Aihe: AVBasses
1 2 3 4 57 8 9 10 1137 38 39 40 41
pardy
27.04.2005 13:38:01

ei tietty itestään, mutta jos on koko kattaus, loimukansi, nupelit ja pullonpidikkeet, niin siitä tuppaa tulemaan sellanen sekamelska ettei siinä ole järkeä. selkeä kokonaisuus, feng shui ja silleen, niinku.

No tuo mun Warre on niin johdonmukanen fengshui kun fengshui vaan voi olla. Huh sentään, säikähin jo että jos kriteerit hifibassolle on kultaset nippelit et toi mun on sellanen.
"...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua
balzary
27.04.2005 14:01:58

ja toisekseen, ulkonäön puolestahan tuo wil-j:n passo on melko hihi, mutta soundin puolesta ne alesin luona testaamani bassot ei mitään hihi-hihi-osastoa suinkaan olleet. missä menee hihin ja muiden rajat? nyt pitäisi määritellä nämä hommat, muutenhan tää äityy vallan mahrottomaksi touhuksi!
M.Hanski
27.04.2005 14:10:11
Onpa muuten aikamoinen yhdennäköisyys Wil-J:n basson ja Nordstrandin singlecut-mallien välillä. :)

http://www.nordstrandguitars.com/gallery.htm

Mut on se silti hianon hillitty hihibasso. (hi)^4-basso.
Johannes_t
27.04.2005 14:13:51

Yhden koulukunnan mukaan basso on hifi, jos E-kieleltä soitetut sävelet erottaa toisistaan.

Jos materiaalit ovat jotain muuta kuin 60-luvun-perus-amerikka-rautakaupasta-löytyviä, on basso tod. näk. hifi, paitsi jos sen on suunnitellut, tai edes hyväksi havainnut, Leo Fender, tai joku hänen sukulaisensa/kaverinsa.

Tossa kai ne tärkeimmät ;)
absqua
27.04.2005 14:21:03 (muokattu 27.04.2005 14:29:34)
Yhden koulukunnan mukaan basso on hifi, jos E-kieleltä soitetut sävelet erottaa toisistaan.
Eri mieltä tästä.
Jos materiaalit ovat jotain muuta kuin 60-luvun-perus-amerikka-rautakaupasta-löytyviä, on basso tod. näk. hifi, paitsi jos sen on suunnitellut, tai edes hyväksi havainnut, Leo Fender, Veijo Rickenbacker, Lennart Gibson tai joku heidän sukulaisensa/kaverinsa.
Noinhan se menee kun vähän kärjistetään.

Mun katsannossani aktiivielektroniikka on jo hifiä.
Mutta se onko hifi sisällöltään negatiivinen adjektiivi bassoista puhuttaessa, niin se onkin jo ihan toinen juttu.

Kullatut metalliosat bassossa ovat luotaantyöntäviä ihan mun omien henkilökohtaisten esteettisten mieltymyksieni takia. Harmillisen usein (imo) niitä kuitenkin näkee juuri näissä hihibassoissa.

Kaikenlainen purismi, myös mun oma, on kritiikkinsä ansainnut. Eiköhän se ole niin että "ei basso miestä pahenna, ellei mies bassoa", olipa sitten hihi tai vintage tai mikä tahansa.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
pardy
27.04.2005 14:46:50

Eri mieltä tästä.
Veijo Rickenbacker, Lennart Gibson
Noinhan se menee kun vähän kärjistetään.

Mun katsannossani aktiivielektroniikka on jo hifiä.
Mutta se onko hifi sisällöltään negatiivinen adjektiivi bassoista puhuttaessa, niin se onkin jo ihan toinen juttu.

Kullatut metalliosat bassossa ovat luotaantyöntäviä ihan mun omien henkilökohtaisten esteettisten mieltymyksieni takia. Harmillisen usein (imo) niitä kuitenkin näkee juuri näissä hihibassoissa.

Kaikenlainen purismi, myös mun oma, on kritiikkinsä ansainnut. Eiköhän se ole niin että "ei basso miestä pahenna, ellei mies bassoa", olipa sitten hihi tai vintage tai mikä tahansa.

