Billsner 28.04.2005 22:22:17 (muokattu 28.04.2005 22:26:47) | |
---|
Tuollainen olisi tarkoitus hommata lähiaikoina lahjaksi itselle työpaikan sekä luottokortin saamisesta :) Kysymys kuuluukin että onko muita varteenotettavia vaihtoehtoja les paul custom kopiota kuin tuo epiphonen? Epiphonen les paul customin saa 500€:lla ja se 500€ saisi olla ehdoton yläraja. Pannas samaan jatkoa ajatellen. Mikä mikki tuohon kannattaisi vaihtaa tallaan alavire metalleja varten? Nej till livet. |
Pluto 28.04.2005 22:28:03 | |
---|
Itse tekisin erittäin pitkän arvion Tokain ja Epiphonen mallien välillä. Tuo Tokain halvin "custom" kai maksaa kuitenkin noin 580 euroa, joten jos 500 euroa tosiaan on ehdoton yläraja niin ei välttämättä onnistukaan. Etsi vähän aikaa kunnes löydät mieleisesi. Noissa kopiokitaroissa on todella hyviäkin yksilöitä, mutta laadun vaihtelevuuden vuoksi myös surkeita tekeleitä löytyy. Dillon, you son of a bitch! |
Billsner 28.04.2005 22:32:57 | |
---|
Etsi vähän aikaa kunnes löydät mieleisesi. Noissa kopiokitaroissa on todella hyviäkin yksilöitä, mutta laadun vaihtelevuuden vuoksi myös surkeita tekeleitä löytyy. Sepä se. Oulussa ei pahemmin muita les paul kopioita pääse testaamaan kuin epiphonea ja tokaita. J&D:lläkin ois noista customeista kopio, mutta eipä pääse testaamaan. Nej till livet. |
overtake 28.04.2005 22:39:00 | |
---|
www.stonetabs.tk |
fox 28.04.2005 22:40:59 | |
---|
Itse tekisin erittäin pitkän arvion Tokain ja Epiphonen mallien välillä. Tuo Tokain halvin "custom" kai maksaa kuitenkin noin 580 euroa, joten jos 500 euroa tosiaan on ehdoton yläraja niin ei välttämättä onnistukaan. Etsi vähän aikaa kunnes löydät mieleisesi. Noissa kopiokitaroissa on todella hyviäkin yksilöitä, mutta laadun vaihtelevuuden vuoksi myös surkeita tekeleitä löytyy. Tokain halvin Love Rocki Custom on kaiketi tehty agathiksesta. Agathis taas on omiaan pakkauslaatikoiden tms. tekoon. Toki siitä kitaroitakin tehdään."Agathis is no better or worse than many other commonly-used timbers, but is not the best wood for the purpose"... Epiphone lienee myös vaihtanu mahongin ja vaahteran leppään.. Aiemmin valmistetut kuitenkin olivat mahonkia. Osa vaahterakannella kuitenkin. |
elbowski 28.04.2005 22:42:30 | |
---|
Tokain halvin Love Rocki Custom on kaiketi tehty agathiksesta. Agathis taas on omiaan pakkauslaatikoiden tms. tekoon. Toki siitä kitaroitakin tehdään."Agathis is no better or worse than many other commonly-used timbers, but is not the best wood for the purpose"... Epiphone lienee myös vaihtanu mahongin ja vaahteran leppään.. Aiemmin valmistetut kuitenkin olivat mahonkia. Osa vaahterakannella kuitenkin. Paatosta: Mun kitarani on tehty agathiksesta ja soi hyvin, ennemmin huolehtisin tuosta viilusta. Kun me marssimme halki tämän maan, etelästä pohjoiseen, lippumme tuulessa uljaana liehuu, kunniaksi Totuuden! IMIK #25 Ärlä #017
Se en ollut minä, se oli pastilli?
