Aihe: Tyttöjen musiikki..
1 2 3
Cathi777
10.04.2003 21:21:40

Tässä usein, kun oon viime aikoina lueskellut näitä arvosteluja erilaisista bändeistä niin usein on tullut vastaan ns. tyttöjen musiikki ( esim. For My Pain, Poisonblack ). Oon vaan ruvennut miettimään, että millä perusteella esimerkiksi yllä mainitut bändit tai vastaavat ovat tyttöjen musaa. Siis jos on herkkää melodiaa ja tunnelmallinen miesääni laulamassa niin se on heti jotain pikkuhousujen kostutus musaa. Mulla taitaa ainakin sitten henkilökohtaisesti olla aika paha fetissi tällaista asiaa kohtaan, kun mä dikkaan tällaisista bändeistä tosi paljon.. Olenkohan siis aivan varma sukupuolestani??.. mun mielestä musaa ei voi noin lokeroida, mutta mites muut ajattelee asiaa??
Taistelutoveri
KantriKatri
10.04.2003 21:24:08

( esim. For My Pain, Poisonblack ).

Huh, minkälaista musaa ed.main.bändit soittaa?? Olen tyty,enkä ole noista koskaan kuullutkaan...:-D
-Mickill-
10.04.2003 22:01:22
Eikös esim. HIM ole yleensä sanottu olevan ns. tyttöjen musaa? Minä ainakin diggaan HIM:in musasta ihan älyttömästi vaikka en tyitsy olekkaan.. Ja sit Bon Jovi on kans toinen helvetin hyvä "tyttöjen bändi" mistä diggaan.
You Broke My Heart (So I Break Your Face)
kusve
10.04.2003 22:02:08

nää on vissiin aika uusia kokoonpanoja "vanhoilta tekijöiltä", eli mm. charonin poikia ja muita on sekasin näisä pumpuisa... ihan kivaa musaa tekevät, tykkään itekki enkä ole tyttö ainakaan jos jalkojen väliin katsotaan...
...I think I have a headache, there are no more windows to break. I've done my party-life, now it is my time to die...!
Tympee Huttunen
10.04.2003 22:15:54
Himistä minäkin pidän ja olen suhteellisen varma miehisyydestäni.
Mut näinhän se menee. HIM:n eka plätty sai suitsutusta "hurjimpienkin" hevareiden keskuudessa, mutta kun levy alkoikin myymään (puhumattakaan join me-singlestä) oli HIM pakko nimetä tyttöbändiksi ja piilottaa se vanha levy kaapin alle. Helkutin karismaattisesta ja hyvästä laulajasta tuli mikkiin huohotteleva piilohomo.
male supremacy
lxi
10.04.2003 22:57:32
Maskuliinisuus on niin kauhean vakava asia varsinkin rockmaailmassa. Jos bändistä tulee vaikka pehmeämmän linjan tai -- herranjumala -- ulkoisten seikkojen takia tyttöjen ja naisten yleisesti suosima, tätä miehisyyttään tämän kautta korostavat kuuntelijat iskevät siihen samantien tällaisen leiman, ikään kuin musiikissa olisi sen johdosta vika.

Tosiasiassahan tätä vikaa tulee etsiä aivan muualta.
Vastaus kysymykseesi löytyy osoitteesta http://www.google.com.
NORTON
11.04.2003 05:27:01 (muokattu 11.04.2003 05:29:19)

Maskuliinisuus on niin kauhean vakava asia varsinkin rockmaailmassa. Jos bändistä tulee vaikka pehmeämmän linjan tai -- herranjumala -- ulkoisten seikkojen takia tyttöjen ja naisten yleisesti suosima, tätä miehisyyttään tämän kautta korostavat kuuntelijat iskevät siihen samantien tällaisen leiman, ikään kuin musiikissa olisi sen johdosta vika.

Tosiasiassahan tätä vikaa tulee etsiä aivan muualta.

