Aihe: Musiikkimaku
1 2
marke-
25.04.2005 18:37:41
Eiköstä olekkin järin jännää, että musiikkimakuun ei vaikuta paljoakaan se cd:ltä tuleva äänen kokonaiskuva vaan musiikkiin liittymättömät tekijät kuten; muoti, kaveripiiri, identiteetti ja media. (muusiikkiin liittyvissä tapauksissa ehkä: hyvä laulaja, kitaristi, hyvä sovitus jne.)

Jokainen kokee musiikin eri tavalla ja eri asioiden kautta. Joillekin vaikuttaa se hyvä kitaristi ja joillekkin se, että naapurin Pirjokin kuuntelee ja se on aika hot. Eli aika henkilökohtaisia juttuja. Miksi sitten musiikista tapellaan välillä täysin naurettavilla perusteilla; keskustelu on kivaa, mutta jotkut oikeasti vihaa toista ihmistä musiikkimaun perusteella. Aika kornia.

Tuli vaan mieleen tässä..
Haen bändiä. Soitan kitaraa. Voin myös huutaa.
Leikari
25.04.2005 18:59:35 (muokattu 26.04.2005 15:15:47)
...musiikkiin liittymättömät tekijät kuten; muoti, kaveripiiri, identiteetti ja media.

mikään noista ei ole enää aikoihin vaikuttanut yhtään

- tosi on!
joopa joo
McNulty
25.04.2005 19:37:11
Eiköstä olekkin järin jännää, että musiikkimakuun ei vaikuta paljoakaan se cd:ltä tuleva äänen kokonaiskuva vaan musiikkiin liittymättömät tekijät kuten; muoti, kaveripiiri, identiteetti ja media. (muusiikkiin liittyvissä tapauksissa ehkä: hyvä laulaja, kitaristi, hyvä sovitus jne.)

Mie en seuraa muotia... pukeudun inttikamaan jota saa halvalla reserviläispiirin myymälästä... uutena ja käytettynä. Kaveripiiri ei vaikuta, en kuuntele musiikkia heidän vuoksi tai puolesta. Identiteetti... no joo... tietysti karismaattiset jampat pystyy tempaan mukaan muttei se ole niin yksiselitteistä :) Media... no onneksi meikäläisen musamaun levyjä ei mainostella... paitsi ehkä alan lehdissä joita en juurikaan ostele.

Jokainen kokee musiikin eri tavalla ja eri asioiden kautta. Joillekin vaikuttaa se hyvä kitaristi ja joillekkin se, että naapurin Pirjokin kuuntelee ja se on aika hot. Eli aika henkilökohtaisia juttuja.

Ekaksi kuunnellaan musiikkia, sitten tsekataan lyriikat ja henkilöt sen musiikin takana... jollei joku naapurin hottiskissa diggaile miun "Warhead"-meiningistä niin saa olla diggaamatta :) Kyllä hevimies aina jostain pesän löytää :))

Miksi sitten musiikista tapellaan välillä täysin naurettavilla perusteilla; keskustelu on kivaa, mutta jotkut oikeasti vihaa toista ihmistä musiikkimaun perusteella. Aika kornia.

Juu, musiikki on kulttuurin ilmentymä, asennetta ja asennottomuutta, iloa ja surua, hilpeyttä ja angstia... kuka mitenkin sen käsittelee. Lähinnä tuo vihaaminen on jotain teinien (polit.korrekt. kypsymättömien) hommaa, eli kun omaan käsitysmaailmaan ei mahdu se että joku muu saattaa diggailla jostain toisesta. Makuasioista on toki mielenkiintoisinta käydä väittelyä :))

Ihan hyvä että tuli mieleen... ihmisillä on niin monia erilaisia syitä miksi kuunnella musiikkia tai miksi jättää kuuntelematta.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
slip
25.04.2005 21:16:07
Eiköstä olekkin järin jännää,

no on.

että musiikkimakuun ei vaikuta paljoakaan se cd:ltä tuleva äänen kokonaiskuva vaan musiikkiin liittymättömät tekijät kuten; muoti, kaveripiiri, identiteetti ja media. (muusiikkiin liittyvissä tapauksissa ehkä: hyvä laulaja, kitaristi, hyvä sovitus jne.)

nonnii-in.

