Aihe: Reilua Sarasvuo.
1 2 3 4 5
Tuomas
28.04.2005 16:40:11

Trumpilla sentään on imago jota kiillottaa.

Ja oikeasti iso finanssi-imperiumi. Sarasvuon Trainer's House on pikkuyritys. Oikeasti Diili olisi pitänyt käydä Stora-Ensossa, Nokialla tai vastaavassa lafkassa, jolla on ihan oikeasti kansainvälistä toimintaa.

Diilistä jäi jotenkin semmoinen "paljon melua tyhjästä"-fiilis. En jaksanut kiinnostua katsomaan, kuinka tyypit myyvät kalaa torilla tai kännykkäliittymiä feikki-Airalla. Loppujaksokin oli yhtä vetistelyä, kas kun Suomessa melkein kaikki alan osaajat tulevat vastaan jossain vaiheessa kun piirit ovat pienet. Siksi Sarasvuokin varmaan niitä kisaajia niin monta firmaansa palkkasi.
"Olet kuin delfiini." -Dutteri
- Ajatusten Tenava ja lyriikoiden Mätäjoki - Ärlä #019
Jani The Rock
28.04.2005 16:42:10

Sarasvuon Trainer's House

Kuulostaa joltain saatanan punttisalilta. "Jarin Piukat Perät", tjsp.
The road never ends for me, kid. Bella Italia #1
Bonham
28.04.2005 16:43:00
Kuulostaa joltain saatanan punttisalilta. "Jarin Piukat Perät", tjsp.

Miten mulle tulee sellanen kuva, ettet liioin pidä Sarasvuosta:)
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Folcce
28.04.2005 17:41:00
Ei saatana! Diili, Suomen kaikkien aikojen keskustelluin tv-ohjelma. No, saattaahan se hieman keskusteluttaa kun jaetaan 7500 euroa ja sitten ilmoitetaan ettei se muuten tarkoita rahaa.

Yks tuotteistaa sammakkoa ja toinen on vaihtanut nimensä Juhana Helmenkalastajaksi!! Seinähullua jengiä! Ja kaiken lisäksi ohjelman vetäjä rakastaa yhtä kilpailijoista sen takia, että kilpailija on melkeimpä klooni itse vetäjästä.
Homoilu - Se on miesten hommaa!
Xebeche
28.04.2005 17:46:46
Kun Sarasvuo on ostanut formaatin jonka on luonut Donald Trump, on sanomattakin selvää että koko ohjelma on pelkkää imagonkiillotusta ja bisnestä. Formaatti toimii, ja rahaa virtaa sisään. Sille reiluuden osoituksen kohteelle pitäisi kuitenkin olla ihan sama mitkä ne antajan motiivit ovat, olisivat kiitollisia että saivat jotain. Kilpailijat varmaankin ymmärsivät mihin ovat ilmoittautuneet, joten sanonkin että "joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön".

Mitään itkemistä asian takia en itsekään pidä oikeana vaihtoehtona, mutta minulle syntyi uutisen pikaisen lukemisen myötä sellainen kuva, että kaikki lupailu ja muu olisi tapahtunut julkisuudessa, jolloin Sarasvuon mokailu olisi ollut oikeutetummin kilpailijoiden kritiikin kohteena. Ihan näin ei taida asia olla, kun uudemman kerran jutun luin; syyttelyartikkelihan tuossa on kyseessä, ja lukijat menevät vipuun päästessään tämän varjolla haukkumaan Sarasvuota. (Jos omasta mielestä Sarasvuo on pelle, sen voi tuoda esille ihan ilmankin tällaista yllykettä.)

Mitä taas imagonkiillotukseen tulee, on päivänselvää että koko ohjelma on imagonmuodostusta, sitähän mediassa esiintyminen aina vain enenevissä määrin on (vastapainona informatiivisuudelle, joka tuntuu ajoittain kovin vanhentuneelle ihanteelle).

