musamies 26.04.2005 10:30:50 | |
---|
Steinway ei oikein tykkää roudaamisesta eli parempi keskittyä keikkoihin, missä se on valmiina paikalla. Oman muistikuvani mukaan paikalla on yhden kerran elämässäni ollut Steinway:n pystypiano. Harmillista kun juhlia järjestävät tahot eivät suunnittele juhlia sen mukaan missä on Steinway:n flyygeli. Toisaalta jos suunnittelisi, niin huonona puolena kun ei meidän kunnan alueella taida sellaista olla missään juhlapaikassa ja kodeissakin se on varsin harvinainen. |
Karlsson 26.04.2005 14:52:20 | |
---|
Steinway ei oikein tykkää roudaamisesta eli parempi keskittyä keikkoihin, missä se on valmiina paikalla. Jaa, meidän puljun flyygeleitä kuskaillaaan vähän väliä sinne tänne. Viritys kahdesti päivässä niin illlalla keikallakin ollaan kohtuullisessa vireessä. Rahamiesten hommaa. Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003 |
baron 26.04.2005 15:24:37 | |
---|
Jaa, meidän puljun flyygeleitä kuskaillaaan vähän väliä sinne tänne. Viritys kahdesti päivässä niin illlalla keikallakin ollaan kohtuullisessa vireessä. Rahamiesten hommaa. Jos ei roudattais, kerran päivässä riittäisi. VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |
Karlsson 26.04.2005 15:53:25 | |
---|
Jos ei roudattais, kerran päivässä riittäisi. No, meillä ky jotai varmuuden vuoks viritetään kahdesti päivässä. Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003 |
Fuzzy Boner 26.04.2005 17:54:12 | |
---|
Muistuu mieleen kun joskus yläasteen ruokalassa ja muuallakin tulisesti keskusteltiin mikä on kenenkin mielestä paras auto. Kellään ei tietenkään ollut edes ajokorttia, mutta vahva mielipide löytyi. Noh, mulla on ajokortti. Sähköpiano ja akustinen ovat kuitenkin kaksi eri soitinta.Molemmille löytyy paikkansa. Ugh. Olet kirjoittanut keskusteluun 7985 kirjoitusta |
baron 27.04.2005 00:00:11 | |
---|
Noh, mulla on ajokortti. Sähköpiano ja akustinen ovat kuitenkin kaksi eri soitinta.Molemmille löytyy paikkansa. Ugh. Vakuutit mut kyllä siitä, molemmat sopii humppaan. Mulla meni vuosia, ennenkuin mä vapaaehtoisesti suostuin koskemaan digilaitteeseen, se oli vain pakkopulla, jos typerässä keikkapaikassa ei ollut akustista. VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |
Mulla meni vuosia, ennenkuin mä vapaaehtoisesti suostuin koskemaan digilaitteeseen, se oli vain pakkopulla, jos typerässä keikkapaikassa ei ollut akustista. Mulla on kiinnostus digitaalilaitteisiin tullut siitä, että kun niiden sielu voi nykyisin olla tietokoneohjelma, joita voidaan kehittää ja vaihtaa parempiin. Niiden kehittäminen kannattaa liiketaloudellisesti jos on rahassa mitattavaa kysyntää. Ei juurikaan saastuta luontoa, eikä synny ihmeemmin jätettä. Tämä voi merkitä sitä, että jatkossa kosketinsoittimiin integroituun tietokoneeseen voidaan ladata minkä tahansa tahon tekemä tietokoneohjelma. Kun keskitetään osaaminen tietyn saundin kehittämiseen, niin syntyy parempia saundeja kuin kehittämällä vähän sitä sun tätä. Teknosaundeja voi kehitellä siihen vihkiytyneet ja Steinway saundeja siihen vihkiytyneet. Keyboard playeria lukiessani huomasin kun siinä oli jonkinlaiden muistaakseni Linux pohjainen kompakti räkkiversio tietokoneesta, johon voi noita ohjelmia latailla. |
Leikari 27.04.2005 17:15:46 | |
---|
Mulla on kiinnostus digitaalilaitteisiin tullut siitä, että kun niiden sielu voi nykyisin olla tietokoneohjelma, joita voidaan kehittää ja vaihtaa parempiin. Niiden kehittäminen kannattaa liiketaloudellisesti jos on rahassa mitattavaa kysyntää. Ei juurikaan saastuta luontoa, eikä synny ihmeemmin jätettä. Tämä voi merkitä sitä, että jatkossa kosketinsoittimiin integroituun tietokoneeseen voidaan ladata minkä tahansa tahon tekemä tietokoneohjelma. Kun keskitetään osaaminen tietyn saundin kehittämiseen, niin syntyy parempia saundeja kuin kehittämällä vähän sitä sun tätä. Teknosaundeja voi kehitellä siihen vihkiytyneet ja Steinway saundeja siihen vihkiytyneet. pisimmälle on mennyt http://synthtopia.com/news/05_01/OpenLabs_NEKOGS.html ja räkkilaitteitahan on useampiakin - enemmän tai vähemmän avoimia systeemejä aika näyttää, että kannattaako soitinvalmistajien tehdä omaa rautaa ja ohjelmistoja vai laittaa pc-tyyppiset tietokoneet kosketinsoittimien kuoriin - puolensa molemmissa & asiakkaat päättävät joopa joo |
teroyk 28.04.2005 15:39:53 | |
