wilo 26.04.2005 17:08:21 (muokattu 26.04.2005 17:09:21) | |
---|
Musari; oon joskus soitellu muistaakseni mallilla 115RD Sixty-five. Kaiutin oli viistoistatuumanen, sikäli ehkä vähän erikoisempi. Päättäri oli (oisko 6L6) putkilla, samoin vaiheenkääntö. Etunen oli puhtaasti trankku, samoin kaiku ja tremolo. Saundit; hmm, en tykänny kovin paljon, koska säröjähän siitä piti yrittää saada. No, olenkin enempi marshall-miehiä. Erittäin paljon 70-luvulta haiseva särö siitä tosin irtosi, kävi joihinkin juttuihin hyvin. Puhtaista en paljon muista, oli vähän eri tyylin soittoa silloin. Niin, enkä oo kuullu että olis ollu musareita putkietusilla. Mutta enpä oo kovin monesta musarista kuullukkaan. |
Shaft 26.04.2005 18:59:13 | |
---|
Myin omani yli 10 vuotta sitten, mutta olen melkein varma että siinä oli EL34 pääteputket ja etuasteessakin joku putki. Varmaankin alunperin speksattu 6CA7 putkille, jotka vastaavat kai melko pitkälle EL34:ää. Music Man siirtyi 6L6GC putkiin kai siinä vaiheessa, kun laadukkaiden 6CA7-putkien saatavuus heikkeni. |
juhist 26.04.2005 19:29:17 | |
---|
Meillä on myös treenikämpällä (studion vanha) musiikkimies-kombo. En muista mallia. Ja kyllä on pirun hyvä tuo puhdas saundi, tuon särölle ei oikein keksi käyttöä. Tuota, siinä on ainaskin 2 kpl putkia, ja jos helpottaa jonkun elämää, niin voin tarkistaa määrän ja mallit jokupvä... |
Edelleen kiitos kommenteista. Jos sattuu sopiva musari kohdalle, niin tullee hankittua... t. edgehill |
Tee 28.04.2005 09:17:04 | |
---|
Kiitos muillekin kommenteista. Itse asiassa, vielä kiinnostaisi se, että minkä sortin skitoilla soitatte musarin kanssa. Onko kyseessä esim. strato-, tele- tai LP-tyyppinen kirves. Itse soittelen fenix telecasterin kopion ja gibson les paul customin kanssa, hyvät ne soundit on kummallakin, toki omanlaisensa. Cleanit toimii, säröihin tosiaan jotain pedaalia kaveriksi. Olen harkinnut itse vaihtaa tuohon ämyrin, kenties v30 tjs. :K |
StJerky 28.04.2005 09:37:08 | |
---|
Minä soitin Squier Stratolla, Fender Stratolla (jossa humbuckerit) ja Tokai Love Rockilla. Toimi kaikilla hyvin. |
jran 28.04.2005 09:39:59 | |
---|
...mutta olen melkein varma että siinä oli EL34 pääteputket... Olen jostain lukenut (olisko ollut tuolta musicmanamps forumilta?) että joitain musareita tuli noilla EL34 putkillakin. |
Tenu 29.04.2005 16:57:54 | |
---|
Nuo Music manit on kyllä aivan perkeleen hyviä, itellä on käytössä 70 luvulla hankittu Music Man 410 "sixty five" puoliputki, aivan mahtavat soundit. Ja vielä tehdasputket kiinni. Suosittelen |
tuse 04.03.2007 00:01:25 | |
---|
Mulla on 112 musari. Täytyy sanoa että siitä ei bluesstyrkkari enää paljoa parane. Semmoinen täyteläinen soundi puhtaan ja särön välimaastosta, mikä karkaa törkeäksi ulvomiseksi kun gainista viitsii kääntää. No eihän se nyt tietysti mikään sukkahousuhevivahvistin ole, mutta etenkin säröpuoli käyttäytyy sopivan rupisesti. |
juikka111 04.03.2007 12:24:01 (muokattu 04.03.2007 12:24:52) | |
---|
Minulla ja kaverillani oli Music man hd-130 nuppi ja siinä music manin kaappi 18" elementillä. Oli se vain upea vehe. Harmi että tuli myytyä. Kyllä siitä lähti hyvät säröt minun makuuni. Ei tietenkään mitkään uberheavy säröt, mutta sopivat kuitenkin. Ja ne cleanit oli aivan mahtavat. Joskus mulle tulee vielä uus musari. Se oli 70-luvulta ja vielä oli tehdasputket käytössä. Ei sovi unohtaa, että musiikki avaa itse kullekin tiedon ja ymmärryksen portin kohti vastuuntuntoisten yhteistyökumppaneiden aatteellisia intressejä. |
Ratsaaja 06.11.2011 20:52:23 | |
---|
Löytyykö mielipiteitä Musicman HD130 nupista: -Kitaralle soveltuvuus 70's rokkimeininkeihin? -Vaatii ilmeisesti purkkia eteen, jos mielii rosoja rankempia saada. -Kuinka soundi eroaa täysiputkivehkeeseen verrattuna? Volaa saa luultavasti ruuvata jokseenkin enemmän. Onko tarkka kaappien kanssa? Kyseessä siis versio, jossa reverbiä ei löydy eli ymmärtääkseni "basso" -versio, vaikka kitaraa tunnetusti voidaan ajaa läpi. -Asioilla on tapana järjestyä- |
kalmerk 03.08.2019 22:04:36 | |
---|
Herätetään vanha keskustelua, mutta uudelta taholta. Nimittäin on tässä välissä tullut uusia Reissue malleja Music Man-eistä. Minua kiinnosta üksi malli, nimittäin Music Man HD 130 Reverb nuppi, sitä löytyy niin alkuperäisiä (made in USA) ja reissuena (made in Italy). Hintaero ei taita olla iso, saksasta saa alkuperäisen 550 eurolla ja italiasta reissuen 800 eurolla + molemassa vois olla lähetys 50 euroa, ainakin se markstore, mikä myö uutta. Eli kysymys olisikin, että minkälaisen kanssa kannatais mennä liikkeelle? |