KMT 30.03.2003 18:15:41 | |
---|
Mietin vain että viittiskös ruveta säästään sitä varten rahaa.. Melko samanhintainen tais olla Precision V.. (american deluxe series) (Vai säästänkö Conkliniin..) Mä olen vain tyhmä... |
Le Haba 30.03.2003 20:49:54 | |
---|
Mietin vain että viittiskös ruveta säästään sitä varten rahaa.. Melko samanhintainen tais olla Precision V.. (american deluxe series) (Vai säästänkö Conkliniin..) Mulla on ollut toi basso n. 3,5 v. Helevetin hyvä basso, kaula voisi olla hieman sirompi tosin |
Basismi 30.03.2003 21:05:33 | |
---|
Paras 5-kielinen Fender mitä on. Ei kai tuossa muuta huonoa ole kuin se kaula, mikä taas on toisaalta makuasia. Se kertonee jotain, että Rantasen Harri vetää RB:llä kun viiskielistä tarvii. |
KMT 30.03.2003 21:29:12 | |
---|
Minkämoinen saundi? eli mihin genreen soveltuu parhaiten? eikös siinä ole vielä mikin puolituksetkin? Mä olen vain tyhmä... |
Le Haba 31.03.2003 00:16:52 | |
---|
Ei kai tuossa muuta huonoa ole kuin se kaula, mikä taas on toisaalta makuasia. Niinpä, eikä se ole huono sekään, mulla on yks kaveri jolla myös on toi basso ja sen kädelle kaula on kuulemma kuin mittatilauksena tehty. Kokeilin taannoin MTD:n lippulaiva viiskielistä. Uskomattoman näpsäkkä kaula olematta silti tikku. Ollapa sellainen kaula tossa Roscoe Beckissä. |
Basismi 31.03.2003 10:29:15 | |
---|
Kokeilin taannoin MTD:n lippulaiva viiskielistä. Uskomattoman näpsäkkä kaula olematta silti tikku. Ollapa sellainen kaula tossa Roscoe Beckissä. MTD:ssä on kaula ihan ok, vielä kun tallan päässä kielet olisivat vähän tiheämmässä niin se olis siinä. Tiedän vain yhden tyypin, jolla on läjä vintage Fendereitä, telebasso, RB, Danelectro, kaksi 8x10:ä ja Hartket vielä lisäksi... et satu olemaan kalju? ;)
|
Le Haba 31.03.2003 22:07:53 (muokattu 31.03.2003 22:12:01) | |
---|
MTD:ssä on kaula ihan ok, vielä kun tallan päässä kielet olisivat vähän tiheämmässä niin se olis siinä. Tiedän vain yhden tyypin, jolla on läjä vintage Fendereitä, telebasso, RB, Danelectro, kaksi 8x10:ä ja Hartket vielä lisäksi... et satu olemaan kalju? ;) Hei mullahan on just noita kamoja, senhän näkee kun klikkaa nicknamea. Tukkaa mulla on noin 1/2 senttiä ;^)
|
vilkai 04.04.2003 06:21:13 (muokattu 04.04.2003 06:44:00) | |
---|
Juuri tuo kaulapolitiikka oli se joka itseäni tökki vastaan (Roscoe Beckin hankkimisessa)... Monta vuotta. Sitten teetätin T. Kärnällä basson, johon tuli juuri tuo yllä mainittu MTD:n kaulaprofiili. :) Tosin nälkä kasvoi syödessä ja elektroniikkapuoli tuli Kent Armstrongin pajalta serial/parallel-switcheineen. Alunperin bassosta piti tulla soundillisesti tuonne Roscoe Beckin maastoon sijoittuva, mutta kun ei tuntunut löytyvän asiallisia (passiivisina toimivia) mikkejä eikä Fenderin kuvastosta ei löytynyt elektroniikkaa erillisenä pakettina - ihme ja kumma ;) Lane Poorit tietysti olisi toimineet passiivisina mutta kun verkkosivutkin oli heiltä hävinneet eikä kukaan tuntunut tietävän mitä Lanelle oli tapahtunut niin... Nyt sitten soundaa hiukan musarin vitosen ja Smithin välimaastosta. Toimii varsin jees, eikä se kaula tosiaan tunnu pahalta kädessä. Leveähän tuo toki on, mutta hei, niin on Smithissäkin. (asymmetria auttaa) Eikös tuohon Roscoe Beckkiin voisi teettää hiukan mittoja uusiksi laskemalla uuden kaulan? (siis se MTD-profiili taitaa olla sellaisenaan liian leveä siihen neck pocketiin. Kärnällä pitäisi olla tallella sen kaulan mitat) vk p.s. ja kun käsi on tottunut tuohon leveä ja litteä -profiiliin, alkaa mieli askarrella vielä leveämpien kaulavaihtoehtojen parissa... TRB-6? :P |
