saturnzreturn 10.04.2003 15:11:01 | |
---|
olen kuullut että jo edesmennyt kitaristiguru stevie ray vaughan "hankki" itselleen "puoliabsoluuttisensävelkorvan" auttamaan esim.kitaranviritystä. homman nimi oli se että metronomista aina yöks korvaan soimaan korvanapista aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. juttu on kuultu suomen suurimmalta vaughan fanilta että sen on melkein pakko pitää paikkansa. itse en ole kokeillut mutta kokeilkaa jos omistatte semmosen metronomin josta saa a:n soimaan.. |
geeta shredda 10.04.2003 15:37:24 | |
---|
olen kuullut että jo edesmennyt kitaristiguru stevie ray vaughan "hankki" itselleen "puoliabsoluuttisensävelkorvan" auttamaan esim.kitaranviritystä. homman nimi oli se että metronomista aina yöks korvaan soimaan korvanapista aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. juttu on kuultu suomen suurimmalta vaughan fanilta että sen on melkein pakko pitää paikkansa. itse en ole kokeillut mutta kokeilkaa jos omistatte semmosen metronomin josta saa a:n soimaan.. Steve Vai myös kertoi jossain haastattelussa käyttäneensä samaa kikkaa. Itsekin olen harkinnut kokeilevani, mutta hulluksitulemisen vaara on ilmeinen... 8 tuntia a:ta :) |
kusve 10.04.2003 15:41:48 | |
---|
mulla soi jo valmiiksi korvat että ei ois mitään haittaa että vois melkeen kokeilla... nyt joku heittää että olisit käyttäny tulppia mut mäpä sanon että tää ei oo tinnitystä ku tää on vähä tuommosta niinku huminaa, eikä häiritte ku sillon vaa ku on ihan hiljasta jos sillonkaan... ...I think I have a headache, there are no more windows to break. I've done my party-life, now it is my time to die...! |
Fortune 10.04.2003 15:43:45 | |
---|
mulla soi jo valmiiksi korvat että ei ois mitään haittaa että vois melkeen kokeilla... nyt joku heittää että olisit käyttäny tulppia mut mäpä sanon että tää ei oo tinnitystä ku tää on vähä tuommosta niinku huminaa, eikä häiritte ku sillon vaa ku on ihan hiljasta jos sillonkaan... Kyllä se voi olla tinnitusta (huom. kirjoitustapa, se on ihan oikea latinankielinen tautimääre eikä mikään "tinnitys"): http://www.tinnitusyhdistys.org/tinnitus.html Myös humina on tinnituksen oire. |
Kaitsu85 10.04.2003 15:45:03 | |
---|
hö mul ei oo metronomii. byäh |
kusve 10.04.2003 15:47:01 | |
---|
Kyllä se voi olla tinnitusta... ...oire. what ever... just nyt en nakkaa paskaakaan... ...I think I have a headache, there are no more windows to break. I've done my party-life, now it is my time to die...! |
Kaitsu85 10.04.2003 15:51:44 | |
---|
aikooko joku kokeilla tota. voi kertoo sit mikä on fiilis seuraavana aamuna. kaikki keinothan on sallittuja "ei oo nukkumis aikakaan pois kitaralta"=) |
aikooko joku kokeilla tota. voi kertoo sit mikä on fiilis seuraavana aamuna. kaikki keinothan on sallittuja "ei oo nukkumis aikakaan pois kitaralta"=) ei ny luulis että siinä kauheeta jysärin tuntua on aamulla kun eihän sen volumen tarvi kybällä olla. vaimeellakin äänentasolla luulis tehoovan |
Kaitsu85 10.04.2003 16:01:26 | |
---|
näin tottakai. mutta seuraavana päivänä ei hirveesti a säveliä kuunnellä=) |
Imper 10.04.2003 16:01:37 | |
---|
No ei sitä ääntä varmaan kamalan kovalle kannatakkaan pistää, saattaa meinaan kuulokin heikentyä. Kannattaa ettiä se joku desibeliraja 8h:lle ettei vielä kuulo vahingoitu. Everyone is a per-son |
geeta shredda 10.04.2003 16:02:23 | |
---|
Luin tänään parista psykologian kirjasta juttuja oppimisesta ja muistin toiminnasta. Ainakin jos on psykologiaan uskominen niin tuon luulisi auttavan, toisinsanoen, kun kuulet a:n, muistat sen jonkun aikaa, eli a on silloin työmuistissa. Riittävällä toistolla sen saisi ehkä siirrettyä pysyvään muistiin. Jotta tuosta saisi kaiken tehon irti, relatiivisen korvan pitää olla todella hyvä. Jos olisi erehtymätön relatiivinen korva ja joku sävel muistissa, niin sehän olisi vähän niinkuin köyhän miehen absolute pitch. |