Bella Italia #2 |
|
Billsner 28.04.2005 22:52:36 (muokattu 28.04.2005 22:53:31) | |
---|
Tokain halvin Love Rocki Custom on kaiketi tehty agathiksesta. Agathis taas on omiaan pakkauslaatikoiden tms. tekoon. Toki siitä kitaroitakin tehdään."Agathis is no better or worse than many other commonly-used timbers, but is not the best wood for the purpose"... 7-kieliseni on agathiksesta ja ihan kivasti se soi hintaisekseen. Les pauliin agathis ei varmaan ole paras vaihtoehto. Fenixin les paul voi ehkä olla yksi vaihtoehto, mutta niitä kun ei oikein saa suomesta muutakuin käytettynä ja niilläkin on näemmä ylihintaa. eBay:n taidan jättää välistä... Nej till livet. |
fox 28.04.2005 23:20:18 | |
---|
Paatosta: Mun kitarani on tehty agathiksesta ja soi hyvin, ennemmin huolehtisin tuosta viilusta. Ei oo kysymys pelkästään siitä paatoksesta..agathiksen ominaisuudet on kyl joku muu punninnu tuolla: www.agathis-info Mun mielestä, jos haluaa jonkun muun kuin vaan LesPaulin näkösen kitaran, ehkä tosiaan kannattaa tsekata muutama muu. Agathis aivan varmasti ajaa asiansa esim. joissakin ohutrunkoisissa floikka-tai muu vibratallallisissa kitaroissa. Ennenkaikkeahan sen käyttöä raaka-aineena sanelee paljon huokeampi lautatarhahinta. Toisaalta taas ne oikeista puista tehdyt Tokait on sitten jo huomattavasti kalliimpia, joten jos kuitenkin katselis niitä Fenixejä, Fernandes Super Gradeja, vanhoja Ibanezeja ja sellaisia. Tai sitten japsi-Tokaita..tai sitten vähän vanhempia Epiphonen Les Pauleja.. |
Billsner 28.04.2005 23:31:35 | |
---|
Mun mielestä, jos haluaa jonkun muun kuin vaan LesPaulin näkösen kitaran, ehkä tosiaan kannattaa tsekata muutama muu. Agathis aivan varmasti ajaa asiansa esim. joissakin ohutrunkoisissa floikka-tai muu vibratallallisissa kitaroissa. Itse en ole nyt hakemassa agathis-runkoista les paulia vaan ns. "oikeista" puista tehtyjä. J&D:lläkin paulien speksit näyttää hyvältä (ei agathista, kaula läpi rungon jne.) mutta eipä pääse testamaan. Uskaltaako tuollaista sokkona tilata? Hintaahan noilla ei ainakaan ole liikaa. Nej till livet. |
trih 28.04.2005 23:59:06 (muokattu 29.04.2005 00:02:20) | |
---|
Tuosta Tokaista... Viimisimmän kuvaston mukaan halvimpien LP Customien rakennusaineet: ALC45 Pulttikaula vaahteraa, runko vaneria ALC48 Pulttikaula vaahteraa, runko vaneria ALC53 Liimakaula vaahteraa, runko vaneria En ostaisi noin kallista vanerirunkoa. Mistähän tuo agathis on tullut... EDIT: Onko tuo agathistieto pelkästään maahantuojan sivuilta? Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
fox 29.04.2005 00:01:46 | |
---|
Uskaltaako tuollaista sokkona tilata? Hintaahan noilla ei ainakaan ole liikaa. Jaa´a, ne tulee todennäköisesti jostain isosta kokoonpanotehtaasta, tietoa ei ole, onko Korea, Kiina vai Indonesia.. En ole yhden yhtäkään J&D Brothers-kitaraa kokeillu, mutta jos tuotevalvonta tehtaalla toimii, eli post-production laadunvalvonta on jollakin tasolla, ei sieltä varmaan ihan hirmu vehkeitä tule. Tosin vähemmällä on ollut tuo suurien kitaramäärien käpistely meikäläisellä viimeisinä 15 vuotena.. Yhden täysin soittokelvottoman HB Straton olen nähny liikkeessä.. Voithan kokeilla, luulisin että 90% varmuudella tulee ihan joltinenkin kitara. Tosin metallit ja sähköt voi olla se, jossa on tingitty hieman.. |
fox 29.04.2005 00:04:57 (muokattu 29.04.2005 00:06:09) | |
---|