Olen silti sitä mieltä, että koko lisästipendi maistuu sangen epäilyttävälle; kun on ollut paljon puhetta siitä, miten epäinhimillistä ryöstö/huomiotaloutta Sarasvuon ajatusmaailma noudattaa, katsoo hän parhaaksi yrittää kiillottaa kilpeänsä tällä tavoin. Ymmärrettävää, kyllä, bisnesmiehen toimintaa, toki, mutta tuollainen ele on mielestäni etovan alentuva. Kuin antaisi tikkarin lapselle, joka ei voittanut lintsin narunvedossa, ettei tämä tirahtaisi itkuun. Häpeä vaan näille, että tirahtivat kuitenkin.
Hlor u fang axaxaxas mlo | Kikakoku | Ne me quitte pas!
gandar
28.04.2005 17:46:55 (muokattu 28.04.2005 17:51:18)
Onkohan minulla päässä vikaa, mutta käsitin Sarasvuon puheista alunperin ohjelmaa katsoessanikin jo, että stipendi on juuri tuollainen koulutussessio Trainer's Housessa?

Vaikka Sarasvuo onkin mielestäni egoisti mulokku, Trainer's Housen tarpeellisuus vähintäänkin olematon (ja sen vertaaminen Trumpin imperiumiin tyhmää) ja Diilin ainut funktio viihdyttää, niin ohjelmahan oli kuitenkin ihan hyvä. Ollia vedätettiin viimeisessä jaksossa ihan täysiä (!1) ja moni ihminen sai hommia, vaikkakin minulle tuntemattomasta firmasta. Ja saimmehan uusimman superjulkkiksen entisen Närhen pojasta.

Tuo "lupasin lapsille jo polkupyörät, nyyh"-nillitys muutenkin antipatioita aiheuttaneella Kristiinalla oli täysin huomion kerjäämistä (huomatkaa joku ja ostakaa pikku palleroille Tunturit!!1) ja "Sammakon tuotteistamisen" epäonnistuminen tuskin tuottaa suurempia menetyksiä kellekään. Alun perin oli tarkoitus, ettei kukaan muu kuin voittaja saa mitään, joten extra on aina extraa, mutta ilmeisesti ei kelpaa. Ja jos on tarpeeksi höntti erotakseen täysin kelvollisesta hommasta päästäkseen tosi-tv:hen, niin kyllä siinä on jo itseensä menemisen paikka.

/edit: http://www.rescue.fi/ :
Verkkolehtihankkeemme Ignis on saanut yllättävää julkisuutta, kiitos huomiotalouden ja MTV3:n Diili-ohjelman.

Eilen nähdyssä Diilin finaalijaksossa Trainers' Housen CEO Jari Sarasvuo palkkasi Diilin voittajan sekä pistesijoille sijoittuneet Ignis Oy:n palvelukseen. En ota kantaa yrityksen nimeen ja siihen johtaneisiin seikkoihin, mutta totean, että on niitä Igniksia nähty ennenkin.

Sana ignis tulee latinan kielestä ja tarkoitta sytyttämistä ja polttamista, jollain lailla alaamme liittyvä termi siis. Mahdollisesti mainittu sana liittyy myös sijoitus- ja kehitystoimintaan, mutta miten, siitä en ole varma.

Miksi jaarittelen näitä asioita tänne palstalle, johtuu Viestintäviraston Finnish Rescue Network ry:lle tekemästä selvityspyynnöstä, jossa vaaditaan selvitystä yhdistyksen oikeudesta ignis.fi -verkkotunnukseen.

Trainers' House on lähestynyt 25.4. Viestintävirastoa peruutusvaatimuksella, jossa he vaativat virastoa peruuttamaan yhdistykselle rekisteröidyn verkkotunnuksen ignis.fi ja siirtämään sen Ignis Oy:lle.

