Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvät kuulokkeet kitaran soittamiseen. Mistä?
1 2
Migo
26.04.2005 20:10:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyviä kuulokkeita tarvitsisi nyt. Tällä hetkellä on jotkut behringerit ja ne eivät kyllä toimi..Omakohtaisia kokemuksia kiitos.
 
Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....?
booster
26.04.2005 20:14:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun omakohtainen kokemus on että kitara ei kuulosta hyvältä kuulokkeiden kautta. :)
 
Migo
26.04.2005 20:17:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun omakohtainen kokemus on että kitara ei kuulosta hyvältä kuulokkeiden kautta. :)
No joo joo.. Enhän mä nyt kokoaikaa meinaa luurit päässää soitellakkaan. Vaan ihan himakäytössä silloin tällöin ja reeniksella jos rumpali käy kovaääniseksi :).
 
Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....?
Twist
26.04.2005 20:30:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minäkin tarvitsen =/ ihan koti käyttöön.. kun joskus iltasin perkuleesti himottaa soitella täysiä.. mutta muut on nukkumassa niin eihän nii voi oikkee tehdä. Joten todella hyvät kuulokkeet olisi paikallaan.
 
Jonathan Davis - "I'll never forget that trademark fucking flying "V" guitar of his and his crazy, dyed fucking goatee and insane, undeniable riffs that he wrote that have been copied I don't know how many fucking times.
Santtu_123
26.04.2005 20:36:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moikka,
mulla on AKG k240 studio - kuulottimet. Toimii kitaran, musiikin, leffan ja pelien kanssa :) Voi suositella, hinta joku 100 erkkiä.
 
McNulty
26.04.2005 20:38:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nappimonitorit vaan korviin... niissä on ainakin saundi kohdallaan ja samalla eristää ulkopuolisen mekkalan todella hyvin. Turisaksen rumpalin nappimonitoreja joskus kokeilin pikaisesti heidän reeniksellään ja oli kyllä posit. ylläri kun haluaa kuulla pöytään tulevat hässäkät kunnolla :)
 
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
BeeKoo
26.04.2005 22:48:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyviä kuulokkeita tarvitsisi nyt. Tällä hetkellä on jotkut behringerit ja ne eivät kyllä toimi..Omakohtaisia kokemuksia kiitos.
 
Koss PortaPro. Käsittämätön hinta/laatu. Jos ei vaan piuha käy liian lyhyeksi, niin suosittelen.
 
"Myth: if I practice with a metronome and crank it up a few notches every day I'll be playing like blazes in a few weeks. Fact: If this really worked everyone would be doing it."
wilo
26.04.2005 22:57:57 (muokattu 26.04.2005 22:59:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattanee hommata suljetut kuulokkeet. Ne vaimentavat paremmin muualta kuuluvua ääniä ja toisaalta kuulokkeista kuuluvan äänen ulospäin.
Hae siis kuulokkeita, joiden spekseissä on "closed", eikä semi-open/half-open/open.
 
Edit: öh, siis omakohtaisia kokemuksia pyydettiin...
Joo, mun mielestä mikä vaan luuri käy kitaran kuunteluun yhtä huonosti. Tarkoittaa sitä, etten paljon tykkää luurihommista kitaroinnin kanssa. Tuosta luurin suljetusta rakenteesta voi olla tosin hyötyä.
 
momo
27.04.2005 02:40:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on kyseisessä tarkoituksessa Grado sr80:set, maksoin niistä 150e tuossa vajaa kuukausi sitten. Soundit ovat kyllä oikein hyvät, mutta koska ovat avoimet, tuppaavat päästämään kaiken ulkopuolisen melun sisään. Tämä saattaa joskus häiritä, koska varsinkin rankoilla säröillä sähkiksen akustinen sointi tunkee kuulokkeista läpi. Ongelma tuntuu olevan todellinen varsinkin scooped mid -soundeilla, mutta kun vähän lisää keskialuetta, ongelmaa tuskin huomaa (johtuisikohan sitten siitä että kun kuulokkeista tulevasta soundista on keskialue "poistettu", se tunkee akustisesta soinnista ärhäkämmin esiin?). Muuten voin kyllä suositella.
 
