Aihe: Tarvitsen 5-kielisen basson, minkä ostan?
1 2
Keny
26.04.2005 09:03:34
tosta voi mainita plussana että mä olen ammattimaisesti vaihtanut siihen pariston. panostakaa laatuun!

Jotenki toi muoto ei istu mun silmään....silti ois nasta testaa.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
balzary
26.04.2005 09:05:29 (muokattu 26.04.2005 09:06:20)

ei toi mua pikatestin perusteella säväyttäny.

edit: niin sillä panostakaa laatuun kommentilla tarkotin sitä ammattimaista pariston vaihtoa, niinku. pitäs alkaa kirjottamaan selvemmin...
Keny
26.04.2005 09:11:03
ei toi mua pikatestin perusteella säväyttäny.

edit: niin sillä panostakaa laatuun kommentilla tarkotin sitä ammattimaista pariston vaihtoa, niinku. pitäs alkaa kirjottamaan selvemmin...

Juu hiffasin kyllä.Onhan noi kyllä kehuttuja varsinkin nauhattomina.
Johannes_t
26.04.2005 10:39:17

Kieltämättä noi MVP:t ja Buzzit on aika veikeän näköisiä laatikossa, mutta soittajan päällä näyttää hyvältä. Eikä sitä ulkonäköä nauhaltakaan oikein kuule :D
Keny
26.04.2005 11:06:05
Kieltämättä noi MVP:t ja Buzzit on aika veikeän näköisiä laatikossa, mutta soittajan päällä näyttää hyvältä. Eikä sitä ulkonäköä nauhaltakaan oikein kuule :D

Juu testata täytyy.
Hughes
26.04.2005 20:22:01
Suosittelen Fender Roscoe Beck V bassoa. Itse olen aina ollut jazzbassomies ja tämä on sellainen viisikielisenä. Kuten Sam jo mainitsi niin basso on tehty -66 jazz basson pohjalta, hieman mausteita lisäten. Passiivibasso erinomaisella B-kielellä. Tarjouksia kannattaa kysyä, uusi irtoaa Suomesta reilusti alle 2000 euron, saksassa 1500-1600 ja ämerikassa paljon halvemmalla.

Kiitos vinkistä!

Perkeles, kattelinkin jo kuvista ni on ainakin tosi namun näköinen peli. Tosin yks bassoguru mulle vihjaili, et 5-kielisen fenderin B-kielisoundi on ihan liian mutanen. Pitäis kuulema olla vähän hifimpi basso ihan rokkailuunkin. Mitä sanoo viisaammat kumä?!

Ja sit niistä teetetyistä bassoista, onko niissä järkeä?! Kuka tekee sit oikeesti hyviä, onhan niitä kaikenmaailman opiskelijoita, jotka niitä väkertää, mut kuka tekee oikeesti ne v..un hyvät?!
MoParit on ihana asia.
Karlsson
26.04.2005 22:22:37
Kiitos vinkistä!

Perkeles, kattelinkin jo kuvista ni on ainakin tosi namun näköinen peli. Tosin yks bassoguru mulle vihjaili, et 5-kielisen fenderin B-kielisoundi on ihan liian mutanen. Pitäis kuulema olla vähän hifimpi basso ihan rokkailuunkin. Mitä sanoo viisaammat kumä?!

Siis, en muista äkkiseltään noista muista fenkun 5-kielisistä mutta edelleen Beckissä on kyllä selkein, erottelevin ja voimakkain B-kieli mitä vastaan on tullut.

Kuulostaapa ylikehumiselta. No, ittu, hyvä se kyllä on.
Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003
Teijo K.
26.04.2005 22:27:18

Siis, en muista äkkiseltään noista muista fenkun 5-kielisistä mutta edelleen Beckissä on kyllä selkein, erottelevin ja voimakkain B-kieli mitä vastaan on tullut.

Kuulostaapa ylikehumiselta. No, ittu, hyvä se kyllä on.

Pitäis testata joskus. Mites ne muut kielet?
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
Karlsson
26.04.2005 22:30:27
Pitäis testata joskus. Mites ne muut kielet?

Hyvin väpäjää nekin.

Lisäks tossa on toi sähkö-osasto aikkas monipuolinen, vaikka passiivi onkin.

Ja se ihan parhain juttu: matching headstock! Yeah, babe!
Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003
rijopu
26.04.2005 23:34:48 (muokattu 27.04.2005 00:09:31)
Ja sit niistä teetetyistä bassoista, onko niissä järkeä?! Kuka tekee sit oikeesti hyviä, onhan niitä kaikenmaailman opiskelijoita, jotka niitä väkertää, mut kuka tekee oikeesti ne v..un hyvät?!

Sähkökitaroiden ja bassojen rakentaminen ei ole mitään salatiedettä tai avaruusraketin rakentamista. Hyvä ja taitava puuseppä osaa rakentaa loistavia sähköisiä kitaroita, jos ottaa kunnolla selvää puista ja eri rakennevaihtoehdoista. Kovaa työtä se kitaran rakennus on, mutta "klamouri" siitä häviää ensimmäisten soittimien valmistuttua. Turvallista on kuitenkin väittää, että parhaimmat käsintehdyt soittimet saa pitkän kokemuksen omaavalta ammattimaiselta soitinrakentajalta.

Itellä on sellainen kutina, että teetetyt bassot ja kitarat ovat selvästi ja reilusti parempia, kuin sarjatyönä tehtaalla valmistetut soittimet. Paremmuus on taas pitkälti makuasia. Mutta jos teetettyä bassoa haluaa, niin kannattaa oikeasti tietää mitä haluaa ja miksi.

Edit: Ja jos puhutaan hyvästä H-kielestä niin subjektiivisesti maailman paras H-kielen soundi, erottelevuus ja sustaini on mun omakuvassa olevassa bassossa.
No, se on semmoista suomalaista... kalamies#14 >-)))>
atk
27.04.2005 10:36:19
Ja jos puhutaan hyvästä H-kielestä niin subjektiivisesti maailman paras H-kielen soundi, erottelevuus ja sustaini on mun omakuvassa olevassa bassossa.

Minkälaisella rakenteella tuo onnistuu?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)