Jokainen kokee musiikin eri tavalla ja eri asioiden kautta. Joillekin vaikuttaa se hyvä kitaristi ja joillekkin se, että naapurin Pirjokin kuuntelee ja se on aika hot. Eli aika henkilökohtaisia juttuja. Miksi sitten musiikista tapellaan välillä täysin naurettavilla perusteilla; keskustelu on kivaa, mutta jotkut oikeasti vihaa toista ihmistä musiikkimaun perusteella. Aika kornia.

hyvä että joskus jotakii.
niin miekii toisinaan.
-ja että mitä pirjo kuuntelee ei ole hot vaikka pirjo olissii. vaikka kuinka olis lempi leiskunu omasta puolesta.
ja viimestään ku ei pirjon puolelta enää oo leiskunu niin ne pirjon musiikit alkanu kuulostaa paskalta.
mää oon miettiny kyllä että minnuun ei paljoo se vaikuta mitä ei voi kuulla musiikissa.
soittamaan oppii vaan soittamalla
mie
25.04.2005 21:31:39

Joissain tapauksissa ehkä, mutta ei tavallisesti. Tietysti media auttaa sen verran, että jos jotain artistia mainostetaan hurjasti niin paremmin se myy, kun jos ei mainosteta ollenkaan. Mutta tämä nyt on ennemminkin luonnonlaki, eli vastaan että olet väärässä.

Jokainen kokee musiikin eri tavalla ja eri asioiden kautta. Joillekin vaikuttaa se hyvä kitaristi

Tottakai, koska hyvän kitaristin soitto kuulostaa yleensä hyvältä.

ja joillekkin se, että naapurin Pirjokin kuuntelee ja se on aika hot.

Tälläiseen en ole vielä törmännyt

Eli aika henkilökohtaisia juttuja.

Jep. Oli musiikki tehty millä mielellä tahansa, on kuuntelijan oma asia miten siihen suhtautuu, eikä musiikkia, kuten mitään muutakaan taiteen lajia voi ymmärtää väärin.

Miksi sitten musiikista tapellaan välillä täysin naurettavilla perusteilla; keskustelu on kivaa, mutta jotkut oikeasti vihaa toista ihmistä musiikkimaun perusteella. Aika kornia.

Nyt vasta hoksasin pointtisi. prkl...

Tuo on todella kummallista (myönnän, olen itsekkin haukkunut toisen musiikkimakua) koska se mikä omaan korvaan kuulostaa hyvältä, voi kuulostaa toisen mielestä hirveältä. Makuasiat on hassuja.

Aina kannattaa ajatella.
Kamakaavio

Älä ajattele. Pää sekoo.
Aerodactev
25.04.2005 21:47:50
Eiköstä olekkin järin jännää, että musiikkimakuun ei vaikuta paljoakaan se cd:ltä tuleva äänen kokonaiskuva vaan musiikkiin liittymättömät tekijät kuten; muoti, kaveripiiri, identiteetti ja media.

Ai vaikuttaa vai?

(muusiikkiin liittyvissä tapauksissa ehkä: hyvä laulaja, kitaristi, hyvä sovitus jne.)

No nämähän juuri liittyvät siihen CD:ltä tulevaan ääneen.
Long = progressive = good
Exhausted
25.04.2005 21:52:04

ulkomusiikilliset tekijät vaikuttavat enemmän siihen mihin haluaa tutustua. itse musiikkiin ne eivät vaikuta.
Pelsi
25.04.2005 22:42:58
jotkut oikeasti vihaa toista ihmistä musiikkimaun perusteella. Aika kornia.

Ellei peräti lapsellista ja tyhmää.
Kalamies #3 >-)))>
Karlsson
25.04.2005 22:45:17
mikään noista ei ole enää aikoihin vaikuttanut yhtään

- tosi on!

Sama juttu, muuten.
Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003
kivi
26.04.2005 07:49:44 (muokattu 26.04.2005 07:57:49)
ja joillekkin se, että naapurin Pirjokin kuuntelee ja se on aika hot.

