Aihe: Suotta unohdettu Neil Young
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Lähikauppias
10.04.2003 16:50:10

Neil Youngilla on hyvii biisejä, mut ei se osaa laulaa. Tosi ärsyääni

Pöh. Sinun pitää harjoittaa musiikinkuuntelutaitojasi.

Neil osaa myös soittaa kitaraa, vaikkei asia siltä vaikuttaisikaan esim. Cinnamon Girlin teknisesti huimaavaa kitarasooloa kuunnellessa.

Se on se fiilis eikä tekniikka, sekä kitarassa että äänessä.
saturnzreturn
10.04.2003 16:54:45

mielestäni yksi asia mikä tekee neil youngista neil youngia on se nasaali outo HIENO lauluääni
Roberto
10.04.2003 17:33:44

Taitaa olla aikamoinen ikuisuusprojekti. Soundissa oli joskus pari vuotta sitten juttua, että kyseinen Archives-paketti sisältäisi useita CD-levyjä (olisiko ollut jopa 10) ja pari DVD:tä. Mutta ilmeisesti jäi silloinkin julkaisematta, ei ole mitään kuulunut eikä vastaan tullut. Tuskinpa olisi rahaa hankkiakaan.

21 cd:n boksi oli jo kerran melkein valmis, kunnes Niilo kuuli että DVD-audio olisi parempilaatuinen formaatti, ja homma alkoi alusta... vimpan päälle, kato.
Roberto
10.04.2003 17:36:48

Pitää tässä vielä brassailla että olen menossa 22. päivä Tukholmaan katsastamaan herraa akustisen soolokeikan muodossa. Sori vuan :)
Kostello
10.04.2003 17:42:42

21 cd:n boksi oli jo kerran melkein valmis, kunnes Niilo kuuli että DVD-audio olisi parempilaatuinen formaatti, ja homma alkoi alusta... vimpan päälle, kato.

Tuo paremmanlaatuinen ei varmaan tarkoita mitään Hifi-juttua? Kuitenkin suurin osa materiaalista taitaa olla aika demo-tasoista. Näin ainakin olettaisin, vaikka onhan Young tainnut useamman studiolevynkin hyllyttää juuri ennen julkaisua.
jim
10.04.2003 17:53:17
Sleeps with Angels on "uusista" Neil Youngin levyistä paras...
deevee
10.04.2003 17:57:56
Haluaisin lisätä tuohon parhaiden listaan vielä ainakin Live Rustin, mikä on loistava livelevy. Tonight´s The Night on kanssa aika hyvä cd, perinteikkäämpää rock´n´rollia.

Kaikista edelläkin mainituista suosittelen ensikertalaiselle Rust Never Sleepsiä, tosin se ei minulle kyllä kolahtanut ensimmäisellä kerralla... kuulemistani levyistä ehkä kuitenkin paras. Siis kaikista, ihan kaikista...
"Menet naisen luokse? Älä unohda ruoskaa." - Friedrich Nietzsche (1844-1900)
saturnzreturn
10.04.2003 19:23:36

Tuo paremmanlaatuinen ei varmaan tarkoita mitään Hifi-juttua? Kuitenkin suurin osa materiaalista taitaa olla aika demo-tasoista. Näin ainakin olettaisin, vaikka onhan Young tainnut useamman studiolevynkin hyllyttää juuri ennen julkaisua.

eikös se yksi helmi tonigt's the night pitänyt juuri tällaisella tekniikalla ensin olla vallan ilmestymäti?
Lennu
10.04.2003 19:34:04

Suotta unohdettu Neil Young

Totta. Kaikki muistaa aina vain Crosbyn, Stillin ja Nashin.
www.whoax.tk
"they knew all the right people, they took all the right pills"
Kostello
10.04.2003 20:04:11

eikös se yksi helmi tonigt's the night pitänyt juuri tällaisella tekniikalla ensin olla vallan ilmestymäti?

