Aihe: Nauhojen hionta
1 2
Knopfler79
10.04.2003 16:23:38
Mitä maksaa Uudellamaalla edullisesti kitaran nauhojen hionta Stratocasteriin. Mitä siitä kannattaa maksaa ja suosituksia kuka tekee hyvää jälkeä?

Kannattaako alkaa hiomaan itse? Tuskin vai..?
poppamies
10.04.2003 18:14:23

Mitä maksaa Uudellamaalla edullisesti kitaran nauhojen hionta Stratocasteriin. Mitä siitä kannattaa maksaa ja suosituksia kuka tekee hyvää jälkeä?

Kannattaako alkaa hiomaan itse? Tuskin vai..?

Tottakai kannattaa jos osaa ja löytyy vehkeitä. Arvelisin että maksaa 100€. Onko se paljon muutaman tunnin työstä. Mene ja tiedä. Toiselle on, toiselle ei. Viilat maksanee 30 - 50 $ Stewart McDonald'illa.
"G-strings are for strippers"
Fortune
10.04.2003 18:15:19
40-50 euroa lienee järkevämpi hinta.

Minulle suositeltiin Erkki Tolsaa, Pikku-Huopalahti.
Kaupallisuus on ihkua!
Lisää kuvia!
Fortune
10.04.2003 18:15:49

Viilat maksanee 30 - 50 $ Stewart McDonald'illa.

Tai kymmenesosan siitä jossain Yleiselektroniikassa.
Kaupallisuus on ihkua!
Lisää kuvia!
monotone
10.04.2003 18:59:02

Kitarapaja - 40€.
If knowledge hangs around your neck like pearls instead of chains, you are a lucky man.
Puavali
11.04.2003 09:05:50

Tai kymmenesosan siitä jossain Yleiselektroniikassa.

Löytyykö sieltä nauhaviiloja? Entä satulaviiloja? Nauhaviilathan mulla jo on, maksoivat ihan riittävästi. Omia kitaroita olen viilaillut ja kaverin kitaran viilasin ilmaiseksi...
Billsner
11.04.2003 10:16:22 (muokattu 11.04.2003 10:17:06)
Pistetään tähän samaan syssyyn. Mistä tietää, että nauhat ovat kuluneet niin paljon ettei niitä pysty enään hioa vaan ne pitää vaihtaa?

EDIT: Heho! Olipa pitkä kysymys :)
Fortune
11.04.2003 11:01:34

Löytyykö sieltä nauhaviiloja? Entä satulaviiloja? Nauhaviilathan mulla jo on, maksoivat ihan riittävästi. Omia kitaroita olen viilaillut ja kaverin kitaran viilasin ilmaiseksi...

Kitarakorjaajani sanoi, että sieltä saa kaikenmuotoisia ja kokoisia viiloja, ei nyt tietenkään nauhaviilan ja satulaviilan nimellä, mutta vastaavia ja parempiakin kuulemma.
Kaupallisuus on ihkua!
Lisää kuvia!
Hater
11.04.2003 11:55:31

Helsingissä on millbrookmusicissa kahdenlaisia nauhaviiloja ja kalliimpi muistaakseni 50erkkiä, joten mielummin ostaisin sellasen kun veisin jollekkin äijälle.
"Beware...beware! Beware of the big green dragon that sits on your doorstep. He eats little boys...puppy dog tails, and big, fat snails. Beware, take care....beware!"
geeta shredda
11.04.2003 12:06:23
Mitä haittaa on jos ei nauhoja hio? Entä jos vaihtaa uudet nauhat, pitääkö uusia nauhoja hioa? Ei nuo nauhat ainakaan mulla näytä kulumisen merkkejä. Kuinka usein ne sitten pitäisi hioa?
ChangeOfSeasons
11.04.2003 12:17:29
Mitä haittaa on jos ei nauhoja hio? Entä jos vaihtaa uudet nauhat, pitääkö uusia nauhoja hioa? Ei nuo nauhat ainakaan mulla näytä kulumisen merkkejä. Kuinka usein ne sitten pitäisi hioa?

jos nauhat on oikein kuluneita on venyttely vaikeaa. kuluminen riippuu aika paljon soittotyylista ja nauhojen materiaalista ja varmaan myös kielistä.
..and I smile and I'll lurn to pretend...
geeta shredda
11.04.2003 12:25:18

jos nauhat on oikein kuluneita on venyttely vaikeaa. kuluminen riippuu aika paljon soittotyylista ja nauhojen materiaalista ja varmaan myös kielistä.