Hieman offtopiccina voin sanoa, että ostamalla kyseiset Gradot saat samalla aivan he***tin hyvät kuulokkeet musiikin kuunteluun. Ise olen löytänyt näillä ihan vanhasta tutusta musastakin aivan uusia puolia ja vivahteita (eli syntyi pieni hifisti...), eivätkä oikeastaan rasita pidemmässäkään kuuntelussa. Mukavuus ja istuvuus päähän ovat tietty yksilökohtaisia asioita, jotka selviävät vain testaamalla.
 
"Raha on vain vaihdon väline"
JouhaMan
28.04.2005 13:10:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koss PortaPro. Käsittämätön hinta/laatu. Jos ei vaan piuha käy liian lyhyeksi, niin suosittelen.
 
Kosseilla kyllä hyvä soitella skebaa podXT:n kautta, mutta olikos tässä kyse myös bändikämpällä reenailusta? PortaProt kun on kuitenkin avoimet, joten ei paljon ulkomualiman melu vaimene. Ja se piuha käy kyllä helposti lyhyeksi.. Onneksi on jatkopaloja.
 
Tulppamallina löytyis sitten taas Kossin The Plug -tulppaluurit. Toimii, varsinkin siinä vaiheessa kun modaa mukana tulevan ear -tyyppisen perustulppahässäkän paikalle joulukuuset. Ja soundaakin omaan korvaan ihan scorchiolta, jos nyt vähän bassovoittoiselta. Hintaa vajaa neljäkymppiä.
 
"Jumala suurensi Frankille monot sopiviksi talvella 1999" - http://www.casagrandepalvelu.fi/raamatun_tieto/ihmetekoja.htm (On se aika epeli.. =) )
MareZ
01.05.2005 19:21:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moikka,
mulla on AKG k240 studio - kuulottimet. Toimii kitaran, musiikin, leffan ja pelien kanssa :) Voi suositella, hinta joku 100 erkkiä.

 
Samat lärpäkkeet on mullakin käytössä ja toimivat erittäin hyvin.Niin soittaessa kuin muussakin kuuntelussa.
Suosittelen!
 
eikun...perk..
Black Fiend
23.06.2005 22:11:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pieni ongelma. Sennheiserin RS 120 kuulokkeet eivät liity normaalioloissa vahvistimeen. Pitäisi olla suurempi kuin tuo normaaliplugi kuulokkeissa, joka siis on se pieni. Saako jollakin välikappaleella kiinni?
 
tommiot
23.06.2005 22:13:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pieni ongelma. Sennheiserin RS 120 kuulokkeet eivät liity normaalioloissa vahvistimeen. Pitäisi olla suurempi kuin tuo normaaliplugi kuulokkeissa, joka siis on se pieni. Saako jollakin välikappaleella kiinni?
 
Saa. 3,5mm --> 6,3mm stereoadapteri vaan.
 
Pastilli?
Renton
26.07.2005 23:48:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä näitä edellä mainittuja kuulokkeita kannattaisi Hgin suunnalla etsiskellä vai kandeeko suosista kääntyä esim. Thomannin puoleen?
 
Choose a job. Choose a career.
Miikathebest
27.07.2005 00:04:26 (muokattu 27.07.2005 00:11:41)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä puoliavoimetkin eristää aika hyvin ulkoa tulevaa meteliä, mutta suljetuissa on se etu, että ne eivät päästä ääntä ulos vuotamaan mikrofoneihin äänittäessä, kuten nappimonitorit. ...klik klik klik..
 