Ainahan ne naapurinpirjot on kuunnelleet sellaista musiikkia, että myötähäpeä iskee kun ne suunsa aukaisee, mutta pitää vaan luottaa siihen, että muutkin ymmärtää ettei sillä partnerin musiikkimaulla niin väliä jos on muuten hot
:-D

Kyllä Oscar Wilde oli oikeassa, nuoruus valuu hukkaan kun se annetaan keskenkasvuisten haaskattavaksi.

No, saman olen havainnut minä, kuin muutkin kouluiän ylittäneet - musiikin lajilla tai genrellä ei ole mitään väliä, musiikki on musiikkia olipa se klassista tai populaaria, loppuun asti hiottua teoriaa tai villiä intuitiota. Aina siitä hakee ne jutut, jotka toimii, ja jotka itselle sopii, ja loput jää pois heitettäväksi tai joskus toiste löydettäväksi.

Surkeaa olis musiikintekijän elämä, jos vaikkapa räväkkään punkralliin pitäis kaivaa ainekset muista punkralleista, sen sijaan että ne hakee vaikka joujouka-musiikista, Shostakovitsilta, Eddie Cochranilta ja yrittämällä tavoittaa kadulla työskentelevän aarporan soundin.

Poliittinen mielipide ja ryhmäidentiteetti ovat kovia sanoja vanhemmitenkin, ne vain erkanevat musiikista ihan kokonaan.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Jani The Rock
26.04.2005 08:37:41

Ainahan ne naapurinpirjot on kuunnelleet sellaista musiikkia, että myötähäpeä iskee kun ne suunsa aukaisee, mutta pitää vaan luottaa siihen, että muutkin ymmärtää ettei sillä partnerin musiikkimaulla niin väliä jos on muuten hot

Uh huh. Ei näin. Vääränlaisen musiikkimaun omaavat tytsät saa mun puolesta olla erittäinkin rauhassa. Tai sai, silloin vapaana ollessain. Vaikka kroppa olis ollu dynamiittia ja seksuaalinen draivi nitroglyseriiniä. Nääs ensin kysytään millasta musaa kuuntelet ja jos vastaus on ookoo, nin sitten kysytään että luetko kirjoja. Vasta kun nuo asiat on selvät, mennään etiäppäin.

8I
The road never ends for me, kid. Bella Italia #1
kivi
26.04.2005 08:46:35
Uh huh. Ei näin. Vääränlaisen musiikkimaun omaavat tytsät saa mun puolesta olla erittäinkin rauhassa. Tai sai, silloin vapaana ollessain. Vaikka kroppa olis ollu dynamiittia ja seksuaalinen draivi nitroglyseriiniä. Nääs ensin kysytään millasta musaa kuuntelet ja jos vastaus on ookoo, nin sitten kysytään että luetko kirjoja. Vasta kun nuo asiat on selvät, mennään etiäppäin.

Mä olen aina kannattanut ajatusta, että tyhmyydet pitää tahdä silloin kun on nuori ja tyhmä, on aika noloa alkaa elää uutta nuoruutta sitten kun se oikeesti olis jo takana. Siinä käy huonosti, kuten kaikki Hubert Selby Jr:ia lukeneet tietää

Joo, kyllä ihmisen pitää osata nimetä pari Andrzej Wajdan elokuvaa, ennen kuin lähempää kontaktia voi solmia.
.-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
bedlam
26.04.2005 09:21:05 (muokattu 26.04.2005 09:22:52)

Paskat. Itse tykkään jos kumppani kuuntelee täysin erilaista musiikkia kuin minä. Ei tarvi nääs keskustella tai inttää musiikkiasioista, kun koko tyylilajia ja sen diggailua ei ymmärrä yhtään. Jos musiikkimaut olisivat melkein samanlaiset, mutta hän pitää esim. juuri tuota yhtä biisiä paskana, joka taas minun mielestäni on loistava, asiat muuttuvat huomattavasti vaikeammiksi. Nää musiikkiaiheiset keskustelut voi sitten keskustella kavereiden kanssa tuopin äärellä.
http://www.mikseri.net/kiasma
Jani The Rock
26.04.2005 10:21:07

Paskat. Itse tykkään jos kumppani kuuntelee täysin erilaista musiikkia kuin minä. Ei tarvi nääs keskustella tai inttää musiikkiasioista, kun koko tyylilajia ja sen diggailua ei ymmärrä yhtään.