Kaitsu85 10.04.2003 16:06:31 | |
---|
heh nyt pitäs saada A ääntä yöksi (pitäs varmaa hommaa metronomi siitä olis muutenki hyötyä. mutta kuinka kauan/yötä sitä pitäisi käyttää kuukausia? toki toiset oppii nopeemmin ja toiset hitaammin. |
Fortune 10.04.2003 16:08:53 | |
---|
Tuota noin, itse kyllä olen sitä mieltä, että jos kymmenen vuoden soiton jälkeen ei se a-sävel tai e-sävel ole tarttunut suunnilleen korvaan, niin ei se kyllä millään shokkihoidollakaan sinne tartu. Itse pystyn kitaran virittämään melko tarkkaan korvakuulolta, mutta sekin vaatii, että soitin on edes sinnepäin vireessä. |
Kaitsu85 10.04.2003 16:13:53 (muokattu 10.04.2003 16:14:03) | |
---|
niinpä mutta mitä en tekisi A sävelen tunnistamisen eteen? =) |
saturnzreturn 10.04.2003 16:47:27 | |
---|
Tuota noin, itse kyllä olen sitä mieltä, että jos kymmenen vuoden soiton jälkeen ei se a-sävel tai e-sävel ole tarttunut suunnilleen korvaan, niin ei se kyllä millään shokkihoidollakaan sinne tartu. Itse pystyn kitaran virittämään melko tarkkaan korvakuulolta, mutta sekin vaatii, että soitin on edes sinnepäin vireessä. tämäkin on kyllä erittäin totta. itse olen soittanut 7 vuotta ja osaan kyllä hymäillä a-sävelen aika tarkkaan... mutta niille joilla potentiaa löytyy mutta soittokokemusta ei ole kertynyt vielä montaa vuotta niin toimiva idea. mitenkähän se sitten stevien kohdalla lienee ollut, kun pakko olla vähä helkkarin hyvä sävelkorva semmosellakin äijällä kun srv.tahi sitten se olí pienoispoikana toteuttanu tämän operaation |
Kaitsu85 10.04.2003 16:54:02 | |
---|
no se on sitte mulle tää niksi oon vuos ja kaks kuukautta soittana. |
geeta shredda 10.04.2003 16:54:24 | |
---|
tämäkin on kyllä erittäin totta. itse olen soittanut 7 vuotta ja osaan kyllä hymäillä a-sävelen aika tarkkaan... mutta niille joilla potentiaa löytyy mutta soittokokemusta ei ole kertynyt vielä montaa vuotta niin toimiva idea. mitenkähän se sitten stevien kohdalla lienee ollut, kun pakko olla vähä helkkarin hyvä sävelkorva semmosellakin äijällä kun srv.tahi sitten se olí pienoispoikana toteuttanu tämän operaation Joillakin saattaa olla aivan uskomattoman hyvä relatiivinen korva ts. pystyy tunnistamaan tarkasti intervalleja, mutta kun tulee pelkkä yksittäinen sävel, ollaan aivan hukassa mikä se on. Tulipa pitkä ja ruma lause. Eli sävelkorvaa on monenlaista, ja se kehittyy kaikilla yksilöllisesti.
|
Kaitsu85 10.04.2003 16:59:53 | |
---|
No mulla se ei voi muutakui kehittyä=) lukeekohan Herra Rapu tätä juttua, varmaa heristää nyrkkiä koneensa ääressä=) |
geeta shredda 10.04.2003 17:07:54 | |
---|
No mulla se ei voi muutakui kehittyä=) lukeekohan Herra Rapu tätä juttua, varmaa heristää nyrkkiä koneensa ääressä=) Kannattaa varmasti alussa keskittyä enemmän relatiiviseen korvaan ja sitten vasta alkaa miettiä tuota perfect pitchiä. Esim. Burgen kuuluisan kurssin harjoituksissa aika monessa pitää olla jo valmiina hyvä relatiivinen korva, jotta niitä pystyy tekemään. |
Kaitsu85 10.04.2003 17:13:34 (muokattu 10.04.2003 17:14:02) | |
---|
mitä meinaat tolla relatiivisella? en älynny noista aiemmista jutuista. mutta enkö jos nyt ns. opin A:n varmaksi ni sen pohjalta osaan virittää loputkin kielet. tai itseasiassa osaan pikkasen jo, kuuntelen ensin tietokoneelta A:n viritän A kielen tarkistan mittarilla, ja sit viritän loput käsin ja siten harmonicceja käyttäen. sit tarkastan aina. |