Itselläni on Akg k271 studio-luurit (suljetut). Soundi on selkeä, jämäkkä ja erittäin hyvin erotteleva. Niillä saa monista kotipaskademoistakin selvää :)
Ne ovat mukavat pitää pitkiä aikoja, sillä ne eivät painaudu korvalehtiä vasten, kuten esim. Sennheiser hd25 tai akg k171 studiot.
Toisaalta jos pitää hirveästi moshata luurit päässä, niin silloin k271 eivät tahdo pysyä menossa mukana. Sennheiser hd25 ovat esim. liverumpalointiin paremmat, ja mielestäni niissö oli yhtä hyvä soundi.. ehkä k271 oli kuitenkin hieman pehmeämpi.
 
Jos pelkästään kotikäyttöön haluat, niin tuossa on kovat.
http://www.akg.com/products/powersl … 86,id,731,pid,731,_language,EN.html
 
Kannattaa myös katsoa ja kuulla kossin suljetut
http://www.koss.com/koss/kossweb.ns … tailCall?ReadForm&Home+Stereophones^PRO4AA
itse en vain niitä mistään ihan heti löytänyt.
 
Varo kossin UR nelikymppisiä. Ne ovat aika ureaa.
 
Koss PortaPro. Käsittämätön hinta/laatu. Jos ei vaan piuha käy liian lyhyeksi, niin suosittelen.
Komppaan... paitsi piuhaa saa aina lisää.
 
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
32788
27.07.2005 00:15:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä näitä edellä mainittuja kuulokkeita kannattaisi Hgin suunnalla etsiskellä vai kandeeko suosista kääntyä esim. Thomannin puoleen?
 
Ainakin Kossin kuulokkeita saa esim. Verkkokauppa.comista (Ruoholahdessa)
 
Viime viikolla siellä oli ainakin porta-prota, mutta koss the plug oli muistaakseni loppunut...
 
Itse ostin omat Kossit Vuosaaren Konepisteestä. Tämä on tämmöinen avoin malli, jossa on sininen se kumijuttu mikä tulee pään päälle... Makso jotain 30-40 eunukkia, ja hyviltä vaikuttaa, musankuuntelussa bassotkin toistuvat puhtaasti ja hyvin, eivät kuitenkaan omaan makuun liian kumisevasti.
 
Alkoholin nauttiminen krapulaa edeltävä päivänä aiheuttaa päänsärkyä ja äkillisiä pahoinvointikohtauksia!
Jag
27.07.2005 01:12:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pieni off topic mutku aikanaa leikittii bändiä ni meiän rumpalilla oli Peltorin kuulosuojaimet päässä. :D
 
"Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy
Tympee Huttunen
30.07.2005 10:49:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei välttämättä kannata studiokuulokkeita ostaa pelkkään musiikin kuunteluun ja kitaralla soittamiseen. Siinä alkaa se erotteleva ja korville lyövä soundi (hifiä:) puuduttamaan. Ihmiskorva (ainakin minun) kaipaa sitä ala-ja yläpään ylimääräistä potkua, jota löytyy musiikin kuunteluun tarkoitetuissa kuulokkeissa. Miksaukseen yms. ovat studiokuulokkeet passelit. Tiedä sitten puhuinko ihan läpiä päähäni, mutta tälläinen vaikutelma minulla on.
 
Myy minulle polkupyörä! Hinta max. 40e, mielellään Turusta. Varkaan on syytä varoa.
metallica89
30.07.2005 12:23:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pieni off topic mutku aikanaa leikittii bändiä ni meiän rumpalilla oli Peltorin kuulosuojaimet päässä. :D
 
Miekin olen joskus käyttäny tommosia, niissä kaikuu kaikki bassot ihan vitusti ja kaikki soittimet kuuluu ihan puurona.
 
Lutkare
02.08.2005 21:24:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Normaali eareissa sama homma ku peltoreissa
 
Aadolf Virtanen: "Hevi on paskimmillaankin parasta musiikkia"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «