pehmo 26.04.2005 09:40:00 | |
---|
Mielestäni on uskottavampaa soittaa pienellä, kuin isolla setillä :) Ryhdyin rokkia soittamaan |
ddrum54 26.04.2005 12:14:16 | |
---|
Mielestäni on uskottavampaa soittaa pienellä, kuin isolla setillä :) Tuo on tietysti huomionarvoinen näkökanta sinänsä. Komppiin en kuitenkaan ryhdy. Mulla henk. koht. on käytössä kahden tomin paketti ja siinäkin on liikaa. Me, minä ja poika, soitetaan kuitenkin samalla setillä ja poika tykkää soittaa useammalla tomilla. Hänkin enevässä määrin vain treenikämpällä. Keikkojen lisääntyessä tuppaa tuo roudattava setti pienenemään, eli ei kertakaikkiaan viitsi raahata kaikkea mukaan. Keikalle pakataan kahden tomin setti + 3 - 5 kpl peltejä. Mun mielestä kamojen määrällä ei ole mitään tekemistä soittajan uskottavuuden kanssa. Todennäköisesti ammatikseen soittavat eivät viitsi raahata keikalle kuin välttämättömimmmän. 2`n 4 |
Niskamies 26.04.2005 14:22:25 | |
---|
Ihan mielenkiinnosta, mitkä tomit lähtee keikalle? Meitsi on meshissä. |
ltg 26.04.2005 14:25:22 | |
---|
Ihan mielenkiinnosta, mitkä tomit lähtee keikalle? Ottaisin 12" ja 14" -tomit nykyisestä setistäni. 16" on hakusessa, sitten lähtisi tod. näk 12" ja 16" tai 14" ja 16". Kymppi sitten jos siltä tuntuu. Minusta on yhdentekevää, onko groove lämmintä pissiä lahkeessa vai ei. |
ddrum54 26.04.2005 17:04:13 | |
---|
Ihan mielenkiinnosta, mitkä tomit lähtee keikalle? Juu, 12" ja 16" lähtee. Onhan siinä aikamoinen intervalliharppaus, mutta kun se 16" jyrähtää niin makiasti, että 14", mikä sinänsä olisi ehkä sopivampi, tuntuu liian kesyltä. : ) 2`n 4 |
Juu, 12" ja 16" lähtee. Onhan siinä aikamoinen intervalliharppaus, mutta kun se 16" jyrähtää niin makiasti, että 14", mikä sinänsä olisi ehkä sopivampi, tuntuu liian kesyltä. : ) Minusta kahden tomarin setissä saakin olla aika harppaus vireessä, kuullostaa jotenkin isommalta. Ainakin matalassa rokkivireessä. Itellä 12" ja 16". Ja jos soittelen kevyemmän bändin kans otan keikalle 10" ja 14" kattauksen. Ja bassari on 20 ". Ei paskin, mutta huonommasta päästä... |
hgr 26.04.2005 17:48:26 | |
---|
Pistin juuri pitkästä aikaa 13" tomin kiinni settiin. Jo toista vuotta olin soittanut vain 12" ja 16" tomeilla. Nuo 13" ja 16" ovat siis lattialla ja 12" edessä. Koskaan ennen en ole kokeillut tällaista kahden lattiatomarin settiä, katsotaan nyt mitä tästäkin tulee. Vielä kun pääsisi soittamaan... naapurilla jotain perkeleen vieraita. |
Stereophile 26.04.2005 17:53:35 | |
---|
Pistin juuri pitkästä aikaa 13" tomin kiinni settiin. Jo toista vuotta olin soittanut vain 12" ja 16" tomeilla. Nuo 13" ja 16" ovat siis lattialla ja 12" edessä. Koskaan ennen en ole kokeillut tällaista kahden lattiatomarin settiä, katsotaan nyt mitä tästäkin tulee. Vielä kun pääsisi soittamaan... naapurilla jotain perkeleen vieraita. Mulla on joskus testinä (lue: keikalla, ks. omakuva) ollu myös 14" lattialla. En tiedä miten tulis käytettyä jos pitempään soittais, mutta tahtoo jäädä sitten 16" työttömäksi... Vois kyllä jossakin välissä testata, jos vaikka sais uutta potkua soittoon. Ei paskin, mutta huonommasta päästä... |
hollmi-5 26.04.2005 18:59:46 (muokattu 26.04.2005 19:00:18) | |
---|
Kiinteässä asennuksessa olevalla isolla setillä on mukava treenata. Keikalle lähtee perus viidenrummunsetti, ride, haitsut ja kolme crashia. Mika Hollström |
Groovi 26.04.2005 19:31:35 | |
---|
Kiinteässä asennuksessa olevalla isolla setillä on mukava treenata. Keikalle lähtee perus viidenrummunsetti, ride, haitsut ja kolme crashia. Vähän samat ajatukset täälläkin. Keikalle on kivempi roudata bassari, pari tomia ja virppa, kera muutaman pellin ja haikan. Muut jää treenikämpälle. Onneksi löysin Rock´n rollin.
Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua. |
hgr 26.04.2005 19:33:38 | |
---|
Nyt on vielä splässikin taas kiinni setissä. Keikalle lähtee varmaan jatkossakin 2 tomia, hh, ride, crash ja china. |
jazzmies 26.04.2005 22:27:25 | |
---|
Jos menemme keikalle yhdellä autolla plus peräkärryllä, lähtee 12 ja 14 kasitoistasella bassarilla varustettuna. Jos menemme kahdella autolla, lähtee 10, 12, 14, 16 ja 22. Boom! |
HeavyMachinery 27.04.2005 20:01:31 | |
---|
Kiinteässä asennuksessa olevalla isolla setillä on mukava treenata. Keikalle lähtee perus viidenrummunsetti, ride, haitsut ja kolme crashia. Komppaan kovasti tota kommenttia. Itsekin tykkään reenailla isolla setillä 4 tomia 2virveliä on bueno reenisetti :) Minä tiedän - siis pelkään ! |
Nitrodelay 28.04.2005 09:26:23 (muokattu 28.04.2005 09:27:40) | |
---|
Palaan vielä tohon Kuoppis-aiheeseen. Itse huomasin, että setti pienenee keikkojen määrän mukaan. Jos on esim. 1-4 keikkaa kuukaudessa, tai vähemmän, on kiva soitella sillä omalla unelmasetillä. Jos keikkoja on esim. enemmän kuin kaksi viikossa, homma alkaa mennä "näkkäriksi" ja kummasti miettii, että joo enpä otakkaan noita kaikkia releitä. (varsinkin, jos kitaristi ja pianisti ovat niin suuria taiteilijoita, että niiden sormet menee piloille ständilaukun ja bassarin kannossa - tästä saiskin hyvän topikin, että ketkä ovat suurimmat "daideilijat" bändissä ja miten se ilmenee) Luulen, että Kuoppiksella on toi pitkäaikaisvaikutus supistanut settiä roudausystävällisemmäksi. Itse huomasin, että moposetti vapauttaa enemmän luovuutta (ihme kyllä) kuin iso setti - less is more. Tämän huomaa varsinkin jaskaa soittaessa. Ison setin leivontamahdollisuudet kasvaa potenssissa ja tekee tavallaan vähän kyvyttömäksi. Pienellä setillä keskittyy enemmän itse musiikkiin ja sitä kautta soitosta tulee luovempaa. Siis mun mielestä... |
kampela 28.04.2005 14:33:30 | |
---|
Mut on sen Kuoppamäen tekniikka varmaan senverran kunnossa että sais pelkästä ridestä jo semmosia ääniä et vois mennä ihmettelyks. Mun mielestä se on niin et isolla setillä on helpompi saada soitto kuulostamaan monipuoliselta pieneen verrattuna, onhan sillä nyt helpompi varioida kun on valmiiksi eri kuuloisia saundeja mikä on kyllä mielestäni tosi jees. Itellä on mopo-setti ja tulee soitettuakin aika yksinkertaisesti, mutta kyllä tommoset edellämainitun tasoiset rumpalit(kuoppamäki)saa sen moposetinkin kuulostamaan vaikka 20 osaiselta setiltä, jos näin haluaa. On se kapulatekniikka sen verran hyvässä kunnossa niillä. Deveploment of the weak hand. |
henkiluu 28.04.2005 19:21:46 | |
---|
Niin, eihän setti rumpalia tee. vaan se taito ja että tykkääkö siitä soittamisest oikeesti. |
Aegis 29.04.2005 16:29:33 | |
---|
Heh, kivaa olisikin kun voisi aina keikalle valita sopivat kamat. Aina lähtee kaikki kamat mukaan kun ei ole kuin ihan the bare minimum kamat. Kaksi tomia ja haikan ja riden lisäksi vain crashi ja china. Mukavampi noilla jotenkin on soittaa, tosin on välillä ihan kiva vetää myös kolmannella tomilla. Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |
juoni 29.04.2005 16:54:20 | |
---|
tykkääkö siitä soittamisest oikeesti. Nimenomaan! Itsestään sen selvimmin huomaa, että jos on hirmu into soittamaan, niin komppi kulkee ja soitto on luovaa, jos taas on vähän sellainen suorittamisen maku jo setin taakse istuessa, niin suorittamiseksihan se menee. Lahjattomat Treenaa |