Joo, suurin osa kyseisen levyn biiseistä taittiin äänittää parina iltana jonkinlaisten maistelusessioiden päätteeksi. Ilmeisesti enempää harjoittelematta. Se ei kuitenkaan ehtinyt pölyttyä arkistoissa kuin pari vuotta ennen julkaisuaan. Ja on kyllä yksi Youngin parhaista ihan levykokonaisuutena. En kuitenkaan suosittele hifisteille tai proge/jazz/"tekniikka on tärkeintä"-diggareille.
Marlowe
10.04.2003 22:13:34
Ei täälläkään olla Neili Youngia unohdettu, mies on ehdottomasti eräs suosikkiartisteistani.

Omia suosikkejani ovat ne perinteiset eli "Rust Never Sleeps", "Everybody Knows This Is Nowhere", "Harvest" ja "After the Gold Rush". Miehen soolouran ulkopuolisista töistä CSN&Y:n "Deja Vu" on minun korvissani silkkaa hunajaa alusta loppuun ja Buffalo Springfieldin debyytti on sekin mainio albumi.

are you passionate taitaapi olla youngin uusin tuotos? minkälaista vastaanottoo onpi saanut tuo levy? entäpä millainen se on oikeesti?

"Are You Passionate" sai ilmestyttyään melko huonot arvostelut kaikista mahdollisista lähteistä, joskin Soundiin arvostelun kirjoittanut Anssi Kela taisi pitää sitä peräti neljän tähden kiekkona.

Pidän itse levyä kohtalaisen hyvänä. Young osaa edelleen tehdä hyviä biisejä, esimerkiksi sellaiset rallit kuin "Mr. Disappointment" ja "Goin' Home" ovat laadukasta jälkeä. Muutkin raidat ovat hyvää keskitasoa, lukuun ottamatta ehkä syyskuun 11. päivän tragediaa käsittelevää "Let's Rollia", joka on sanalla sanoen aika korni.
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
zimo
11.04.2003 01:47:31
Ei ole Neiliä unohdettu täälläkään. Loistavia piisejä joka vuosikymmeneltä. Levyjä en osaa oikein arvioida koska kuuntelen kaikkia levyjä sekaisin, ja mieleen jää lähinnä yksittäiset piisit. Hyvä nyrkkisääntö tuntuu olevan: mitä pitempi kappale, sen parempi.
piccolo
11.04.2003 08:17:28
Kaiken muiden Neil Young levyjen lisäksi hyllyyni on aikanaan tullut "Like a hurricane, live in göteborg"-tuplavinyyli. Onko muilla havaintoa/taustatietoa k.o levystä?
Nakit ja Muusikoiden.net
Flash
11.04.2003 08:45:42

Kaiken muiden Neil Young levyjen lisäksi hyllyyni on aikanaan tullut "Like a hurricane, live in göteborg"-tuplavinyyli. Onko muilla havaintoa/taustatietoa k.o levystä?

Mulla taitaa olla tuo sama setti nauhalla. Jos se on sama niin kyseessä -82 kiertueella nauhoitettu keikka. Aika hyvä nauhoitus mielestäni bootlegiksi.

Asiaan... itse olen 27 vuotias Young fani, en siis niin kovin vanha, mutta Niiloa olen kuunnellut aktiivisesti n. vuodesta -90 lähtien (kun kuulin Hey Hey, My My biisin ekan kerran). Koko tuotanto löytyy hyllystä + läjä bootleggeja. Äijä on kyllä minulle ollut suurin yksittäinen vaikuttaja niin soittajana kuin biisin tekijänäkin. Kaikki Suomessa soitetut Niilon keikat olen nähnyt, mutta en valitettavasti sen enempää. Tämänvuotinen kiertuekkin jää valitettavasti väliin...

