Aihe: Petrucci -malli eli JPM
1 2 3 4
Eemil
14.05.2004 00:09:58 (muokattu 14.05.2004 00:11:22)
Petrucci olisi halunnut 7-kielisen signature kepin Ibanezilta. Siihen aikaan ei ollut muita 7-kielisiä kuin universet jotka olivat Vain vekottimia. Petrucci halusi myös lisää pätäkkää. Ibanez ei suostunut ja Petrucci teki sopimuksen Erno Pallon kanssa. Heti sitten Kornin ukot saikin 7-kielisensä Ibalta...Eivät tainneet olla pojat niin ahneita kuin John. Näin olen minä asian käsittänyt.
Mrezzye
14.05.2004 08:23:10

Cornflake:
Kato ei ne vaan osaa.

Basistin tilitystä ;)
"Help! Help!" huusi Janne, mummolla vain heilui lanne.
Cornflake
14.05.2004 12:58:53
Mrezzye:
Basistin tilitystä ;)

Nääh... Yrittäähän ne bassojakin bykata. Kyllä tuo kammo Iboihin on tullut ihan kitara-jutuista. Katsellut & kuunnellut sivusta ja silleen. Iba + multipaska + muutama vuosi sohvasoittoa + elämää suurempi ego tuntuu olevan yhdistelmä jota myydään halvalla jossain hallissa kehä-III reunalla. Senverran tuntuu tätä sarjaa olemaan liikkeellä.

Ja tosiaan onhan nuo peräjälkeen aika rimpuloita olleet minun kauhaani, mitä on tullut joskus tyypattua.
Lick my lovepump!
Mrezzye
14.05.2004 14:27:50

Iba + multipaska + muutama vuosi sohvasoittoa + elämää suurempi ego

Jostainhan sitä on aloitettava ja tuo on se kohta missä aita on matalin (=kuulostaa siellä kotona yksin tosi munakkaalle), mutta eihän se pidemmän päälle (=bändisoitannassa) toimi.
"Help! Help!" huusi Janne, mummolla vain heilui lanne.
mastermikko
22.04.2005 22:54:21
Soitappa ite yli kymmenen vuotta samalla kitaralla... alkaa ottaan päästä aika kivasti vaikka sillä oisko hyvä soittaa. Ja tottakai Petrucci tarvi lisää rahaa vähän muualtaki ku keikoista... ihan kiva sopimus varmaan... niin joo ja se vielä että EBMM JP on ehkä maailman helpoiten soitettava kitara ja sitä ei tarvi hävetä ku sillä soittaa toisin kuin jotain perhanan Ibanezin maalattua RGtä... :P
Kitarat: -Gibson Les Paul Standard (unelma) -OLP Petrucci Signature (hyvä) -Fender Stratocaster (Mexico) (stratot on surkeita) -Landola (akustinen) Rummut: Tama Swingstar (USA) Ziljian Rock HiHat (jees) Paiste 16' Crash (paska) Paiste 12' Spl
McNulty
22.04.2005 23:03:19
vähän aiheen vierestä mutta MM Petrucci-malli oli hyvä käteen, hyvä saundi ja soitettavuus, mutta todella surkea talla. Aivan käsittämätöntä skeidaa (siis se ei-floikallinen)... Voi taivas mikä hökötys se on... NO THANKS!!!

Itselläni oli joskus tuo Ibanez JPM mutta miulla paloi käämit sen "väritykseen" vuodessa... myin ja ostin Giban LP:n tilalle :)
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Kimmo72
23.04.2005 08:08:44
Te ette vaan tajuu :D
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
heikkiha
23.04.2005 20:41:42 (muokattu 23.04.2005 20:43:17)

Jossain mun mielestä sanottiin että Petrucci halus saundiinsa jotain Morsemaista? (Molemmilla Music Manin kitarat ja Dimarzion mikit)

kuitenkin Morsen malli on mun mielestä hienompi.
en oikein pidä siitä JPM:n ulkonäöstä
Aina ei voi voittaa
Pnctocn
23.04.2005 21:32:04
vähän aiheen vierestä mutta MM Petrucci-malli oli hyvä käteen, hyvä saundi ja soitettavuus, mutta todella surkea talla. Aivan käsittämätöntä skeidaa (siis se ei-floikallinen)... Voi taivas mikä hökötys se on... NO THANKS!!!

Kokeilin Kullaksella tuota MM Petruccia ja yllätyin kyllä positiivisesti (kaula olisi tosin voinut olla hiukka paksumpi omaan makuun) laadukkaan oloinen peli, talla oli tosin vähän epäilyttävän oloinen, olikohan tuota stop-tailpeace-tyyppisenäkin.