Vaatimuksessaan Trainers' House kertoo rekisteröineensä Ignis Oy:n kaupparekisteriin 28.12.2004. Sinänsä loistosuoritus huomiotalouden ykkösyritykseltä oli reagoida ignis.fi -verkkotunnukseen heti neljä kuukautta myöhemmin.

Finnish Rescue Network jatkaa Ignis-projektia alkuperäisen suunnitelman mukaan, ignis.fi -domainiin liittyvät asiat siirtyvät lakimiehemme hoitoon.

ROFL. Siinä ilmeisesti syy, miksei firmasta löydy mitään Googlella.
Ceci n'est pas une signature
Mikaelo
28.04.2005 17:47:19

Buahhahaa, loistavaa kyykytystä.
Ää!
Jani The Rock
28.04.2005 18:14:31

Miten mulle tulee sellanen kuva, ettet liioin pidä Sarasvuosta:)

En pidä. Vaikuttaa ärsyttävältä nilkiltä. Siitä tulee samanlainen fiilis kuin jenkkiläisistä TV-saarnaajista ja self help -tyypeistä. All show & no go, money for nothing ja sitä rataa.

Ja mikä hitto tuo Ignis on? Sen niminen firma teki joskus jääkaappeja. Mummolla oli semmonen.
The road never ends for me, kid. Bella Italia #1
Toveri
28.04.2005 18:32:05

Ja mikä hitto tuo Ignis on? Sen niminen firma teki joskus jääkaappeja. Mummolla oli semmonen.

"Jarin Piukkojen Perien" tytäryhtiö, jossa ovat töissä Diilin finaalien kuudesta tyypistä viisi. Yritys, jossa kaikki ovat voittajia.
Oon vaarallinen(Pastilli?). Janoatko mua?
punk s blood
28.04.2005 18:36:33

Onkohan minulla päässä vikaa, mutta käsitin Sarasvuon puheista alunperin ohjelmaa katsoessanikin jo, että stipendi on juuri tuollainen koulutussessio Trainer's Housessa?

Näin minäkin käsitin kun ohjelmaa katsoin, ei kyllä tullut mieleenkään, että suoraan noin paljon rahaa olisi jaettu ;)
Kimmo72
28.04.2005 18:45:29
Miksi yleensä puhutaan sanalla RAHA tai STIPENDI. Olis sitten vaan sanottu selvällä suomella, että pääsette sitten sinne ja sinne kurssille. Mitä siinä mitään "stipendejä" jakelemaan turhaan. Sarasvuo on ihan 'omo.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
trih
28.04.2005 19:32:40
Vai rupesivat Sarasvuon perskärpäset ruikuttamaan. Niin kovin aikuisen asiallista sliipattua menoa näytti olevan ja sitten ollaankin pettyneitä lapsia. Voi voi. Mutta onhan näitä. Joku haluaa olla Hetfield ja joku toinen Sarasvuo. Ei kai siinä mitään. Meitä on moneen diiliin.
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
konehes
28.04.2005 19:50:21
Jos tuolle alalle aikovat, niin paras vain totutella pettymyksiin. Hyvää koulutusta tulevaisuutta varten tuommoinen!
Musiikki on parhaimmillaankin paskaa.
guano
28.04.2005 20:53:44
Tuntuu, että Sarasvuo jaarittaa tyhjää minkä kerkee. Mutta hyvin on jaaritellu, ku menestyy noin hyvin.

Oli pitäny mun isälle ja sen työkavereille jonku koulutustilaisuuden. Faija sano siitä tyypistä "Tuli sinne ku Jeesus ja väitti opiskelleensa meijän firman budjetit jne. puolessa tunnissa" Aika bisnesmies saa olla, että opettelee lukuisten Suomen suurimpien markettien budjetit ymps. ymps. "nippelitiedot" puolessa tunnissa..

90% se puhuu paskaa, loput on asiaa. Tuollane kuvitelma mulle on ainaki jääny. "Teidän finanssinne integroidussa päässänne aiheuttavat fysikaalista sekä psykologista pahoinvointia, se oli niinku vini, vici, dici..."

