Aihe: kuinka treenata pääsykokeisiin?
1
Diego
06.04.2003 15:37:30
Olisi n. kahden ja puolen viikon päästä musiikkilukion pääsykoe, jossa pitää laulaa. Ei ole tullu pahemmin ennen lauleltua, joten miten voisin kehittää tätä taitoa paremmaksi?
Nuotilleen menee, mutta ei jaksa laulaa kovin pitkään.
HEI OLEN DIEGO
Shirley
08.04.2003 18:07:51
Laula koko ajan ja kaikkialla. Parissa viikossakin kehittyy jo aika paljon, jos laulaa rutkasti enemmän kuin ennen. Niin ja voithan sä ottaa pari tuntia joltakin opettajalta, joka opettaa perusteet: hengitystekniikan ja tollaset.
Muuten hyvin, mut soitakko sitä kitaraa kanssa?
Makuupussimies
09.04.2003 15:07:14
Ootkos menossa Puolalanmäen musiikkilukioon?
"Stay out of the road if you wanna grow old" -Pink Floyd
Diego
09.04.2003 18:48:17
en, kuopion musiikkilukioon.
HEI OLEN DIEGO
d-iivil
10.04.2003 00:47:09
pari tuntia joltakin opettajalta, joka opettaa perusteet: hengitystekniikan ja tollaset.

Wouwou! näytä mullekkin opettaja joka parissa tunnissa opettaa oikean hengitystekniikan niin että se on sitten siinä ilman pidempiä viilailuja kohdillaan! :D
Sepsu
10.04.2003 13:25:40
Olisi n. kahden ja puolen viikon päästä musiikkilukion pääsykoe, jossa pitää laulaa. Ei ole tullu pahemmin ennen lauleltua, joten miten voisin kehittää tätä taitoa paremmaksi?
Nuotilleen menee, mutta ei jaksa laulaa kovin pitkään.

Musiikkilukioon pyrkiminen ei nyt todennäköisesti oo ihan Sibikseen hakua. Kahdessa viikossa kannattaa keskittyä siihen että osaa ne biisit mitä aikoo esittää ulkoa, koska silloin voi keskittyä siihen itse laulamiseen. Nehän testaa vaan musikaalisuutta, eikä sitä hengittääkö oikein saatikka tekniikkaa. Ja tuskin mihinkään pitkiin ooppera-aarioihin heillä on edes aikaa. Siis: laula musikaalisesti, tulkiten ja hyvällä fiiliksellä ja kuuluvalla äänellä, mutta älä sorru ylitulkintaan, ja tiedä mistä biisissä lauletaan, eli ymmärrä sanat. Hellää romanttista biisiä ei kannata aloittaa Bruce Dickinson - hengessä....
d-iivil
11.04.2003 16:02:54

Korostan sanaa PERUSTEET. Se tais unohtua tosta. Lähinnä tarkotin katos ihan vain sellasta äärettömän yksinkertaista juttua, jolla pärjää sen pienen pääsykoelaulun ajan. Itsellenikin tuli joskus ihan hemmetin kiire ja tekniikka oli aivan perseestä, ni kyllä parissa kolmessa tunnissa "perusteet" oppi.

Hengitystekniikka on yksi peruste ja aloittelevalle vokalistille varmaan se tärkein. Sitä ei kuitenkaan ihan hetkessä opi, teoriapuolen ehkä, mutta käytäntö on eri juttu... oikeanlaisen hengityksen omaksuminen, niin ettei sitä tarvitse oikeastaan edes ajatella saattaa viedä kuukausista vuosiin, mutta jos tarkoitit että hengitystekniikan perusteet, etkä perusteet: hengitystekniikka, niin sitten olen kanssasi samaa mieltä :)
ThePinkElephant
15.04.2003 09:43:07
Minäkin oon pyrkimässä samaiseen opinahjoon:)
aiotko laulaa sateenkaaren tuolla puolen vai sealed with a kiss?
You make me play.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)