista. Mitä muuten pidätte näistä bändeistä ja tällaisesta musasta?

EDIT: Mokia. Otsikkoa valitettavasti ei voi korjata, tuli vähän puutteellinen...
Lupaan olla kiltimpi jatkossa!
krushing
11.04.2003 15:07:57 (muokattu 11.04.2003 15:09:03)

ihan hyviä bändejä luettelit.

Cinematic Orchestra, Dj Cam, Howie B, Dj Food, Funki Porcini, David Holmes, Amon Tobin, Peace Orchestra / Kruder & Dorfmeister, LTJ Bukem, Laika, Zero 7. pikainen levyhyllykatselmus siis - noista luulis ainakin osan putoovan.
Jabbe
11.04.2003 15:31:31
Cinematic Orchestra, Dj Cam, Howie B, Dj Food, Funki Porcini, David Holmes, Amon Tobin, Peace Orchestra / Kruder & Dorfmeister, LTJ Bukem, Laika, Zero 7. pikainen levyhyllykatselmus siis - noista luulis ainakin osan putoovan.

Kertoisitko vähän enemmän noista? Tuollainen nimien luetteleminen on aina vähän hankalaa, pitäisi saada vähän enemmän infoa että jäisi nimi mieleen ja tietäisi vähän millaista odottaa... eli vähän enemmän hypetystä kiitos. :)
Jabbe
11.04.2003 16:24:03
Ha. Helppo nakki. Jimi Tenor.

Käsitykseni hepusta on että tekee lofi-meiningillä ja kolistelee mitä sattuu, ilman sen suurempaa päänmäärää... taidan olla aika metsässä??? :D
Jean
11.04.2003 17:04:31

Käsitykseni hepusta on että tekee lofi-meiningillä ja kolistelee mitä sattuu, ilman sen suurempaa päänmäärää... taidan olla aika metsässä??? :D

Kyllä MR Tenorin tuotoksissa on riittävästi päämäärää, vaikka saattaakin kuullostaa kolistelulta vailla järkeä.

Mitä vikaa on LO-FI meiningillä? :) Itse tykkään...
persta
11.04.2003 21:27:32 (muokattu 11.04.2003 21:31:05)
Listalle ehdottomasti mukaan Fila Brazillia! Mun henkilökohtainen suosikki tämän saran tekijöistä.

Kaikki levyt loistavia uusinta "Jump Leads" -albumia lukuunottamatta. Oli aikamoinen pettymys ensikuulemalla, mutta katsotaan aukeaako se paremmin pienellä totuttelulla.

Jos pitää valita joku levy josta kannattaa aloittaa tutustuminen, niin se voisi olla "Luck To Be a Weirdo Tonight" tai "Power Clown"
Kenestä evoluutio on ajanut ohi? Kuka saa kiivetä takaisin puuhun? Kuka on kierroksen Puuttuva Lenkki?
Jabbe
11.04.2003 21:39:30
Kerro ihmeessä lisää tosta Fila Brazilliasta! Future Musicissa oli joskus haastattelu, mutta itse musaan en ole törmännyt. Jutun perusteella vaikutti kyllä erittäin mielenkiintoselta. Millaista noiden musa on?
persta
13.04.2003 13:40:05
Kerro ihmeessä lisää tosta Fila Brazilliasta! Future Musicissa oli joskus haastattelu, mutta itse musaan en ole törmännyt. Jutun perusteella vaikutti kyllä erittäin mielenkiintoselta. Millaista noiden musa on?

Nopeasti luonnehdittuna Fila Brazillian musiikki on sekalainen keitos jazzia, dubbia, ambienttia, rockia sekä paljon muuta maukkaasti ja vaivattomasti keskenään sotkettuna. Lopputulos kuullostaa kuitenkin aina Fila Brazillialta. Sellaista rentoa ja letkeää fiilistelymusaa.
Kenestä evoluutio on ajanut ohi? Kuka saa kiivetä takaisin puuhun? Kuka on kierroksen Puuttuva Lenkki?
Jabbe
13.04.2003 22:18:54
Voiskohan nää kaikki laittaa alaotsikon "Cool(-musiikki)" alle..? Jotain sellaista nää mun käsittääkseni on..
sami_sumea
13.04.2003 23:13:07

Kannattaa käydä katsomassa äijää livenä. Olen itse käynyt Turussa säätämöllä tsekkaamassa pari sedän keikkaa ja meininki on melkolailla uskomatonta..

Viimeksi Jimillä oli taustanaan Lontoolaisista muusikonretkuista kasattu big band, ja täytyy sanoa että olin aika hemmetin vakuuttunut. Kyllä se vaan on ihan oikeasti aika guru äijä (soittaa myös poikkihuilua Moogien lisäksi :) ja lavashow on hyvin hanskassa.

Ja Total Devastationista mulla on ainakin 1 hyvä remix jonka nappasin joskus radiosta ;)

...
Jabbe
14.04.2003 08:15:46
Kannattaa käydä katsomassa äijää livenä. Olen itse käynyt Turussa säätämöllä tsekkaamassa pari sedän keikkaa ja meininki on melkolailla uskomatonta..