Eikö muuta? No eipä kuulosta pahalta. Tietenkin nauhojen kulumisella voi olla osallisuutta myös epävireeseen, mutta eipä ole vielä tullut muutenkaan täysin vireistä kitaraa vastaan, eli annanpa nauhojen kulua rauhassa
ChangeOfSeasons
11.04.2003 12:26:55

Eikö muuta? No eipä kuulosta pahalta. Tietenkin nauhojen kulumisella voi olla osallisuutta myös epävireeseen, mutta eipä ole vielä tullut muutenkaan täysin vireistä kitaraa vastaan, eli annanpa nauhojen kulua rauhassa

niin no jos ne on kovin kuluneet niin ne "tökkii" vastaan enemän.
Juzzu
11.04.2003 12:28:10
Mitä haittaa on jos ei nauhoja hio?

Uudet kielet: nauhojen korkeusero voi olla isokin, jolloin kaula saadaan soimaan vain isolla reliefillä kielet korkealla. Eli uudetkin nauhat hiotaan, ammattilainen vaan asentaa ne siten ettei tarvitse hio yhtä paljon kuin mitä minä jouduin ;o) Ja vaikka uudetkin hiotaan, niistä tehdään kuitenkin pyöreät jolloin kruunu on ihan kuin uudessa.

Kuinka usein ne sitten pitäisi hioa?

Silloin, kun joissakin kohdissa alkaa olemaan niin syviä kuoppia, että hyvin soidakseen kielien pitää olla liian korkealla omaan tätsiin. Joillakin kielien alle ei kulu kuoppia ollenkaan, mm. jos bendailee ja tiluttaa paljon, rautalankamiehille taas varmaan muutamat ekat nauhat varmaan kuluu kuopille.

Tasainen nauhan päällinen myös ikään kuin "siirtää" kielen ottamiskohtaa, ja vaikuttaa siten myös intonaatioon. Tämä on kyllä jo aika pienimuotoista vaikutusta.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Fortune
11.04.2003 14:19:35

Helsingissä on millbrookmusicissa kahdenlaisia nauhaviiloja ja kalliimpi muistaakseni 50erkkiä, joten mielummin ostaisin sellasen kun veisin jollekkin äijälle.

Heh, mikäs logiikka tuossa on? 40 eurolla teetät saman homman ammattilaisella ja lopputulos on varmasti parempi kuin itse "yritys-erehdys-hups-lipsahti-Prs-lommoilla"-metodilla.
Kaupallisuus on ihkua!
Lisää kuvia!
ChangeOfSeasons
11.04.2003 14:38:05

Heh, mikäs logiikka tuossa on? 40 eurolla teetät saman homman ammattilaisella ja lopputulos on varmasti parempi kuin itse "yritys-erehdys-hups-lipsahti-Prs-lommoilla"-metodilla.

voi katsos samalla hinnalla pilata useamman kitaran :)
Miikathebest
11.04.2003 15:52:31

voi katsos samalla hinnalla pilata useamman kitaran :)

Elilen viilasin ihan lthermankopion perus viilalla ja sain viilattua ihan riittävän hyvin.
poppamies
11.04.2003 22:24:26 (muokattu 11.04.2003 22:24:52)

40:llä teet sen kerran. 40:in viilalla teet sen 40 kertaa.....
Sitäpaitsi tosi mies huolehtii itse kitarastaan, ja muittenkin...
"G-strings are for strippers"
Dumb
12.04.2003 13:02:47

Nauhojen hionta on kyllä yksi niistä jutuista, joita en ihan heti itse lähtisi tekemään vaan veisin soittimen ennemin Kristian Oeschille ja hän saisi hoitaa homman.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)