Aihe: Kertokaa Mulle..
1
Joakim-
27.04.2005 19:29:19
Tarvitset ainakin mikrofoonin, kaiuttimet ja mikserin. Noista on hyvä lähteä :)
thrashmetallisti
27.04.2005 21:40:46

Tarvitset ainakin mikrofoonin, kaiuttimet ja mikserin. Noista on hyvä lähteä :)

ja vahvistin myös olis kiva :D
Thrash till death! Thrashia Porista www.mikseri.net/polluted
Joakim-
27.04.2005 22:59:26 (muokattu 28.04.2005 14:49:21)
ja vahvistin myös olis kiva :D

Itselläni menee näin: mikseri->kone->aktiivikaittuimet, setti toimii hyvin ja kuuluu vaikka kaupalle saakka.

Edit: Pieni muutos
Tempura
28.04.2005 02:42:30
Kertokaas nyt mullekin, kun en tajua tekniikasta yhtään mitään. Hommasin tuossa aikaa sitten konkkamikin, jota olen sitten käyttänyt suoraan Fostexin VF80-digiraiturissa. Ääni on jotenkin liian diskanttimainen, siitä puuttuu tietty lämpö, pehmeys yms.

Eli taitaa olla niin että jonkunlainen vahvistin siihen väliin? Ajaako mikseri saman asian kuin vahvistin, vai onko fiksua omata molemmat?

Kertokaa nyt tai kusen housuuni tippa kerrallaan!
miredritr
28.04.2005 11:59:03
Kertokaas nyt mullekin, kun en tajua tekniikasta yhtään mitään. Hommasin tuossa aikaa sitten konkkamikin, jota olen sitten käyttänyt suoraan Fostexin VF80-digiraiturissa. Ääni on jotenkin liian diskanttimainen, siitä puuttuu tietty lämpö, pehmeys yms.

Eli taitaa olla niin että jonkunlainen vahvistin siihen väliin? Ajaako mikseri saman asian kuin vahvistin, vai onko fiksua omata molemmat?

Kertokaa nyt tai kusen housuuni tippa kerrallaan!

Tarvitset esivahvistimen mikrofonille, mutta tuossa raiturissa näyttäisi sellainen olevan, en tosin tiedä miten laadukas sellainen. Jos ei ääni parane erillisellä esivahvistimella, niin mikki vaihtoon.
Tempura
29.04.2005 08:10:47
Niin no, ihan phantom-liitännällä se vehkeessä kiinni on, ja varmaankin pakko olla esivahvistin koska muuten ei mitään kuuluisi.....mutta kuitenkin, kun hommaa vahvistimen, niin eikö sen pitäisikin vahvistaa ääntä juuri niin, että "lämpimät" äänensävyt kuuluisivat paremmin?

Ristus kun ei osaa kysyäkään kunnolla, kun on niin ulalla.

Mikki nyt on Behringerin B-1, eli ei varmaankaan mikään eliittivehje, mutta en minä sitä nyt ensiimäisenä menemään heitä ennen kuin vähän tiedän asioista.
Haipuma
29.04.2005 12:05:54 (muokattu 29.04.2005 12:07:33)
Niin no, ihan phantom-liitännällä se vehkeessä kiinni on, ja varmaankin pakko olla esivahvistin koska muuten ei mitään kuuluisi.....mutta kuitenkin, kun hommaa vahvistimen, niin eikö sen pitäisikin vahvistaa ääntä juuri niin, että "lämpimät" äänensävyt kuuluisivat paremmin?

Ristus kun ei osaa kysyäkään kunnolla, kun on niin ulalla.

Mikki nyt on Behringerin B-1, eli ei varmaankaan mikään eliittivehje, mutta en minä sitä nyt ensiimäisenä menemään heitä ennen kuin vähän tiedän asioista.

Konkkamikki tarvitsee vahvistimesta phantom-virtaa, joka yleensä on sen 48V. Mikä vahvistin sulla on? Tarkista onko siinä mahdollista saada ulos tuota virtaa. Yleensä virran saa vielä erikseen päälle erillisestä katkaisijasta silloin kun sitä tarvii.

En itsekään noista konkkamikeistä liikoja tiedä, mutta mitä on tuosta B-1:stä kuullut, niin on pelkkää positiivista. Halpa ja hintaansa nähden ihan laadukas.
Vain ilmainen on kyllin hyvää, ja sit aika halpakin on ihan hyvää.
Tempura
29.04.2005 20:15:29
Konkkamikki tarvitsee vahvistimesta phantom-virtaa, joka yleensä on sen 48V. Mikä vahvistin sulla on? Tarkista onko siinä mahdollista saada ulos tuota virtaa. Yleensä virran saa vielä erikseen päälle erillisestä katkaisijasta silloin kun sitä tarvii.

En itsekään noista konkkamikeistä liikoja tiedä, mutta mitä on tuosta B-1:stä kuullut, niin on pelkkää positiivista. Halpa ja hintaansa nähden ihan laadukas.

Nimenomaan pointtihan oli siinä, että ei ole vahvistinta. Mikki on suoraan kiinni Fostexin VF80-digitaaliraiturissa. Ja sitähän mä tässä kyselinkin, että tarttisin varmaan esiastevahvistimen tuohon väliin, että saisi äänestä kuulumaan enemmän niitä lämpimiä sävyjä? Tällaisenaan ääni on kylmän diskanttinen ja etäinen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)