Aihe: Sadowsky tuli!
1 2 3 4 5 6 7
absqua
29.04.2005 10:13:41
Saitko lopulta tehtyä ongelmalle mitään, vai lähtikö musari kiertoon? Oliko kyse siitä honeybursista jota mullekkin kaupittelit?

Se oli eri basso ja kiertoon lähti. En jaksanut ruveta spedeilemään mikkejä ja elektroniikkaa fiksaamalla, vaikka siitä olisi saattanut olla apua.
Kummallista oli tosiaan se että akustinen soundi&sointi olivat erittäin hyvät, mutta vahvistettuna g-kieli varsinkin hukkui auttamattomasti.

Kolmekaistaisella etuasteella pystyisi ehkä middle-boostin avulla kompensoimaan asiaa, mutta siitä en tiedä mitn, koska tossa kyseisessä oli vaan bass&treble.

Mutta korostan vielä että asiaan voi myös vaikuttaa vuosien fender-tausta, eli se etten ehkä vaan tarpeeksi nopeasti oppinut erottamaan musarin soundia sieltä middlepuuron seasta. Mene ja tiedä.

Mitä sanovat musarin käyttäjät?
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
balzary
29.04.2005 10:15:05

http://www.talkbass.com/forum/showthread.php?t=177201

hih, olikohan mun veikkaus yhdestä vuodesta sittenkin yläkanttiin...
Teijo K.
29.04.2005 10:20:53

Se oli eri basso ja kiertoon lähti. En jaksanut ruveta spedeilemään mikkejä ja elektroniikkaa fiksaamalla, vaikka siitä olisi saattanut olla apua.
Kummallista oli tosiaan se että akustinen soundi&sointi olivat erittäin hyvät, mutta vahvistettuna g-kieli varsinkin hukkui auttamattomasti.

Kolmekaistaisella etuasteella pystyisi ehkä middle-boostin avulla kompensoimaan asiaa, mutta siitä en tiedä mitn, koska tossa kyseisessä oli vaan bass&treble.

Mutta korostan vielä että asiaan voi myös vaikuttaa vuosien fender-tausta, eli se etten ehkä vaan tarpeeksi nopeasti oppinut erottamaan musarin soundia sieltä middlepuuron seasta. Mene ja tiedä.

Kyllä se näin semi-pro tasolla kelpaa ihan hyvin. :)

Mutta herkästi tulee sille 3-alueisella eq vähän keskiääniä korostettua ja bassoa leikattua. Sanoisin että bassoa boostaamalla sen saa tukittuakin sen soundin. Ihanteena minulla on sellainen säröinen kolina. Hyvin lähtee. Tuli ykkösbassoksi Kirsikka-Ahon tekemän 6-kielisen tilalle.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
Karlsson
29.04.2005 10:24:32 (muokattu 29.04.2005 10:24:51)

Omassa ex-musarissani oli silloin tällöin ärsyttävä dead spotti G-kielen D:ssä (seitsämäs nauha), joka on kyllä aika yleinen käsittääkseni.

Itseasiassa Arva vois kertoa onko hänellä ongelmaa tuon kanssa, kun nykyään saman soittimen omistaa. Mun omistuksessa se oli nauhaton ja nykyään taas nauhallinen, että onkohan tämä tuonnut esmes muutosta siihen.

Yläpään ponnettomuudesta itseasiassa hirveästi voi sanoa, suurimman osan ajasta soittelin fläteillä ja aika regee painotteista musaa vielä... Kivasti alapää murisi noinkin.

edit: olen hijas
"Ainoa mikä erottaa sut trollista, on se että sä kuulut sbassomumoihin, joku muu käyttäjä saisi kunnolla satikutia jatkuvasta vittuilusta. Eikös sulle riitä Faq-ketju ja DADA, onko pakko myös terrorisoida tavallist keskustelua?" -Niskis
absqua
29.04.2005 10:27:18
edit: olen hijas

Mut sehän on vaan eduksi noissa reggae-hommissa!
Ja jos ei luonnostaan jumita tarpeeksi niin onhan jamaican pojilla siihenkin keinoja tarjolla. ;-)
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Karlsson
29.04.2005 10:28:23
Ja jos ei luonnostaan jumita tarpeeksi niin onhan jamaican pojilla siihenkin keinoja tarjolla. ;-)