---|
Mulla on kiinnostus digitaalilaitteisiin tullut siitä, että kun niiden sielu voi nykyisin olla tietokoneohjelma, joita voidaan kehittää ja vaihtaa parempiin. Ja niitä joutuu vaihtaa parempiin, koska ne ei saavuta koskaan aitoa flyygeliä tai analogisyntikan soundia, johtuen jo D/A-muunnoksen aiheuttamista ongelmista, mutta tietenkin voi miettiä tarviiko niiden olla aitoja, sillä huono 90-luvun alun pianosoundi voi olla pop-biisiin paljon parempi, kuin aito Steinway. Mun mielestä on kuitenkin tärkeintä ymmärtää molempien hyvät ja huonot puolet, eikä uskoa markkinamiesten puheita aitoudesta, kun myydään jotain halvemmalla kuin aitoa. |
musamies 28.04.2005 16:45:23 | |
---|
Mutta mitäs jos keikalla on tilanne, että siellä voi olla aito Hellas tai ehkä Yamaha tai vaihtoehtoisesti voi olla tietokonepohjainen Steinway jäljitelmä? Itse en ole huomannut D/A muunnoksen aiheuttavan kohtuuttoman pahoja ongelmia. Nyt on tiedossa yksi keikkapaikka, jossa saattaa olla joku Yamaha flyygeli, mutta ei sitä kuitenkaan jaksa nostaa lavalla jos se on salin lattialla. Eli ei kauheasti iloa. |
baron 28.04.2005 21:37:41 | |
---|
Mutta mitäs jos keikalla on tilanne, että siellä voi olla aito Hellas tai ehkä Yamaha tai vaihtoehtoisesti voi olla tietokonepohjainen Steinway jäljitelmä? Itse en ole huomannut D/A muunnoksen aiheuttavan kohtuuttoman pahoja ongelmia. Nyt on tiedossa yksi keikkapaikka, jossa saattaa olla joku Yamaha flyygeli, mutta ei sitä kuitenkaan jaksa nostaa lavalla jos se on salin lattialla. Eli ei kauheasti iloa. Jos se Hellas on vireessä, niin ilman muuta se! VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |
Leper Messiah 30.04.2005 14:26:57 | |
---|
no kyllähän tuo äänekosken kaupungintalon Bösendorfer on ehdottomasti paras piano/flyygeli/mikään kosketin soitin jolla koskaan olen soittanut. semmosen ku sais.... maailmassa on ihan vitusti hyvää musiikkia. jos kuuntelisin kaikkea "hyvää" tulisi ylikuormitus. kuuntelen ainoastaan parasta musiikkia. - julmettu Punttisika #3 Runkku Monsteri #4 |
wrshredder 13.05.2005 10:46:17 | |
---|
Justhan tuli konsertti misä soitettiin sillä jättimäisellä faziolilla.. ei se kauheen isolta näyttäny, vai oliko vaan painavin. Mun pitäis ostaa digitaali piano kun asun kerrostalossa.. mut kaikki maksaa yli 600 ,aika syvältä.. Olen syntynyt samana vuodenpäivänä kuin Ynkkä ..ja 100 vuotta Liztin kuoleman jälkeen .. mussa on pakko olla jotai virtuoosiverta tai jotain.. |
baron 13.05.2005 10:57:40 | |
---|
Justhan tuli konsertti misä soitettiin sillä jättimäisellä faziolilla.. ei se kauheen isolta näyttäny, vai oliko vaan painavin. Mun pitäis ostaa digitaali piano kun asun kerrostalossa.. mut kaikki maksaa yli 600 ,aika syvältä.. Kyllä se iso Fazioli on myös pisin, yli 3 metriä eli pisimmät kielet. |
Karlsson 13.05.2005 10:58:16 | |
---|
Justhan tuli konsertti misä soitettiin sillä jättimäisellä faziolilla.. ei se kauheen isolta näyttäny, vai oliko vaan painavin. Mun pitäis ostaa digitaali piano kun asun kerrostalossa.. mut kaikki maksaa yli 600 ,aika syvältä.. Jeah, Boganyi romanttisesti veteli. On mieltynyt Fazioleihin näemmä, muuallakin vetänyt nimenomaan semmoisella, vaikka vakkarikalustona olis ollu Steinwayta. "Rokkibändejä on liikaa" -Tellu |
Niskamies 13.05.2005 13:02:38 | |
---|
Meiän kouluun tuli muuten eilen 227 pitkä Yamaha. Aika hyvältä kuulostaa, hintasekseen. Meitsi on meshissä. |
Karlsson 13.05.2005 14:22:18 (muokattu 13.05.2005 14:22:26) | |
---|
Meiän kouluun tuli muuten eilen 227 pitkä Yamaha. Aika hyvältä kuulostaa, hintasekseen. Konserttipianistit kilpailivat siitä, kenellä on pisin. "Rokkibändejä on liikaa" -Tellu |
wrshredder 13.05.2005 15:34:36 | |
---|
Jeah, Boganyi romanttisesti veteli. On mieltynyt Fazioleihin näemmä, muuallakin vetänyt nimenomaan semmoisella, vaikka vakkarikalustona olis ollu Steinwayta. Joo.. paitsi ei soittanut Lisztin unkarilaista rapsodiaa nro.2 yhtä hyvin kuin Horowitz aikoinaan!! Oon siitä jo kolme versiota kuullut eikä ykskään vedä vertoja Horowitzille.. Vladimir soittaa sen niin pirun hyvin siinä indispensable kokoelmassa. pistää suun hymyyn väkisinkin! Olen syntynyt samana vuodenpäivänä kuin Ynkkä ..ja 100 vuotta Liztin kuoleman jälkeen .. mussa on pakko olla jotai virtuoosiverta tai jotain.. |
baron 17.05.2005 09:26:36 | |
---|
|