Basismi 04.04.2003 10:57:41 | |
---|
Nuo powerbuckerit on ainakin samanoloiset RB:n mikkien kanssa, soundista ei ole havaintoa. http://www.riograndepickups.com/5.html Kyllähän sitä pelkän kaulan voi teettää, mutta ei siinä oikein ideaa ole. Halvemmaksi tulee teettää koko basso ja tulee ainakin kaikin puolin mieleinen. Laittaa sitten vaikka split-coil bartolinit. |
Sepsu 10.04.2003 12:29:33 | |
---|
Mulla on ollut toi basso n. 3,5 v. Helevetin hyvä basso, kaula voisi olla hieman sirompi tosin Mulla oli Roscoe Beck 5- kielinen kokeilussa about viikon. Pari keikka soitin kokonaisuudessan läpi, ja lopun aikaa yritin löytää hyvää syytä sen ostamiseen. Ei löytynyt, oli vasuri kovilla juuri sen kaulan takia. Ja B-kieli ei kuulostanut järin vakuuttavalta. Jäi aika honteloksi verrattuna E-kieleen. Nekin bassot on varmaan omia yksilöitään. Vein siis takaisin kauppaan...
|
B-kieli ei kuulostanut järin vakuuttavalta. Jäi aika honteloksi verrattuna E-kieleen. Nekin bassot on varmaan omia yksilöitään. Ovat varmaankin. Mun RB:ssa B-kieli soi todella hyvin ja hyvässä balanssissa muihin kieliin nähden.
|
Kapu 17.06.2004 17:07:27 | |
---|
Tyhmä kysymys: onko tuon edellä mainitun Presari Deluxe V:n kaula ohuempi/miellyttävämpi kuin RB:n? |
Jalmus 17.06.2004 17:53:28 | |
---|
Edelleenkin suosittelen soittoa Jussi Ala-Kuhalle... |
hemmo 17.06.2004 22:48:13 | |
---|
Edelleenkin suosittelen soittoa Jussi Ala-Kuhalle... Siis sulle vai? 8-= Hemppan Ritsa & Pitsa palvelee. "Mitä sais olla?" |
Karlsson 18.06.2004 08:11:15 | |
---|
Ovat varmaankin. Mun RB:ssa B-kieli soi todella hyvin ja hyvässä balanssissa muihin kieliin nähden. Mun Beckissä on myös tuo B-kieli kyllä erittäin vakuuttava. Paras, mitä on tullut tähän mennessä vastaan. Itselleni ei ole vielä tullut mitään moitittavaa koko soittimesta, tosin en sitä hirveän pitkään ole omistanut, eli aika näyttää. Ihqu soitin. Niin, ja se kaula. Mulla on aika kamalan kokoiset räpylät, joten se kaula on kuin tehty mulle. Mersukuski. |
turson 19.06.2004 20:35:50 | |
---|
jos jotakin kiinnostaa tollanen roscoe beck niin pikaviestiä tänne, tuttu olis myymäs tollast! |
Karlsson 15.10.2006 10:58:53 | |
---|
Onha tolla tullu soiteltua. Dadaa & humot!! "Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb |
Johnny Buzz 15.10.2006 11:00:49 | |
---|
Terveiset Malesiasta! Ootellaan tassa junan lahtoa Singaporeen. On muuten kuuma. Mitas tanne? |
Zonebs 15.10.2006 11:04:20 | |
---|
normaali kelit Basistin hommassa ensimmäinen juttu on se että räimii vaan eetä plekulla niin perkeleesti. Ja juo kalajaa. Ja vie kaikki naiset. |
J.Hollström 15.10.2006 11:09:22 | |
---|
Dadaa & humot!! Mihins helvettiin se vanha parempi dada hävis? "Mun mielestä fenkut, ja nimenomaan vanhat, tuntuvat, näyttävät ja kuulostavat ylivoimaisilta" - Le Haba |