Sarasvuo on bisnesmaailman Matti Nykänen!
maelstrom
28.04.2005 22:48:02
No voi helvetti, olipa tyypillistä. Ja sitten se yksi pallinaama yrittää vieläkin roikkua julkisuudessa:

Juhana Helmenkalastaja selvitti palkinnon sisältöä Jari Sarasvuolta tiistaina ja välitti tiedon muille kilpailijoille.

Öö. Entä nuo muut, jotka tuossa jutussa mainittiin? Miksi juuri Juhanan mainitsit tässä? Ei sillä, uskon kyllä että hänen sliipattu ja menestyvä olemuksensa ärsyttää joitain ihmisiä (kateutta?), mutta ihan uteliaisuudesta pitää kysyä, että onko Juhana jotenkin pahempi kuin nuo, jotka ruikuttavat lehdessä, hänhän sentään oli positiivisella mielellä eikä alentunut populistiseen valittamiseen.
Ei musiikki ääntä ole, vaan tunteita. IMIK #12
moottorisaha
28.04.2005 23:23:54

Miksi yleensä puhutaan sanalla RAHA tai STIPENDI. Olis sitten vaan sanottu selvällä suomella, että pääsette sitten sinne ja sinne kurssille. Mitä siinä mitään "stipendejä" jakelemaan turhaan. Sarasvuo on ihan 'omo.

No stipendi sattuu tarkoitamaan apurahaa. Katso vaikka sanakirjasta. Eli suoraa kusetustahan se Sarasvuon juttu oli.
"Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
Pelsi
28.04.2005 23:50:20
Öö. Entä nuo muut, jotka tuossa jutussa mainittiin? Miksi juuri Juhanan mainitsit tässä? Ei sillä, uskon kyllä että hänen sliipattu ja menestyvä olemuksensa ärsyttää joitain ihmisiä (kateutta?), mutta ihan uteliaisuudesta pitää kysyä, että onko Juhana jotenkin pahempi kuin nuo, jotka ruikuttavat lehdessä, hänhän sentään oli positiivisella mielellä eikä alentunut populistiseen valittamiseen.

Persettä se nuolee. Sitä se on tehnyt koko julkisuudessa viettämänsä ajan, joten kyllä kohta luulisi kiiltävän. Enkä pidä Sarasvuostakaan. Kusettamistahan se on, jos tahallaan käyttää sanaa, jonka jokaikinen ihminen ymmärtää tarkoittavan rahaa.

Onko jollain kenties syytä tuntea kateutta Juhana Helmenkalastajaa kohtaan? Voihan vittu ja muut metsän eläimet! Olen hänelle suurin piirtein yhtä kateellinen kuin Matti Nykäselle (asiaan vaikuttaa suuresti Nykäsen tekemä musiikki ja naismaku). Itse en ainakaan haluaisi itsestäni lööppiä: "Kiitän, koska minua kusettiin".
Kalamies #3 >-)))>
Kimmo72
29.04.2005 09:06:19
No stipendi sattuu tarkoitamaan apurahaa. Katso vaikka sanakirjasta. Eli suoraa kusetustahan se Sarasvuon juttu oli.

No kyllähän mä sen tiedän. (Ks. edellinen sivu). Ja tätä mä just tarkotin.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
aikavaikea
29.04.2005 09:48:11
Onko jollain kenties syytä tuntea kateutta Juhana Helmenkalastajaa kohtaan?

No hemmetti! Mikäs ilmaisjakelulehti (Metropol tjtn.?) se oli missä tää heebo oli just kannessa otsikolla "Juhana Helmenkalastaja, galaksien räjäyttäjä!"
Sehän on yhtä kova jamppa ku Hän-Mies. Kyllähän tuosta jo_pitää_olla kateellinen!
I like to raise my glass. I like to praise the past. Some things go on forever. Some things never last. (Darrell Sweet, 1947-1999)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)