Äh, taas tyhjentävä vastaus absqualta... Mitäs tähän nyt sitten enää sanomaan.
Niskamies
27.04.2005 15:15:12
Onkos mun Sadowsky sitten hifi? Se on kuitenkin vaan jazzari etuasteella? Jos mä ohitan etusen, niin se ei sitten ole hifi vai;)

Mä en diggaa kategoroinnista. Kukin vetää millä haluaa. On toi kyllä tyylikäs, ja edullinen. Paljon tuli lopulta kuluja?
Meitsi on meshissä.
Johannes_t
27.04.2005 15:17:47

Niin no, meikäläisen määritelmät oli niiiin kärjistettyjä, kuin suinkin vain keksin. Mutta ei se mitään, kun melkein kokonaisuudessaan läpi meni :D

Passiivi, aktiivi, hihi, lohi mikä lie, pitäisi aina valita musan henkeen sopiva basso(soundi).

Metalliosien värillä ei mulle ole mitään merkitystä.
toivajar16
27.04.2005 15:18:17
Ensimmäisiä sähköbassoja pidettiin aikoinaan suoraan saatanasta olevina hifi-bassoina. Basso kuin basso; soittaja ratkaisee.
Uusi kehuttu latinduo: Gloria & Stefan
pardy
27.04.2005 15:24:23

Ensimmäisiä sähköbassoja pidettiin aikoinaan suoraan saatanasta olevina hifi-bassoina. Basso kuin basso; soittaja ratkaisee.

Eli jos jätkä on hifi niin sit se bassokin on? ;) Mut mites jos soittaja onki vintage mut basso on jotain ihan muuta, mites sit homma menee?
balzary
27.04.2005 15:25:48

Eli jos jätkä on hifi niin sit se bassokin on? ;) Mut mites jos soittaja onki vintage mut basso on jotain ihan muuta, mites sit homma menee?

miten jätkä voi olla hifi? eiks warre ole hifi ilman kullattuja osiakin? ;)
toivajar16
27.04.2005 15:29:03

Bill Dickens+ '57 Presari kusenpolttamilla flateilla= HMMMMMM

Willie Weeks + Koalakarhun pesäpuubasso Bartolinin 32v etuasteella sekä luistonestolla = MMMMMMM
balzary
27.04.2005 15:30:53

Haista sinä jätkä Neuseris! Se on aktiivi-himmeli, mun Warret on rehellisesti passiiveja! Ni! Sie oot hifi, mie en.

emmä oo koskaan sanonu että neuser ei olis hifi. ja tarkennettakoon, että en mä ole hifibassoja vastaan.

haaste:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=24&t=91738&o=0&co=0

anyone?
pardy
27.04.2005 15:32:05

anyone?

No-one?
toivajar16
27.04.2005 15:32:27
emmä oo koskaan sanonu että neuser ei olis hifi. ja tarkennettakoon, että en mä ole hifibassoja vastaan.

haaste:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=24&t=91738&o=0&co=0

anyone?

Kiinni veti. Vaimo tykkäis.
balzary
27.04.2005 15:33:33 (muokattu 27.04.2005 15:34:17)

Kiinni veti. Vaimo tykkäis.

varmasti munkin. epäilen kovasti vaan omaa mielen lujuutta. koitan pilittää bassolla 4h illassa.

edit: siis menin lupautumaaan viikko ilman mnettiä-haasteeseen päivän sijaan...
toivajar16
27.04.2005 15:38:22
Meidän perheessä kuultua:

"Taasko sä siellä netissä pyörit. Olisit kerrankin mun kanssa. Päivisinkin vaan olet lukittautuneena harjoittelemaan bassos kanssa ja viikonloput olet poissa." ;)

Miehiä ei ymmärretä....
balzary
27.04.2005 15:40:38

Meidän perheessä kuultua:

"Taasko sä siellä netissä pyörit. Olisit kerrankin mun kanssa. Päivisinkin vaan olet lukittautuneena harjoittelemaan bassos kanssa ja viikonloput olet poissa." ;)

Miehiä ei ymmärretä....

me ollaan tehty sopimus että vaimo voi napsasta koneen pois päältä silloin kun haluaa. toimiva ratkasu, varsinkin kun se on kuullut mun kaikki selitykset jo n kertaa miks pitäs vielä vähän kökkiä koneella. "oota mä tsekkaan ihan pikasesti tän yhden tosi tärkeen jutun..." -niin minkä? "no, pfiuuu..... *mutinaa* -jutun".
toivajar16
27.04.2005 15:44:25
"oota mä tsekkaan ihan pikasesti tän yhden tosi tärkeen jutun..."

Toi on niin tuttua....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)