Varsin vähän tule livekeikkoja nähtyä, kun ei ole varaa tulla sinne etelään katsomaan. Eivätkä ne tänne itään ikinä viitsi tulla, tuollaiset gurut.. :)

Viimeksi Jimillä oli taustanaan Lontoolaisista muusikonretkuista kasattu big band, ja täytyy sanoa että olin aika hemmetin vakuuttunut. Kyllä se vaan on ihan oikeasti aika guru äijä (soittaa myös poikkihuilua Moogien lisäksi :) ja lavashow on hyvin hanskassa.

Alkaa kuulostaa hyvältä. Löytyykö tätä levytyksenä?

Tai suosittele jotain hyvää Tenorin levyä, olen kyllä kiinnostunut tutustumaan.. arvasin olevani väärässä, mutta ei minulla ollut parempaakaan tietoa. Mutta jos äijä tosiaan osaa niin pitäähän sitä tutustua toki! :)
Henga
14.04.2003 13:49:51
Jotain tämäntapaista musaa olisi haussa. Viimeaikoina on iskenyt mm. Nuspirit Helsinki, Thievery Corporation, St. Germain, Air, Herbie Hancockin Future2Future-levy, Asian Dub Foundation, Transglobal Underground ja vastaavat..

Suositelkaas siis jotain vastaavanlaista. Mitä muuten pidätte näistä bändeistä ja tällaisesta musasta?

EDIT: Mokia. Otsikkoa valitettavasti ei voi korjata, tuli vähän puutteellinen...

Jazzanovan Remix 1997-2000 (en muista vuosilukuja tarkasti mutta toi on mun mielestä aika kova..)
deepsleeper
14.04.2003 14:40:01
Meinasin just hehkuttaa tota Jazzanovan remixiä 1997-2000. Niiden uusin ei kuulemma oo yhtä hyvä. Myös tuo St. Germain on kova sana.
krushing
15.04.2003 13:24:09

Tai suosittele jotain hyvää Tenorin levyä, olen kyllä kiinnostunut tutustumaan.. arvasin olevani väärässä, mutta ei minulla ollut parempaakaan tietoa. Mutta jos äijä tosiaan osaa niin pitäähän sitä tutustua toki! :)

Intervision, Out Of Nowhere ja Organism toimivat ainakin mulle. Uusimpaan Higher Planesiin en ole kerennyt vielä tutustua.

http://www.jimitenor.com
teknis
17.04.2003 12:43:50
http://www.ubiquityrecords.com/

ehdottomasti katsastamisen arvoinen lafka! tuon mainitun jazzanova compost recordsin ohella parasta konejazzia mitä löytyy.
ganesha
17.04.2003 13:03:59
warp-labelin materiaali on läpeensä loistavaa.
"if we can´t be free, let´s at least be cheap!" - Frank Zappa
krushing
17.04.2003 15:41:55

warp-labelin materiaali on läpeensä loistavaa.

warp ja ninjatune kattavat aika suuren osan mun musiikillisista tarpeista.

http://www.warprecords.com
http://www.ninjatune.net
copypaste
22.05.2003 20:12:17
ehdottomasti ninja tune ja n-tone matskut esim:

flanger yhtyeen kaikki kolme levyä ovat aivan nerokkaita pläjäyksiä. hyvää jazzia joka sekvensoitu ja lisätty atomheart naksutus-rahina kikkailuja sekaan. tyylikästä, taidokasta ja erikoista : )

cinematic orchestran kaksi plättyä. lahaavaa mutta todella hypnoottista ja kaunista tsäässiä.

clifford gilberto: i was young and i needed the money.
funk/jazz/breaks akseslilla tasapainotteleva upea levy.
sampleja ja soittoja jotka on ohjelmoitu squarepusher tyylisellä tainnuttavalla ja henkeäsalpaavalla tykityksellä.

ja muilta levylafkoilta:

supercolliderin kaksi levyä. todella mielenkiintoista ja omaperäistä disco/electronica/blues/? vääntöä. muistaakseni takapiruina jamie lidell ja christian vogel. ehtaa!

mouse on mars. jos et tunne niin häpeä! : ) ei ehkäpä niin jazzia mutta electronica/ska/good vibes ja loistavaa!

stereo deluxe levymerkiltä löytyy myös kaikkea "helppoa ja kivaa" kuten mo' horizons bändi.

konedubia kannattaa chekata vaikkapa interchill , liquid sound design ja elektrolux levymerkeiltä.

jne.

äläkä kysy lisäkymysyksiä vaan ota itseäsi niskasta kiinni ja kulje/surffaa seuraavaan musakauppaan ja Qntele.
kaikilla mainitsemillani bändeillä/levylafkoilla on myös oma saitti joten kipinkopin. : )
mono
22.05.2003 21:27:26
FOUR TET
FOUR TET
FOUR TET
FOUR TET
FOUR TET
FOUR TET
FOUR TET
FOUR TET

Levyn nimi: Rounds. 10/10!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)