teroyk 28.04.2005 15:26:47 (muokattu 28.04.2005 15:29:10) | |
---|
Olen havainnut seuraavia koskettimien kokotyyppejä lyhyen elämäni varella, siis nyt ei ole kysymys koskettimien määrästä: - lelu-urku leveys - MicroKorg/CZ-101 - KX5(leveys sama, kuin muissa Yamahoissa, mutta lyhyet) - Yamaha/Roland/Casio-leveys - Rolandin koskettimet, jossa on ylimääräinen tyhjä milli jokaisen E:n ja F:n välillä. En muista yhtäkkiä mitkä mallit. - Quasimidi Raven/Kawai syntikoiden leveys (voisin melkein lyödä vetoa, että vanhoissa flyygeleissä on tämä leveys, mutta ei ole ollut mittaa mukana) Eli kysymykseni kuuluukin onko jo 2000-luvulle tultaessa tullut jo jonkinlaiset standardi mitat? |
Leevo 28.04.2005 18:14:11 | |
---|
onko jo 2000-luvulle tultaessa tullut jo jonkinlaiset standardi mitat? Eipä taida edelleenkään olla. Ihan omien kokemusten pohjalta vois sanoa että hiukan parempaan suuntaan ollaan menossa, nykyään ei enää ihan niin suurta hajontaa taida noissa olla. Toisaalta eipä ole mua ainakaan hirveästi häirinnyt. "Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy |
baron 28.04.2005 21:36:28 | |
---|
Mun 88-koskettiminen ei mahdu mun autoon, jollen mä pistä takapenkkejä nurin. Tietääkö kukaan mini 88-koskettimista, jossa olisi painotetut koskettimet, olisi kevyt ja mahtuisi povitaskuun? VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |
Metamorfoosi 29.04.2005 08:24:20 | |
---|
Tietääkö kukaan mini 88-koskettimista, jossa olisi painotetut koskettimet, olisi kevyt ja mahtuisi povitaskuun? Joo, se on jotain sukua ilmakitaralle ainakin kuulopuheiden perusteella. En tosin ole vielä itse päässyt kokeilemaan, mutta skaalautuvuus on tiemmä huipussaan. :-) |
LJ 29.04.2005 08:44:17 | |
---|
Vastaako tämä Yamaha/Roland/Casio -leveys flyygelin koskettimen leveyttä? Siitä on niin pitkä aika kun olen soittanut flyygeliä, etten enää muista. Mutta kun hankin Yamaha P120:n, hämmästyin koskettimien leveyttä, ne olivat selvästi leveämmät kuin vanhassa pystypianossani (Fazer), ja myös kosketus, tai tuntuma, oli raskaampi. Vei aikansa tottua soittimeen. Onko muilla ollut tällaisia kokemuksia? |
baron 29.04.2005 09:10:39 | |
---|
. Onko muilla ollut tällaisia kokemuksia? Kiitos samoin. VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |
LJ 29.04.2005 13:34:12 | |
---|
Muun muassa Harmony Centralin sivuilla on kehuttu P120:n koskettimistoa ja soitintuntumaa hyvin "flyygelimäiseksi". Mitäs sanot, kun olet vissiin äskettäin Steinwaytakin sormeillut? |
Muun muassa Harmony Centralin sivuilla on kehuttu P120:n koskettimistoa ja soitintuntumaa hyvin "flyygelimäiseksi". Mitäs sanot, kun olet vissiin äskettäin Steinwaytakin sormeillut? Mulla on P-90 ja nimenomaan sen "tatsiin" ja grand piano soundiin ihastuin. VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |
olazabal 29.04.2005 14:50:49 | |
---|
Jonkun pitäis kehittää sellanen 88-koskettiminen, joka taittuis keskeltä. Siinähän samalla menis koskettimet ja kontrollit piiloon ja vehje olis roudausvalmis. Kahva ja pyörätkin vois tulla jostain esiin. Ei tarvis mitään laukkua erikseen. Suostuiskohan joku amisjätkä kustomoimaan mun rolandin tollaseksi... |
teroyk 01.05.2005 12:10:37 | |
---|
Jonkun pitäis kehittää sellanen 88-koskettiminen, joka taittuis keskeltä. Siinähän samalla menis koskettimet ja kontrollit piiloon ja vehje olis roudausvalmis. Kahva ja pyörätkin vois tulla jostain esiin. Ei tarvis mitään laukkua erikseen. Suostuiskohan joku amisjätkä kustomoimaan mun rolandin tollaseksi... Näin yhden piirruskuvan 1800-luvulta, jossa oli aika ovela taitettava cempalo, taittui kolmesta kohti...ja siitä tuli itselleni mieleen sama...siis kuten olen jo aijemmin sanonut, että jos löytyisi riskirahaa yrityksen perustamiseen, niin mulla olis ideoita monen näköisiin keikka koskettimiin ym. soittiimiin. Olen jopa tehnyt protyypin sarjavalmistukseen sopivasta sähkökanteleesta. |
teroyk 01.05.2005 12:13:48 | |
---|
Vastaako tämä Yamaha/Roland/Casio -leveys flyygelin koskettimen leveyttä? Pitäis päästä testaa, niin että vois nostaa Y/R/C:n flyygelin koskettimien kanssa päittäin. Sillä puhutaan kuitenkin pienistä eroista, leveys muutama milli per oktaavi. |