Aihe: Voiko tehä näin?
1
Jaakko Hyvärinen
28.04.2005 10:26:09
Mul on 22 nauhanen jackson rrx, 24 nauhanen jackson kellyx3 ja 24 nauhanen dinky reverse94

sitä piti kysymäni, että kun tuossa randyssa on vain 22 nauhaa, mutta se on kuitenki niin tyly, ja mun lempikitarani, pystynkö mä vaihtamaan kellystä tai dinkystä siihen otelaudan, että saisin randyyn 24 nauhaa? onnistuuko? kaikissa kitaroissa on floyd rose- talla. piru tosiaan ku RR- kitaroita ei ole 24 nauhasina, paitsi se laiho/latvala malli, mutta eihän sitä enää valmisteta, ja eikä vissiin jacksonilla oo enää maahantuojaakaan. Pitääkö tässä vaihtaa merkkiä, ostais sen laiho- mallin V-muotosen ESP:n, tosin sen kopion, joka maksaa vain jotaki vähän päälle 500 euroa..eimul oo rahaa maksaa jotaki 3000 euroa yhestä kitarasta..

Jos 12:sta nauha pysyy paikallaa nin voi...Hankala on operaatio ja voi pilata kaksi hyvää kitaraa. Eli en suosittele mutta ainahan voi kokeilla...Viksummat kertokoon enemmän.
Älkää uskoko yläpuolella olevaa tekstiä!
-AK-
28.04.2005 10:29:06
Helpointa olisi varmaan teettää uusi kaula. Jonkun satasen joutuisit varmaan siitä maksamaan. Saisipahan varmasti mieleisen.
askomiko
28.04.2005 10:45:26
Juu, turha pilata kahta kitaraa, eli uuden kaulan tai otelaudan tekoon jonkun gurun luokse tiesi vie. Se on sitten asia erikseen, että normaalilla RR:llä on aika vaikeata yltää sinne 24. nauhalle, ja jos otelautaa pidentää niin kaulamikki pitää jättää pois.
"Gas ei katoa, se vain vaihtaa olomuotoa"
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
carlos
30.04.2005 21:50:03
Mul on 22 nauhanen jackson rrx, 24 nauhanen jackson kellyx3 ja 24 nauhanen dinky reverse94

Anna mennä vaan!
I can't hide but I can run for miles
J.RA
01.05.2005 09:31:07
Taltta käteen ja irrottelemaan. Jos ei lähde nätisti, muista käyttää voimaa! Ei se niin vaikeata voi olla!!

Ps. En ollut tosissani... :) Jos välttämättä ne pari nauhaa sinne lisää haluat niin kannattaisi varmaan uutta kaulaa hommata. Asia erikseen on että onko se todella kannattavaa laittaa se 24kaula kiinni alunperin 22nauhaiseen kitaraan. Mikin voit joutua ottamaan pois ja se voi olla vaikeata käyttää niitä ylimpiä nauhoja...

Mieti itse, kerro sitten mihin päädyit! :)
-Sellasta se vaan on-
Jii
01.05.2005 10:32:47 (muokattu 01.05.2005 10:36:17)
Se on sitten asia erikseen, että normaalilla RR:llä on aika vaikeata yltää sinne 24. nauhalle

Noin mäkin luulin ennenkuin soitin sellaisella. Mielestäni RR on todella mukava soittaa korkeammalta. Paras tähän asti niistä kitaroista, joilla olen soittanut.

Tosin omassani on neckthru, eikä pulttikaulaa, joten en tiedä, kuinka paljon tuo vaikuttaa asiaan.

EDIT: aloittajalle. En lähtisi itse tuollaista remonttia tekemään, pilaat pari kitaraa kerralla. Muistan kyllä nähneeni jossain kuvan RR:stä, johon oli lisätty pari nauhaa.
Birth, copulation and death. Is this your life?
mikko.nyman
09.05.2005 05:17:42
Viritä kitara sävelaskeleen korkeamalle, niin pääset tarpeeksi ylös. :)
Explorer
09.05.2005 08:59:05
Viritä kitara sävelaskeleen korkeamalle, niin pääset tarpeeksi ylös. :)

Ja sitten vielä viritykseksi drop-E että pääsee tarpeeksi alas. Problem solved. :)
Trust me, I know what I'm doing.
Niskamies
09.05.2005 09:02:10
Ja sitten vielä viritykseksi drop-E että pääsee tarpeeksi alas. Problem solved. :)

Olipa muuten ovela ratkaisu:) Miksei kaikki tee noin?
Meitsi on meshissä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)