Aihe: Hutturumpalin kompit
1 2
isojussi
26.04.2005 11:40:56
Aika hyvä.

Tosin melkein jättäisin sen snaren vallan pois ja yrittäisin potkia basarilla vähän eri painotuksilla ykköskolmosia.

Haiskakomppiin sais elävyyttä sopivasti vasemmalla kontilla peltejä raottelemalla.

Pari kertaa on ollut ilo soittaa huttukeikka sellaisen rumpalin kanssa, joka hanskaa caixakompin. siinä ei haiskaa naputeltu, vaan komppi rullas virvelissä. Sussiukkeri, kun oli autenttinen meininki.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
baron
26.04.2005 11:49:23

Pitäkää nyt sitten pyhäinhäväistyksenä, mutta mulla on muutaman kerran ollut tuuraamassa "sähkörumpali", joka itse hoitaa sambarytmiryhmän parin äijän hommat ja koneet puuttuvat 18 ja mun mielestä kuulostanut hyvältä.
VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä.
isojussi
26.04.2005 11:53:43
En pidä. Hyvin ohjelmoitu kone valitettavasti on parempi, kuin kourallinen huonoja muusikoita.
vanhami
26.04.2005 12:10:21
En pidä. Hyvin ohjelmoitu kone valitettavasti on parempi, kuin kourallinen huonoja muusikoita.

.. ja logikkaa jatkaen: huonosti ohjelmoitu kone huonon muusikon kanssa on paljon pahempi, kun kourallinen huonoja muusikoita. ;)

Mika
isojussi
26.04.2005 12:15:17
.. ja logikkaa jatkaen: huonosti ohjelmoitu kone huonon muusikon kanssa on paljon pahempi, kun kourallinen huonoja muusikoita. ;)

Mika

Aivan. Pitää muistaa, että joku sen koneen ohjelmoi. Koneella saa paljon pahempaa jälkeä aikaan, kuin pelkällä soittimella.
El Condor
26.04.2005 14:08:40
Aivan. Pitää muistaa, että joku sen koneen ohjelmoi. Koneella saa paljon pahempaa jälkeä aikaan, kuin pelkällä soittimella.

Kyllä pitää olla teknisesti aika "edistynyt" kone (tai todella luokaton ohjelmoija), jotta sillä saa aikaan pahempaa jälkeä kuin esim. tukkihumalainen rumpali tai basisti. Ja kyllä me puhaltajatkin saadaan tarvittaessa aika paljon myrkytettyä... Tai siis en minä, mutta pojat.
"Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time."
KoskPaavo
26.04.2005 14:22:55

Kaivinkoneellakin tehdään joskus paljon suurempia vahinkoja kuin lapiolla.
Kuolemasta saa parhaat aplodit, ei kuitenkaan encoreen asti
Tankero
26.04.2005 15:42:58

Mika

Mitenkäs sitten, voiko huonompi bändi vetää paremmilla vehkeillä?
R.Syke
26.04.2005 19:47:09 (muokattu 26.04.2005 19:47:53)
Pitäkää nyt sitten pyhäinhäväistyksenä, mutta mulla on muutaman kerran ollut tuuraamassa "sähkörumpali", joka itse hoitaa sambarytmiryhmän parin äijän hommat ja koneet puuttuvat 18 ja mun mielestä kuulostanut hyvältä.

-Samantien voi laittaa vaikka cd:n soimaan. Kuulostaa hyvältä eikä tule hiki.

Sähköjäniksiä ne vinttikoiratkin kilpailussa jahtaa. Eivätkä koskaan saavuta.
turisija
26.04.2005 19:56:11

...mutta menöö p**k*l**n lujaa ja voittaa palaakintoja...
R.Syke
26.04.2005 21:26:05 (muokattu 26.04.2005 21:26:35)

...mutta menöö p**k*l**n lujaa ja voittaa palaakintoja...

-Mutta vinttikoirille ei voi järjestää kulttuurikilpailuja :D
baron
27.04.2005 00:18:10

-Samantien voi laittaa vaikka cd:n soimaan. Kuulostaa hyvältä eikä tule hiki.

Oonks mä tosikko, mutta mä ymmärsin, että mun digirumpalini ei käyttänyt automatiikkaa, vaan kone seurasi häntä eikä päinvastoin.
Hänellä olisi ollut mahdollista pistää automatiikka päälle, jolloin koko bändi olisi joutunut seuraamaan sitä.

Mä en oikeesti ymmärrä sähkörumpujen päälle muuta kuin että ne on helposti roudattavia.
VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä.
Kukko
27.04.2005 09:18:08

Kaivinkoneellakin tehdään joskus paljon suurempia vahinkoja kuin lapiolla.

