Aihe: Vinkkejä funkin soittoon
1 2 3 4 5 6 7
alKOaine
28.04.2005 20:39:25
Suurkiitos Straton! Plussaa tulee.
It ain't me, I'm no fortunate one..
Pande
28.04.2005 20:41:06

Onkos tuo Straton paketti semmonen missä on mm. Guthrie Govan -funkkailua? (10 Funky Fragements jne.)? 6 eri juttua? Jos ei, niin sitten mäkin haluan tuon :P
When asked, "What is the greatest obstacle to enlightenment?" the Buddha replied, "Laziness."
pira
28.04.2005 20:50:29 (muokattu 28.04.2005 20:51:37)
Tossa paketissa oli viisi kokonaisuutta.

-How to play like Jim Nolen (4 sivua nuotteja (tabloina myös kaikki) + mp3:na backing track ja full track)
-Learn to funk like David Williams (viis sivua + raidat)
-Get funky (8 s + raidat)
-Play smooth funk like Curtis Mayfield (5 s + raidat)
-Single note funk (1 sivu +raidat)
Vibrato lähtee syrämmestä.
Kukkis
28.04.2005 21:25:24
Jos haluat niin mulla on tuossa muutama aika pirun hyvä funk-opetus juttu (guitar techniques lehdestä ripattuja) jotka voin sendiä. Paransivat minun soittamista aika huomattavasti.

Etsäviitsitsä lähettää minullekkin...
No nyt on näyttö pilalla!
blastoff
28.04.2005 21:34:06 (muokattu 28.04.2005 22:20:26)
Etsäviitsitsä lähettää minullekkin...

Mulle kans

EDIT: Kiitos vaan. Asiallisen oloista matskua.
Straton
28.04.2005 21:34:55
Vastauksia pistetty niin maililla kuin pikaviestillä :>
Ite oot!!!
Anselmi83
28.04.2005 21:40:15

kiitosh, saat lussan.
The story of life is quicker than the blink of an eye, the story of love is hello, goodbye.
MKK
28.04.2005 21:53:50

Yhdyn haluajien sankkaan sumaan :) *tahtoo kans!*

/M
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=16629348
Jzci
28.04.2005 22:17:34

Itse innostuin Red Hot Chili Peppersien kautta. Ennen en oikein välittänyt bändistä mutta nyt vähän aikaa sitten kuunnellessani kaverin cd:tä huomasi kuinka helvetin hienoja juttuja bändin kitaristi soittaa.

Voisin tavallaan sanoa samaa. RHCP:stä en juurikaan ollut kiinostunut ennenkuin näin erään tutun (aivan h******n kova kitaristi) soittavan RHCP:n biisejä kitaralla yhden toisen kaverini kanssa joka soitti bassoa. Teki aika lähtemättömän vaikutuksen, ja herätti mielenkiinnon tuollaiseen funkahtavaan meininkiin.

Sitten tuo panden jo mainitsema Nuno Bettencourt on aika hämmästyttävä äijä niin monelta kantilta, että jos joku ei sattumoisin ole vielä tuohon törmännyt niin suosittelen.
efunkelist
28.04.2005 23:05:18

efunkelist@muusikko.net tahtoo kans matskua!! laittakaa joku please.

Ja Panden soundivinkkiä on pakko kokeilla, sen verran oudolta kuulosti. Tähän asti oon funkittanu ihan kaulamikillä (strato) ja melko flättinä pitäny EQ:n...
Joees
28.04.2005 23:15:15 (muokattu 28.04.2005 23:17:09)
efunkelist@muusikko.net tahtoo kans matskua!! laittakaa joku please.

Ja Panden soundivinkkiä on pakko kokeilla, sen verran oudolta kuulosti. Tähän asti oon funkittanu ihan kaulamikillä (strato) ja melko flättinä pitäny EQ:n...

Talla toimii ihan mukavasti myös, etenkin semmosessa perkussiivisemmassa funkyssa. Kaulalla minäkin pääasiassa silti soittelen.

Mä en ole vielä katsonut tota Straton pakettia ja en tiedä mitä siinä on, mutta... Mun mielestä liian usein funk-kitaristit "soittaa" liikaa. Monissa tapauksissa rummut ja basso pitää jo semmoisen groove että kitaran on parempi siirtyä hieman taka-alalle. Soittaa vaikka jotain 1/4 sointuja siellä täällä. Siitä tulee aivan mieletöntä sekamelskaa jos kolme instrumenttia yrittää täyttää joka raon. Kuunnelkaa James Brownin Sex Machine. Homma pelaa!