Aloittelijalle suosittelisin levyjä Everybody Knows This Is Nowhere, Zuma, Rust Nevers Sleeps, Freedom, Ragged Glory, Weld ja Sleeps With Angels jos sähköisempi materiaali on lähellä sydäntä. Jos taas pidät enemmän akustisesta meiningistä niin After The Gold Rush, Harves, Comes A Time, Harvest Moon tai vaikkapa Unplugged käy aloituspaikaksi.

Mukava nähdä näin paljon kirjoituksia Neil Youngista! :) Kippis.
Rust Never Sleeps
saturnzreturn
11.04.2003 10:03:43

Mulla taitaa olla tuo sama setti nauhalla. Jos se on sama niin kyseessä -82 kiertueella nauhoitettu keikka. Aika hyvä nauhoitus mielestäni bootlegiksi.

Asiaan... itse olen 27 vuotias Young fani, en siis niin kovin vanha, mutta Niiloa olen kuunnellut aktiivisesti n. vuodesta -90 lähtien (kun kuulin Hey Hey, My My biisin ekan kerran). Koko tuotanto löytyy hyllystä + läjä bootleggeja. Äijä on kyllä minulle ollut suurin yksittäinen vaikuttaja niin soittajana kuin biisin tekijänäkin. Kaikki Suomessa soitetut Niilon keikat olen nähnyt, mutta en valitettavasti sen enempää. Tämänvuotinen kiertuekkin jää valitettavasti väliin...

Aloittelijalle suosittelisin levyjä Everybody Knows This Is Nowhere, Zuma, Rust Nevers Sleeps, Freedom, Ragged Glory, Weld ja Sleeps With Angels jos sähköisempi materiaali on lähellä sydäntä. Jos taas pidät enemmän akustisesta meiningistä niin After The Gold Rush, Harves, Comes A Time, Harvest Moon tai vaikkapa Unplugged käy aloituspaikaksi.

Mukava nähdä näin paljon kirjoituksia Neil Youngista! :) Kippis.

onko myös tonight's the night "harjaantuneemmalle korvalle"
Hermanni
11.04.2003 11:11:29
mua vähän ottaa jo päähän nämä "eikö kukaan enää kuuntele..." jutut.
weelie
11.04.2003 12:31:58
Diggaan Youngista. Kolahti kun Harvest Moon ilmestyi ja sinkku pyöri MTVllä (eli n. 17 vuotiaasta). Sittemmin aikas vuori noitakin levyjä tullut hankittua. (Opiskeluajan kämppiksellä ja mulla oli kummalla kin tositakymmentä NY-levyä ja.. vain yksi sama. Elämän pieni kummajaisuuksia.)

Näistä levyistä pidän eniten kronologisesti listaten:
Everybody knows...
ATGR
Harvest
On the beach (ei kai virallisena CD:nä?)
(Zuma)
Comes a time
Rust never sleeps
Ragged Glory
Harvest Moon
...
muita OK plattoi:
Unplugged
American stars & bars (ei kai virallisena CD:nä?)
Tonight's the night

Kolme viimeisintä studiolevyä kaikki on "ihan mukavia".

IMO 80-luvulla ei tehnyt yhtään hyvää levyä. Mutta niinhän kaikki sanoo, eiksje?

jonkun toivottavasti unohdin että jää jollekin korjattavaa.
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
weelie
11.04.2003 12:38:14

Ikävä kun After The gold rushin "Rolling Stone"-lehden v.1971 arvostelua ei taida enää netistä löytyä (otettu pois RS-sivuilta!)... antoivat levylle yhden tähden ja olivat sitä mieltä että Neil oli täysin hukannnut tatsinsa ja lauluääni oli pelkkää ininää. :D
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
Flash
11.04.2003 12:54:07

onko myös tonight's the night "harjaantuneemmalle korvalle"

Joo, kyllä minun mielestäni. Hyvä levy, mutta siitä ei kannata ehkä aloittaa. Ko. levy vaatii ainakin omalta osaltani tietynlaisen mielentilan... :)
Rust Never Sleeps
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)