Vika lienee machojen korvienvälissä. He samaistuvat näihin maskuliinisiin artisteihin ja kokevat tulevansa itse samalla naisten puolelta torjutuksi, kun naiset pitävät pehmeämmästä kamasta.
Kaitsu85
11.04.2003 11:03:54
eikös kelly osbourne oo nyt in?

jossai lehessä sanottiin että nuorilla tytöillä pitää olla idoli ja nyt on kelly. britney spears on jo unohdettu?
Hermanni
11.04.2003 11:08:06
nosiis ihan ymmärrettävää että jotain musiikkia sanotaan "tyttöjen musaksi" jos sen kannattajakunta on suurimmaksi osaksi naispuolista... ei nyt varmaan kuka täysjärkinen ihan tosissaan mitään musiikkia pidä toiselle sukupuolelle suunnattuna. sama homma kun pienenä sininen oli poikien väri ja punanen tyttöjen väri=P
varmaan ainakin suomessa asiaan liitty tietty kates näitä pändejä kohtaan=)
saturnzreturn
11.04.2003 11:13:17

jossai lehessä sanottiin että nuorilla tytöillä pitää olla idoli ja nyt on kelly. britney spears on jo unohdettu?

kellykin 1000 kertaa parempi idoli nuorille tytöille ku joku pritni tai kristiina akileera
Kaitsu85
11.04.2003 11:19:37
osittain ei mee niin huoraamiseks tää maailma=)
uniprinsessa
11.04.2003 11:53:20
Mä olen tyttö, ja kuuntelen Kissiä, Torpedoa, Himiä....
Shirley
11.04.2003 12:10:36
Eikös esim. HIM ole yleensä sanottu olevan ns. tyttöjen musaa? Minä ainakin diggaan HIM:in musasta ihan älyttömästi vaikka en tyitsy olekkaan.. Ja sit Bon Jovi on kans toinen helvetin hyvä "tyttöjen bändi" mistä diggaan.

Mäkin dikkaan kyseisistä bändeistä perkuleesti. Mutta mä oon kyllä tyttö. Hoho.
Muuten hyvin, mut soitakko sitä kitaraa kanssa?
Bassballs
11.04.2003 12:30:27

Maskuliinisuus on niin kauhean vakava asia varsinkin rockmaailmassa. Jos bändistä tulee vaikka pehmeämmän linjan tai -- herranjumala -- ulkoisten seikkojen takia tyttöjen ja naisten yleisesti suosima, tätä miehisyyttään tämän kautta korostavat kuuntelijat iskevät siihen samantien tällaisen leiman...

Oks Barry Whiten tuotanto tyttöjen musaa? Tai George "hunaja" Benson?
Ongelman kimppuunkäymisen ongelma on juuri kimppuunkäyminen.
saturnzreturn
11.04.2003 13:35:48

barry white ny on aivan huippu:)

george benson taas ei missään nimessä ole.....kaveri on alkujaan tehny niin hyviä jatslevyjä ettei mitään tolkkua. sitte yhessä vaiheessa se teki sen mitä red hot chili peppers teki vähän aikaa sitten elikä rupes tekeen sen hetken kuuminta musaa. siinä vaiheessa tuli mukaan tämä scat-laulu ja siltä aika kaudelta varmaan benson onkin hunaja benson....
Notefix
11.04.2003 14:04:04

Noihan on hyviä...tai mikäs mä olen sanomaan tähän aiheeseen mitään, kun teen musaa keski-ikäisille naisille!
Sleeper
11.04.2003 14:18:51 (muokattu 11.04.2003 14:19:29)
Näky kakkoselta tämän jonku ihme Lumon Raumanmeren keikka vähän aikaa sitten. Se jos mikä oli pikkuhousujenkastelu-musiikkia. "Riisu pois sun paitas, riisu pois yöpaitas.." yms. Keimailijoita perkele. (hoho.)
"so let the children play, inside your heart always, and death you will defy, cos your youth will never die"
Ada
11.04.2003 17:22:07 (muokattu 11.04.2003 17:53:54)

Itse en oikein tiedä kun en yhtään varhaisteiniä tunne, mutta uskoisin että Avril Lavigne ja ehkä myös Kelly Osbourne ovat nykyisin sitä mitä Britney Spears ja Christina Aguilera oli joitakin vuosia sitten. Ihan positiivinen asia mielestäni, ainakin heillä on vaatteet päällä.

edit: osaan kirjoittaa...
Vilhelmus
11.04.2003 17:35:26

Näky kakkoselta tämän jonku ihme Lumon Raumanmeren keikka vähän aikaa sitten.

Heh, ihme kun ovat jätkät meidän koulusta lähteneet =D
As the madmen play on words and make us all dance to their song, To the tune of starving millions to make a better kind of gun.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)