Mutta eihän se oo yhtään hauskaa. Samantapainen musiikkimaku on oivallisen mukava yhdistävä tekijä, pienistä poikkeavuuksista voi sitten kinastella leppoisasti.

Nää musiikkiaiheiset keskustelut voi sitten keskustella kavereiden kanssa tuopin äärellä.

Joo, jos on kavereita ja tapana juoda tuopista jotakin.
The road never ends for me, kid. Bella Italia #1
Rattata
26.04.2005 10:25:37
Uh huh. Ei näin. Vääränlaisen musiikkimaun omaavat tytsät saa mun puolesta olla erittäinkin rauhassa. Tai sai, silloin vapaana ollessain. Vaikka kroppa olis ollu dynamiittia ja seksuaalinen draivi nitroglyseriiniä. Nääs ensin kysytään millasta musaa kuuntelet

Heh, mulla myös melkein näin. On se vaan sen verran iso juttu tuo minkälaista musiikkia kuuntelee. Ei tartte välttämättä olla täysin samanlainen musamaku, mutta kunhan ei täysin paskaa kuuntele.
korhosen isäntä rupes riehummaan pilikkimetällä nii laetettiin oekeen tappovarrooja persuuksiin nii jo aatto
sohvi
26.04.2005 13:40:24
Meidän koulun eräs opettaja luokittelee pitkähiuksiset pojat saatananpalvojiks,ja ne,jotka kuuntelee raskaampaa musiikkia...
Naama-amis
26.04.2005 14:11:00
Jaa, no eipä mulla juuri ole kaverit tai naapurin pirjot hirveämmin vaikuttaneet siihen, mitä kuuntelen. Harvassa ovat ne pitämäni bändit ja artistit joita useampikin kaveri oikeasti tykkäisi kuunnella ilman tyrkyttämistä, pakkottamista, tuputtamista ja systemaattista uhkailua. Musiikkimaku kyllä kehittyy ajan, sekä oman soittoharrastuksenkin myötä.

Meidän koulun eräs opettaja luokittelee pitkähiuksiset pojat saatananpalvojiks,ja ne,jotka kuuntelee raskaampaa musiikkia...

Avonainen hi-hat sekä sähkökitara ovat nekin tunnusomaisia saatanallisuuden välikappaleita.
"Vaikka muuten puhuttaisiin korrektia, ruotsinkielistä ruotsia, niin sitten kun kirotaan, tulee perkele silti." - Bettina S. Bella Italia tifoso #3
bedlam
26.04.2005 15:08:43

Samantapainen musiikkimaku on oivallisen mukava yhdistävä tekijä, pienistä poikkeavuuksista voi sitten kinastella leppoisasti.

Voi kai se noinkin olla. Itselleni tärkeää on ainoastaan se, että saan huudattaa mieleistäni musiikkia strerkoista ilman että siihen puututaan, vaikkei siitä toinen pitäisikään.

Yhteinen leffamaku olisi itse asiassa tärkeämpi, nyppii kun kumpikin joutuu erikseen katsomaan leffansa.
http://www.mikseri.net/kiasma
Teijo K.
26.04.2005 15:25:51

Jaa, no eipä mulla juuri ole kaverit tai naapurin pirjot hirveämmin vaikuttaneet siihen, mitä kuuntelen. Harvassa ovat ne pitämäni bändit ja artistit joita useampikin kaveri oikeasti tykkäisi kuunnella ilman tyrkyttämistä, pakkottamista, tuputtamista ja systemaattista uhkailua. Musiikkimaku kyllä kehittyy ajan, sekä oman soittoharrastuksenkin myötä.

Avonainen hi-hat sekä sähkökitara ovat nekin tunnusomaisia saatanallisuuden välikappaleita.

Ja tenniskengät on varma merkki siitä, että ruohonjuuritasolla on jotain pahaa kehitymässä.
-Frank Zappa.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)