EDIT: Tulipa tässä mieleen tämä sivu. http://guitar.about.com/library/weekly/aa091701c.htm Kannattaa tsekata.
Groooove is in heart!
Pande
28.04.2005 23:20:15

Joo no tuo on Guthrie Govanin tuossa 10 Funky Fragments -artikkelissa (Helmikuun 1999 GT) käyttämän soundin "resepti". Itsekin ihmettelin ensin että mitähittoa keskitaajuuksiako leikataan, mutta kyllä sen huomaa että se sopii aika näppärästi (no ainakin noihin juttuihin). Laittaisin toki muuten sen Funky Fragmentsin kaikkien saataville mutta oon liian lainkuuliainen (tai tekopyhä) :(
When asked, "What is the greatest obstacle to enlightenment?" the Buddha replied, "Laziness."
efunkelist
28.04.2005 23:26:24

Niinjoo liikaa soittamisesta tulikin mieleeni kun eräs erittäin lahjakas funk-rumpali kerran kertoi minulle:

"Tauko on vahvin nuotti"

ei se sitä itse keksinyt ole mutta tuossa on todella ideaa. Etenkin funkissa.
erben
28.04.2005 23:56:54 (muokattu 29.04.2005 00:02:07)
Katoppa miten BIG D soittaa Jon Clearyn kanssa http://www.joncleary.com/ Se on aika funk (nimittäin noin iso jätkä varmaan hikoilee perkeleesti). Varsinkin More Hipper liveversio.
sunder
29.04.2005 00:08:03
Jos joku avulias henkilö vois lähettää miullekki nii olisin kiitollinen.

tsuni@jippii.fi

Tänks.
Jzci
29.04.2005 01:36:23

"Tauko on vahvin nuotti"

ei se sitä itse keksinyt ole mutta tuossa on todella ideaa. Etenkin funkissa.

http://guitar.about.com/library/weekly/aa091701a.htm

kannattaa syöksyä tuonne linkkiin. Sielä selitetään hieman juttuja funk kitaran roolista. taisinpa mainostaa jo tuossa topicin alussa mutta haihai, nyt on torstaikalja päällä
Pande
29.04.2005 10:58:03 (muokattu 29.04.2005 11:49:42)

Nauhotin vähän jotain shittiä tuolla soundilla + kevyellä flangerilla: www.cc.jyu.fi/~mkkoykka/pande-fankisit.mp3

Potuttaa rankasti kun ei ole bassoa :( Rummut sentään voi jonkunlaiset nysvätä tämmönen heikompilahjanenkin koneella. Onneks on tuo 7. kieli niin pääsee välillä vähän käymään alemmas, ei kuulosta ihan niin orvolta ilman bassoa. Tosin on tuosta haittaakin joskus, tunkee tielle (=rupeaa soimaan) kunnon "rämpytyksessä", jolloin joutuu keksimään sille oman demppauskeinonsa.

(Vois muutenki ostaa basson, saattais päästä johonki bändiinki joskus eikä tarvis homehtua makkarikitaristina)
Obiwan Guitar Slinger
29.04.2005 12:04:51
Straton jos millään viittit vielä nii voitko mullekin pistää tulemaan ton funkki opetus jutskan.
tänne näin: lakilukee@luukku.com
!kiitos etukäteen :)!
Ostinaatio
29.04.2005 12:47:09
Itse innostuin Red Hot Chili Peppersien kautta. Ennen en oikein välittänyt bändistä mutta nyt vähän aikaa sitten kuunnellessani kaverin cd:tä huomasi kuinka helvetin hienoja juttuja bändin kitaristi soittaa. Varsinkin Under The Bridge on soundeiltaan ja soitoltaan jotain käsittämättömän kaunista.

Blood Sugar Sex Magik on loistava levy, ja Frusciantella on siinä tosiaan mielikuvituksellista ja hyvin potkivaa kitarointia. Sääli, että tyypin herskakokeilujen jälkeen ei homma ole ikinä enää ollut ihan nuoren Fruscianten tasosta.
"Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)