Aihe: Efekti lauluun: Alesis vai Lexicon?
1
Tomtom
11.04.2003 10:40:43
Osaisko viisaammat taas neuvoa?

Ollaan etsimässä kohtuuhintaista efektiä laulukamoihin
( SM58:t, Behringerin Mikserivahvistin ja FBT:n 400W aktiivikaapit) ja ollaan puntaroimassa näiden eroja:

Alesis Microverb (T-kaupassa 179€)
Alesis Midiverb (315€)
Lexicon MPX110 (259€)

Olisko heittää kokemuksia noista tai tietty mikäli tiedätte parempia, niin kuunnellaan mielellään.

Efektiltä kaivattaisiin keikkakelpoisuutta helppokäyttöisyyden muodossa ( etenkin viiveiden tap tempotoiminnot..), perusefektejä, kaikuja ja viiveitä, ehkä jotain spesiaalihärpättimiäkin joskus. Midiohjattavuudesta on varmaan apua sitten joskus äänityshommissa, piitkän ajan kuluttua ;)

Kallistuisin itse tuonne Lexiconin puoleen, mutta mitäs sanotte??
Sepsu
11.04.2003 11:21:38
Osaisko viisaammat taas neuvoa?

Ollaan etsimässä kohtuuhintaista efektiä laulukamoihin
( SM58:t, Behringerin Mikserivahvistin ja FBT:n 400W aktiivikaapit) ja ollaan puntaroimassa näiden eroja:

Alesis Microverb (T-kaupassa 179€)
Alesis Midiverb (315€)
Lexicon MPX110 (259€)

Olisko heittää kokemuksia noista tai tietty mikäli tiedätte parempia, niin kuunnellaan mielellään.

Kallistuisin itse tuonne Lexiconin puoleen, mutta mitäs sanotte??

Joo, eiköhän se Lexicon ole kannattava hankinta. Alesiksella taipumusta pieneen mutta turhaan kohinaan.
d-e
11.04.2003 12:18:56
Sekä Alesis että Lexicon on tuttua huttua.Lexicon ehkä
vähän hankalampi säätää aluksi,muttei mahdoton.Alesis
on todella helppokäyttöinen mutta sisältää koko joukon
todella ärsyttävää kihinää ja kohinaa...tähän tosin kiinnittyi
huomio vasta kun Lexicon tuli kokeiluun.Nyt on Alesis jo
myyty...
Tomtom
11.04.2003 12:47:39
No kohina nyt on tietty epätoivottavaa..

Mites efektien määrän ja etenkin laadun suhteen, eroaako Midiverb jotenkin Lexiconista ratkaisevasti? Ja oottekos käyttäny ohjaamiseen midipedaalia tai muuta vastaavaa?

Mun ymmärtääkseni Lexiconilla on jotenkin parempi imago, tai ainakin sitä on kehuttu enemmän. Rahallisesti taas toi Microverb olis järkevällä tasolla. Nanoverbiä (99€) ei varmaan kannata edes harkita..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)