Aihe: Cry Babyyn uudet jackit?
1
Prian
08.04.2003 11:35:01
Eli varmaan minua on kohdannut (itse asiassa häirinnyt jo pidemmän aikaa) sama ongelma kuin kaikkia Cry Babyn omistajia. Eli jackit alkaa rätistä ja ne klipsit ei oo toimivia. Ja uudet maksaa, kokeilimpa tämmöistä: tinasin noihin jokaiseen klipsiin johdon pätkän ja toiset päät uuteen 3-napaiseen jackiin. Saman tein sekä inputtiin ja outputtiin. Mutta ei toiminut. Miksei? Unohtuiko jotain? Tarvitaanko jotain muuta maadoitusta?

En siirtänyt piirilevyä, eli tarkoituksena oli porata uudet reiät joko eteen tai taaemmas sivulle. Onneksi ei vielä tullu porattua.
Tomtom
10.04.2003 13:10:30
Moro,

Aika mielenkiintoinen viritys! Itse ostin uuden jakin Hgistä Levytukusta, makso muistaakseni 5-6€ ja vaihdoin sen itse. Toimii paremmin kuin uusi.. Tajusinko mä siis oikein, että sulla tulee johdot jakil lätkästä uuteen irtojakkiin? Kuulostaa hieman kömpelöltä esim. livehommissa. Ehkä mä käsitin väärin...
blackambulance
10.04.2003 13:52:19
Joskus efekteissä on in- tai out-jakissa kytkin, joka on tarkoitettu säästämään paristoa. Se on yleensä toteutettu niin että monoplugin pidempi "maaosa" yhdistää stereojakin maan ja sen stereon toiseen kanavaan käytetyn kontaktin, tai sitten on käytetty kytkimellä varustettua jakkia, joka kytkee virrat päälle kun johto laitetaan kiinni efektiin. tarkista siis että virta kulkee koko ajan.

En tunne tuon Cry Babyn sisuksia, mutta kytkinjakin erottaa yleensä siitä, että siihen on liitetty enemmän johtoja kuin toiseen jakkiin. Katso miten jakki käyttäytyy - yleensä niin, että maa ja se "EI plugin kärkeen koskettava" yhdistyy. Eli siis käytännössä kaikki muut paitsi se signaalijohdin yhdistetään. Huomaa myös muutos: Joudut toimenpiteen jälkeen irrottamaan pariston käytön jälkeen, tai sitten kannattaa asentaa pieni virtakytkin tai käyttää ulkoista virtalähdettä.
Tomtom
10.04.2003 15:47:37
Joo, hinta oli mullekin yllätys. Pari päivää meni toimituksessa ja vaihto-operaatio on varsin yksinkertainen..
Prian
11.04.2003 10:29:26
Joo, hinta oli mullekin yllätys. Pari päivää meni toimituksessa ja vaihto-operaatio on varsin yksinkertainen..
Tilaampa uudet. kiitti tiedosta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)