Tuosta Tokaista... Viimisimmän kuvaston mukaan halvimpien LP Customien rakennusaineet: ALC45 Pulttikaula vaahteraa, runko vaneria ALC48 Pulttikaula vaahteraa, runko vaneria ALC53 Liimakaula vaahteraa, runko vaneria En ostaisi noin kallista vanerirunkoa. Mistähän tuo agathis on tullut... Mun tietojen mukaan ALC 60 on agathista, maple set-neck, ALC52 samat aineet, mutta pulttikaulalla.. Lisä: Tiedot on Tokain katalookista..vol.22 |
kulmahiomakone 29.04.2005 00:15:09 | |
---|
J&D:lläkin paulien speksit näyttää hyvältä (ei agathista, kaula läpi rungon jne.) mutta eipä pääse testamaan. Uskaltaako tuollaista sokkona tilata? Hintaahan noilla ei ainakaan ole liikaa. Nimim. "soulman" rientää kohta tänne kertomaan kuinka loistavia J&D:n kitarat ovat. Itse olen vähän sitä mieltä, että jos haluat paulin halvalla, niin tingi ulkonäöstä ja osta yamaha, dean, jim reed, washburn tai vastaava. Saat hyvän kitaran oikeilla puilla. Kitara on ensisijaisesti soitin eikä näyttelyesine. Tietysti voit ostaa sen agathisrunkoisen ja pulttikaulaisen kitaran ja yrittää saada siitä paulin saundia lopun elämääsi mikkejä vaihtelemalla. Ei onnistu, mutta silti monet sille tielle lähtevät. X |
LaXu 29.04.2005 00:15:26 | |
---|
Fenixin les paul voi ehkä olla yksi vaihtoehto, mutta niitä kun ei oikein saa suomesta muutakuin käytettynä ja niilläkin on näemmä ylihintaa. eBay:n taidan jättää välistä... Ylihintaa? 300-500€:n välillä nuo käytettynä pyörivät nykyään. Ei tule ainakaan tähän hätään mieleen muuta tuon hintaluokan LP-kopiota, joka olisi "oikeista" puista tehty. Kansikaan ei ole mitään viilua vaan ihan täyspaksua loimuvaahteraa ja hardware Gotohin tavaraa. |
McNulty 29.04.2005 00:18:15 | |
---|
epiphone voittaa korea-Tokain... ei voi mittään. Suosittelisin LC80S:ää mikäli budjetti olisi 2x500e :) Tai no, tuohon hintaan vois jo suositella vaikka ison G:n LP Studiota tms. Mutta Epipuhelin ei ole olleskaan huono ratkaisu. Onpahan ainakin lisenssituote. "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
kulmahiomakone 29.04.2005 00:18:23 | |
---|
Allekirjoitus. LaXu, myy mulle Fenix Les Paul Custom! |
fox 29.04.2005 00:18:39 | |
---|
Ylihintaa? 300-500€:n välillä nuo käytettynä pyörivät nykyään. Ei tule ainakaan tähän hätään mieleen muuta tuon hintaluokan LP-kopiota, joka olisi "oikeista" puista tehty. Kansikaan ei ole mitään viilua vaan ihan täyspaksua loimuvaahteraa ja hardware Gotohin tavaraa. Mun vihreäbursti Epipuhelin, tosin Std, oli puoltoistasataa puntaa (noin) laua-mahonkia ja loimuvaahterakansi. Tosin se oli monien paheksumalla klassisella kapeella Epiphonen lavalla, koska oli Epiphone..=) |
fox 29.04.2005 00:22:45 | |
---|
Saat hyvän kitaran oikeilla puilla. Kitara on ensisijaisesti soitin eikä näyttelyesine. Tietysti voit ostaa sen agathisrunkoisen ja pulttikaulaisen kitaran ja yrittää saada siitä paulin saundia lopun elämääsi mikkejä vaihtelemalla. Ei onnistu, mutta silti monet sille tielle lähtevät. Aivan minimalistisella mahdollisuudella voi myös saada Ibanezin AR50:n, satasta ei enää vuosiin juuri ole alle 400 euron ihan hyvässä kondiksessa tahtonu saada...mieluummin jopa 600 euroa.. Suuri hämmästykseni oli, että Westone Prestige loimukannella oli melkein tonnissa tässä taannoin iibeissa.. |
LaXu 29.04.2005 00:35:27 | |
---|
Allekirjoitus. Hyvää ei myydä. :) Kuten fox sanoi, noista epiluureistakin voi hyviä yksilöitä löytyä, mutta niissä tuntuu nuo puut vaihtelevan kovastikin, joissain kansi leppää, joissain vaahteraa, joissain viilua, joissan täyspaksua jne. Ne tsekeissä tehdyt Epit (olikohan se Les Paul Heritage mallin nimi?) pitäisi olla oikeista puista, eli sellaistakin kannattaa ettiä. |