Ibanezin mallista en pitänyt niin paljoa.
Straton
24.04.2005 22:50:06

Siis onko tallan ongelma ulkonäkö vai oliko siinä mielestäsi jotain oikeaa vikaa?
Ite oot!!!
moottorisaha
24.04.2005 23:00:20

Taustalla lienee uusien väreiden etsiminen soundiin 5-pulttisen kaulaliitoksen avulla.

Hoho
"Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
zepeteus
24.04.2005 23:24:45
http://www.dreamtheater.net/archive_petrucci.php
"John's split with Ibanez is due to contractual differences which couldn't be agreed upon. "

http://www.stevemorse.com/interviews/200006guitarworld.html
"I was with Ibanez for about 10 years, and I thought it was time for a change. I think we came up with a great guitar, and I stand by it, but Ernie Ball offered me a situation that I thought would be a bit better."

Ibanezin kanssa meni siis jostain (sopimuksellisista) syistä sukset ristiin, Ja Ernie Ball tarjosi parempaa tilannetta.
Kinnunen
26.04.2005 19:19:15

Petruccin ipanetsit oli sitten vissiin huonolaatuista käsityötä?

Paskapuhetta. Parhaimpia ibanetseja mitä on tehty. Ainut mikä mättää on se väritys.
Örph!
Kimmo72
26.04.2005 23:00:20
Paskapuhetta. Parhaimpia ibanetseja mitä on tehty. Ainut mikä mättää on se väritys.

Näin on, paitsi se väritys :)
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
zzy
26.04.2005 23:21:48
Jossain mun mielestä sanottiin että Petrucci halus saundiinsa jotain Morsemaista? (Molemmilla Music Manin kitarat ja Dimarzion mikit)

kuitenkin Morsen malli on mun mielestä hienompi.
en oikein pidä siitä JPM:n ulkonäöstä

Juu, voipi olla. Joku aiemmin sanoi, että MM:llä olisi ollut johnille oma malli (kopan muotoilu) mutta eikös rimpula ole aika pitkälti tai kokonaan sama kuin Morsella. Henk. koht. itsekkin ostaisin ennemmin Morse-mallin.
Endymion
27.04.2005 03:17:13

Aikalailla tuntuu olevan taas "mun iskä on paljon kovempi jätkä kuin sun iskä ja vetää sitä turpaan milloin haluaa"- tason keskustelua...

Ibanezeja omistan itse about 6 kappaletta- toiset parempia , toiset huonompia. Petruccin mallia ei ole tullut vastaan joten en ole päässyt ottamaan tyyppejä. Kai sellaisenkin voisi koristeeksi ottaa, varmaan ihan kelpo peli. Music Manin Peetu-mallia en edes halua testata , en siksi että se olisi mitenkään huonompi vaan koska se on niin ruma etten suostuisi käyttämään sitä missään tapauksessa. Sen näköisellä kitaralla soitetaan vain opistoheviä tai apurahajazzia....
"If you're a good player, you play loud so people can hear it" - Nigel Tufnel
zeme
27.04.2005 09:57:44
Hmm, mun mielstäni kylläkin toi Petrucin musari versio on parenpi kuin Ibanezzi. Ibanezissa on vähän liian ohut kaula omaan makuuni ja itseläni on muutenkin mennyt hermo floikka tallasiin kitarihin.
Valitettavasti minulla tällä hetkellä on floikkatallalinen iba, mut ei oo rahaa ostaa uutta kitaraa ja ei sitä viitsi myräkkää tota kitaraa mikä nykyään on.
mutta nii, jotkut sanoi että mieluummin ottaisivat Steve Morse-mallisen ku Petrucin, noh, en käsitä mitä vikaa Petrucin mallissa on, mä pidän siitä, ei toki, on Stevenkin malli hieno, itse kattelisin Morse-mallia vasta ku siihen ilmestyy 24-nauhaa :)
McNulty
27.04.2005 10:19:49
Siis onko tallan ongelma ulkonäkö vai oliko siinä mielestäsi jotain oikeaa vikaa?

Ei pitänyt virettä kun kammesta käänsin (voi toki johtua muustakin, vaikkapa satulasta tai kielten kiinnityksestä mutta silti...), muotoilu tökki käteen aika pahasti (esim. dempatessa) ja noiden tärkeimpien syiden lisäksi se tosiaan on vielä ruma! :)
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
moottorisaha
27.04.2005 10:48:41

Hmm? Minä ainakin demppaan tallan edestä enkä sen kohdalta, ja olen käsittänyt että kaikki tekevät näin, joten en tuota muotoiluaspektin vaikutusta demppaukseen pysty käsittämään. Kyllä Petrucci näyttää sitä kampea jonkun verran runnovan keikkojen aikana ja vire kyllä pitää, mutta eihän hän toisaalta mitään järkyttävää vatkausta harrasta.
"Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)