Njoo, mä soitan "taakse" kroonisesti noin muutenki.
"Ainoa mikä erottaa sut trollista, on se että sä kuulut sbassomumoihin, joku muu käyttäjä saisi kunnolla satikutia jatkuvasta vittuilusta. Eikös sulle riitä Faq-ketju ja DADA, onko pakko myös terrorisoida tavallist keskustelua?" -Niskis
balzary
29.04.2005 10:28:53

tosta tuli mieleen, että vaimo oli yläasteella sijaisena ja puhuivat musiikista. eivät sitten oppilaat millään voineet uskoa että mä en reggaebasistina pössyttele :) pitääköhän tässä alkaa jotain imago-tötsyä...
Karlsson
29.04.2005 10:30:41
tosta tuli mieleen, että vaimo oli yläasteella sijaisena ja puhuivat musiikista. eivät sitten oppilaat millään voineet uskoa että mä en reggaebasistina pössyttele :) pitääköhän tässä alkaa jotain imago-tötsyä...

Balz-"king of the bong"-ari
pardy
29.04.2005 10:30:47

Ai hä? Et vai? Pitää.
"...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua
balzary
29.04.2005 10:33:15

Ai hä? Et vai? Pitää.

no kun en oo ikuna skiguna tupakkiakaan maistanu. kai se pitää sit vaan alkaa treenaamaan. ehkä se auttaa soittoa myös.
pardy
29.04.2005 10:35:25

no kun en oo ikuna skiguna tupakkiakaan maistanu. kai se pitää sit vaan alkaa treenaamaan. ehkä se auttaa soittoa myös.

Mä oon ainaki pistäny kaikki sun jutut aina pössyttelyn piikkii. Mut sä taidatki olla oikeesti outo...
balzary
29.04.2005 10:36:37

Mä oon ainaki pistäny kaikki sun jutut aina pössyttelyn piikkii. Mut sä taidatki olla oikeesti outo...

tarkka poika. nykyään selitän kaiken lauseella "mutta mä olenkin naimisissa, mua pitää ymmärtää"
pardy
29.04.2005 10:37:27

tarkka poika. nykyään selitän kaiken lauseella "mutta mä olenkin naimisissa, mua pitää ymmärtää"

Nojoo. Kai se pitää vähän kaveria sääliä...
Jalmus
29.04.2005 10:57:13
Luuletko että toi Musarin ponneton yläpää johtuu siitä että toi olisi huonolaatuinen, vai onko se mielestäsi vain musarin ominaisuus?

Musarin ominaisuus, joka ei kuulemma johdu edes mikistä, vaan eq:n matalasta lähtötasosta. EQ:n vaihdolla kuulemma ongelma poistuu, näin kertoi Jussi Ala-Kuha.
Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi.
Keny
29.04.2005 11:34:13
Mulla ollu kolme musari...kaks nelosta ja yks vitonen.Nelosissa muista just ton heikon g kielen mut vitosessa ei ollu tota onkelmaa.Vitosessa on munsta eri elektroniikka kun nelosissa....voin kyllä olla väärässäkin.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
basspete
29.04.2005 12:05:00

Whoa! Jazzarit kyllä rules. Mun Jatsi tulee Ameriikasta vasta ens kuussa, http://www.rinki.net/pekka/basso/ voi ihastella sitä, mutten nyt viitsi varastaa tätä threadia :)

Dollarin kurssista kantsii ottaa nyt kaikki irti, ennen kuin heikko taala näkyy selvemmin jo tuotteiden hinnoissa.

Mitäs kautta tilasit?
AJAKAA NIITÄ BASSOJA !! Komsii Kosmaa !!
mr.bungle
29.04.2005 12:57:52

Musarin ominaisuus, joka ei kuulemma johdu edes mikistä, vaan eq:n matalasta lähtötasosta. EQ:n vaihdolla kuulemma ongelma poistuu, näin kertoi Jussi Ala-Kuha.

Höö. Eihän tuossa ole mitään teoreettista pohjaa?
bassolla hanuriin
Karlsson
29.04.2005 13:23:14
Jos Fender Jazz ja Presicion on ikänkuin Kalashnikov -toimii missä vaan ja sietää mitä käsittelyä vaan, niin Musso on enemmänkin kuin M16 jota pitää huoltaa hyvin ti se jumittuu.

Jaha, taisit kattoa sen Vietnam-dokkarin jokunen päivä sitte töllöstä?
Teijo K.
29.04.2005 13:25:09 (muokattu 29.04.2005 13:25:31)

Jaha, taisit kattoa sen Vietnam-dokkarin jokunen päivä sitte töllöstä?

Olisinkin, oli kuulemma hyä.

Pätkiä näin...
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)