Aihe: Kumpi rack: Korg Triton VS Yamaha Motif ES
1 2 3 4 5
Juho L
28.04.2005 16:27:06
aika vahva näkemys vs. kymmenet tuhannet (?) ovat korgin kuitenkin pääsoittimekseen valinneet + esim. Keyboard-lehden soittajajuttujen kalustoissa aivan nimimiehillä esillä - ja aivan työkaluina eikä mainosmannekineerauksena

Tämä johtuu aika pitkälle siitä, että Triton oli muutama vuosi sitten käytännössä ainoa varteenotettava työasema ja tähän päälle kun kerätään vielä ne kaikki sponsoridiilit, mitä Korg on haalinut, niin ihan loogistahan tuo on.

Mutta kuten sanoin, Korgit toimii kyllä mattosoundeissa, kuten jousissa ja muissa, mutta muuten ovat aika köyhiä. Bändisoitossa varmaan menevät ihan hyvin, mutta hävettäisi levylle pistää.
"Tubi, or not tubi", pohti lääkäri diagnoosiaan
IMIK - Perustajajäsen #2.
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
spritex
28.04.2005 17:47:00
Ja olet kuullut Oasystä missä?

Eh, himassa. Sarjanumero 0005. Siis Oasys PCI.
spritex
28.04.2005 18:00:51
JPQ
28.04.2005 18:38:27

Tämä johtuu aika pitkälle siitä, että Triton oli muutama vuosi sitten käytännössä ainoa varteenotettava työasema ja tähän päälle kun kerätään vielä ne kaikki sponsoridiilit, mitä Korg on haalinut, niin ihan loogistahan tuo on.

Musta kurzweilit on ihan yhtä varteen ottavia hinta on vain aivan liikaa siis mun budjetille. Muuten en sano kun en ole kokeillut.
samulijp
28.04.2005 19:08:48

Mutta siis ton valmistushan on lopetettu. Kuinka paljon tossa on samaa kuin uudessa?
Looking for Leslie.
JPQ
29.04.2005 01:11:52

Aika hyvä sarjanumerokin ja montakohan noita on tehty edes ?
HK
29.04.2005 02:58:25
Suottapa noita Korgeja parjataan - ei ole ollut mitään ongelmia saada niistä levyille muuhun bändiin istuvia soundeja, ja se on minulle tärkein määre soundien laadulle. Toisaalta, muutaman kerran kun on orkesterijuttuja pitänyt tehdä keikkaintroja varten, niin on niistä saanut irti vaikuttavankin aidon kuuloisia soundeja.

Ja mitä tulee noihin yksittäisiin instrumenttisoundeihin (tässä tapauksessa torviin), niin minä en ikinä lähtisi käyttämään _soolo-osuuksiin_ mistään synasta mitään puhallinsoundia, etenkään jos on tarkoitus tehdä ihan oikeasti julkaistavaa musiikkia ja tavoitellaan aitoutta. Useamman puhaltimen sektiot toimivat jotenkuten jo ilman sen kummempaa säätöä, ja esim. Triton LE:stä irtoaa kyllä oikein hyvän kuuloista käyrätorvisektiota, jos vain osaa ;)

Olen samaa mieltä, vaikka itse rollea soittelenkin.

Ja vielä, JPQ: mitä jos lukisit kirjoituksesi läpi ennen lähetä-napin painallusta edes kerran, ne ovat aika tuskallista luettavaa.

Uskoisin, että hän kyllä lukee. Täysin JPQ:ta tuntematta heitän, että eräs hyvä tuttuni kärsii lukihäiriöstä ja hänen on todella vaikeaa kirjoittaa ymmärrettävää tekstiä, vaikka naamatusten jutellessa huomaa heti että on varsin terävä sälli.
Peltikorva puupäässä.
JPQ
29.04.2005 14:09:01

Uskoisin, että hän kyllä lukee. Täysin JPQ:ta tuntematta heitän, että eräs hyvä tuttuni kärsii lukihäiriöstä ja hänen on todella vaikeaa kirjoittaa ymmärrettävää tekstiä, vaikka naamatusten jutellessa huomaa heti että on varsin terävä sälli.

Luen vähintään 2-3 lisäksi kirjoitus vaiheessa tietysti luen. Joskus
voisi katsoa jos tulee teksti jota tarvii korjata niin että laitan
alkuperäisen ja sen mikä mielestäni parempi.(Eli korjauksen jälkeinen)
ja saisitte sanoa kumpi on parempi.)

PS. Olen terävä (eli huono kirjoitus taito ja se ettei aina muutenkaan
tiedä oikeaa sanaa on ongelma) ja tosiaan ilmaisuni on hieman heikkoa.
spritex
29.04.2005 20:14:22
Aika hyvä sarjanumerokin ja montakohan noita on tehty edes ?

Joskus tehtiin vähän galluppia käyttäjien postituslistalla, ja ilmeni ettei kenelläkään ollut yli 2000, eli ilmeisesti niitä tehtiin noin vähän.

Niin joo, ja Oasys PCI:n ja uusi Oasys ovat spekseiltään varsin erilaiset. Perusidea, eli avoin arkkitehtuuri, on sama. Ja samat tyypit ovat olleet suunnittelemassa molempia. (Tosin uutta käsittääkseni enemmän porukkaa.)

Uudessa ei ole kaikkia niitä synteesimuotoja, mitä PCI:ssä, mutta luulisin että niitä lisätään ajan kanssa. Toisaalta sitten PCI:ssä ei ole yhtä monimutkaista PCM-synteesiä ja uuden VA:ssa on enemmän säätämistä kuin yhdessäkään PCI:n "analogialgoritmissa". Eikä PCI:ssä ollut esim. wave-sequencingia tai Karmaa.

Efektit on varmaan aika samanlaisisa, tosin uudessa taitaa olla niitä enemmän.

Mutta näkee nyt kun se uusi tulee ulos.

P.S. Lukemastani päätellen Korg ei oletakaan myyvänsä paljoa näitä uusia tuohon hintaan. Idea on ilmeisesti tehdä tulevaisuudessa vaikka mitä tähän uuteen perustaan pohjaten, mikä saattaakin olla varsin fiksu veto...
HK
30.04.2005 01:36:59 (muokattu 30.04.2005 01:38:17)
Luen vähintään 2-3 lisäksi kirjoitus vaiheessa tietysti luen. Joskus
voisi katsoa jos tulee teksti jota tarvii korjata niin että laitan
alkuperäisen ja sen mikä mielestäni parempi.(Eli korjauksen jälkeinen)
ja saisitte sanoa kumpi on parempi.)

PS. Olen terävä (eli huono kirjoitus taito ja se ettei aina muutenkaan
tiedä oikeaa sanaa on ongelma) ja tosiaan ilmaisuni on hieman heikkoa.

Sinua tässä yritin avittaa. koska otti päähän tuo teikäläisen jatkuva mollaus.
Peltikorva puupäässä.
Titares
12.05.2005 10:48:04 (muokattu 12.05.2005 10:59:17)
Titares
13.05.2005 07:51:54
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)