!+
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
JK
27.04.2005 14:25:14

Kyllä itsekin olen lämmennyt sähkörumpujen suuntaan. (Vaikka basisti olenkin) Kävin treenaamassa porukassa jonka rumpalilla oli sähkörummut ja ne todellakin kuullosti hyvältä, etenkin kun perässä on hyvä vahvistin/subbanen.

Ja se mikä miellytti koko treenisessiossa oli että melutaso ei noussut lähellekään kipurajaa. Itse asiassa oli ihmeellinen tunne kun soiton lomassa pystyi melkein normaaliäänellä keskustelemaan.

Oman bändin treeneissä se melutaso nousee useinmiten nopeiden biisien kohdalla juuri rumpalin raskaskätisyyden vuoksi.
"Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila
v_m_kangas
27.04.2005 16:14:58

.. ja ne todellakin kuullosti hyvältä, etenkin kun perässä on hyvä vahvistin/subbanen.

Mielestäni ne kuullostavat vähän aikaa hyvältä, mutta pitemmässä juoksussa 'tasapaksulta/monotoniselta/koneelliselta/kuolleelta'. Riippuu ehkä jonkin verran siitäkin millaisista vehkeistä on kyse. Tosin oma kuuntelukokemukseni oli vehkeistä, jotka kuulemma oli pro-tasoa.

Sound check on helppoa.

Ja se mikä miellytti koko treenisessiossa oli että melutaso ei noussut lähellekään kipurajaa. Itse asiassa oli ihmeellinen tunne kun soiton lomassa pystyi melkein normaaliäänellä keskustelemaan.

Kiistaton hyvä puoli. Keikalla tarvitaan hyvä monitorointi.

Ehkäpä sellainen osan setin sähköistys esim triggereillä olisi aivan hyvä kompromissi. Esim pellit ja virveli 'livenä' ja muut sähköisenä.
Humppaa tai soita humppaa
Jami
29.04.2005 11:42:20

Jotkut tekee liukuhihnalla hommia vuosikymmeniä ja ovat tyytyväisiä. Suurin osa, varsinkaan taiteenharrastajista, ei jaksa viikkoakaan niin ykstoikkoista ja hengettömän haasteetonta hommaa.

Laittoihan noita sähkörumpuja lähes kaikki ravintolarumpalit takavuosina. Nykyään näitä liukuhihnasoittajia saa kyllä etsiä. Vaikka koneiden laatu onkin parantunut.

Mikä vaikutus näillä sitten on tanssijoihin eli yleisöön. Ajattelisin että heillekkin olis mielekkäämpää seurata luovaa tanssijaa kuin liukuhihnalla työskentelevää. Vaikka se tanssija joskus vähän kompuroiskin. Sehän on vain niin inhimillistä. Niinkuin aito musiikkikin.
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
Jalmus
29.04.2005 18:21:41
Mitenkäs sitten, voiko huonompi bändi vetää paremmilla vehkeillä?

Ei. Kamojen tulisi olla aina suhteessa muusikoiden taitotasoon. Valitettavan harvoin tällaisiin tapauksiin kuitenkaan törmää. Usein esimerkiksi huonoilla basisteilla on aivan loistavat kamat, mikä taas aiheuttaa kiusallisen suuren ja korvinkuultavan toleranssin totuuden ja kuvitelmien väliselle suhteelle.
Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi.
Jami
29.04.2005 19:12:00

Usein esimerkiksi huonoilla basisteilla on aivan loistavat kamat, mikä taas aiheuttaa kiusallisen suuren ja korvinkuultavan toleranssin totuuden ja kuvitelmien väliselle suhteelle.

Ei se huonolle basistille oo kiusallista. Mukavaa vaan kun kehutaan. Vanha sanonta "rumat ne vaatteilla koreilee" on totta myös soittovermeissä.

Että jos ei osaa soittaa niin kannattaa hankkia komiat värkit. Pienillä ja rumilla voi soitella sitten kun on kansainvälisesti hankkinu legendan arvon. Siihen asti massa arvostelee ulkoisten asioitten perusteella konserttien annin. hähähähäh.
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
KoskPaavo
29.04.2005 19:21:00
Sori vaan , mutta oottekos te tosissanne näistä soittovermejutuista, vai pientä vappuprovoilua vaan.? Minä ainakin kuulen oikean soittajan ns. "soiton läpi" onko pelimies vai ei . Voihan olla esim. tilanne että ei voikaan omilla vehkeillä soittaa tms.... no...
Klaada vappen!
Kuolemasta saa parhaat aplodit, ei kuitenkaan encoreen asti
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)