Aihe: Coldplaylta uusi levy kesäkuussa
1 2 3 4 5 6 7 8
aikavaikea
19.04.2005 14:53:48
Coldplay.com:

Coldplay's new album X&Y will be released by Parlophone on 6th June, preceded by the single 'Speed Of Sound' on 23rd May.

Pitipä kelailla että tämän löysi ilman hakua.

Tänään olen nyt kahdesti kuullut tuon sinkun YleXltä ja kuulostaa että Rush Of Bloodin linjoilla jatketaan. Ei nyt pöllömpi biisi, mutta ei tuo nyt kauheesti maistukaan. Pessimisti olen, mutta ei taida loistava Parachutes saada arvoistaan seuraajaa vieläkään (loistava analyysi yhden biisin perusteella).
Woke up this morning, my dog was dead, Someone disliked him and shot him through the head. Woke up this morning, my cat had died, I know I'll miss her, sat down and cried. Came home this evening, my hog was gone...
thescientist
19.04.2005 15:59:02
Makoisa biisi tuo Speed of Sound, aika lähellä Clocksia. Eiköhän tuosta levystä ihan hyvä tule. Luotan Chrisiin.
Antroid
19.04.2005 17:56:05
Makoisa biisi tuo Speed of Sound, aika lähellä Clocksia. Eiköhän tuosta levystä ihan hyvä tule. Luotan Chrisiin.
En ole biisiä kuullut, mutta luotan myöskin Chrisiin aika täysin. En ole yhtään huonoa Coldplayn biisiä vielä kuullut.
Rattata
19.04.2005 18:50:07
Mua ei haittaa yhtään vaikka jatkais Rush Of Bloodin linjoilla. Todella loistava levy minusta.
Kurkut silmille.
jazzy
20.04.2005 08:55:29
Makoisa biisi tuo Speed of Sound, aika lähellä Clocksia.

Juu, hyvältä maistui. Vielä pari kuuntelukertaa niin kyllä se siitä. Oli ihana kuulla Chrisin ääntä uudella sinkulla. Nousi heti niskakarvat pystyyn.
Innolla odottelen uutta levyä.
Miten sääli, että kaikki jotka todella tietävät kuinka maata on johdettava, joutuvat ajamaan taksia tai pitämään parturiliikettä. -George Burns
Jinxed
20.04.2005 12:17:53
Ne biisit joita olen Coldplaylta kuullut ovat olleet kammottavan hajutonta, mautonta ja munatonta PERUS-rockia. Ehkä olen kuullut vääriä kappaleita, mutta mikä siinä on niin hyvää ja fanittamisen arvoista?

Sama täällä. Tulee aina mieleen se jo legendaarinen vertaus: "Coldplay = Radiohead Lite". Oh well...
"What a tool!"
Tempura
22.04.2005 18:31:08
Tuli viimein kuultua tuo sinkku.
Ei napsahtanut heti, mutta jätti mukavan jännittyneen olon.
Juuri sellainen olo, kun tietää että kohta tuokin avautuu.

Biisissä oli hienoja kohtia, ja kyllähän sitä Martinin poikaa kuuntelee mielellään, vaikka se laulaisi samaa nuottia 98 minuuttia.

ps. enkä minäkään pahastu ihan helvetisti, jos Rush of Blood to the Headin linjoilla jatketaan. Onhan se niin hieno levy, että jos alkaisin sitä kunnolla kehumaan, niin sanoisin paljon voimasanoja joka väliin.
Atommic
22.04.2005 20:52:32
Nyt on sinkku kuultu pari kertaa ja toisaalta kuulostaa hiton maukkaalta ja toisaalta taas hieman vaisulta. Biisi ei sävellyksenä ole mun mielestä bändin parhaimpia ja Vähän ehkä häiritsee että mennään aika läheltä Clocksia rumpukompin ja säkeistön sointujen kanssa. Tuotanto on jälleen kerran helvatan hienoa. Tämän biisin perusteella semmoinen paisuteltu versio Rush of Bloodista.

Mut kyl mä luulen että sieltä on tulossa helvatan hyvä levy :)

Radiohead lite? jeps, tältä radiohead saattaisi kuulostaa jos olisi Bends/Ok Computer meininkiä jatkanut ja keskittynyt fanien miellyttämiseen. Luulisin. Ehkä.
Ambition makes you look pretty ugly
tatska
23.04.2005 12:23:14 (muokattu 23.04.2005 12:23:46)
omistan parachutes-debyytin. ihan komeita pop-biisejä.
miellyttävät saundit. kaikinpuolin kiva levy, vaikkei toki mikään mestariteos.

ei vois kyllä vähempää kiinnostaa noiden uus lätty.
toka oli jo sen verran tasapaksua tavaraa..
"Ei tässä olla pappia kyydissä.."
maelstrom
25.04.2005 15:06:33
Speed of Sound kuulosti kyllä vaisulta ja jotenkin liian kliiniltä. En odota enää niin innolla uutta levyä, mutta uskon silti hyvään.
Ei musiikki ääntä ole, vaan tunteita. IMIK #12
25.04.2005 18:30:13
Aika samaa mieltä kuin muutkin... Parachutes kolahti aivan kympillä.. lähes täydellinen levy. Sitten tämä Rush.. oli aikamoinen pettymys.. Ihan hyviä juttuja siinäkin mutta tuntuu vaan että ihan väkisin väännettyjä viisuja tyyliin "mennään nyt sinne studioon tekemään ne biisit". Samoin tämä uus sinkku :(

Jos ei ole kuullut Parachutesin B-puolia ja aikaisempia biisejä... olikohan Blue Room EP, niin suosittelen! Niissä on vielä se aitous tallella.
25.04.2005 19:55:29
Niin unohdin sanoa että oon myös kuullut uuden levyn biiseistä Square one, White Shadows, A Message ja What If tämän Speed of Soundin lisäksi, ja täytyy sanoa että kyllä siellä parempia biisejäkin oli kuin tuo sinkuksi valittu.. Olisko peräti heikoin tuo Speed of sound..
slip
26.04.2005 16:17:47
..ostamaan ostamaan..
onneksi vasta kesäkuussa, nyt ei olisi rahaakaan.
vituttaisi enemmän.
soittamaan oppii vaan soittamalla
Rattata
26.04.2005 16:50:37
Kuuntelin justiin liven tuosta Speed of Soundista, muuta versioo en ole vielä kuullut. Pistämpä uudestaan heti perään.

Aijai. Jotenkin tää biisi uppoo meikäläieen ihan täysiä. Äänen laatu ei tässä ikävä kyllä kovin kummonen ole, mutta kyllä tästä sen verran saa selvää että tietää vähän missä mennään. Mä sitten rakastan tätä tunnelmaa, joka teki Rush of Bloodista niin hyvän levyn. Levyltä odotan todella paljon.
korhosen isäntä rupes riehummaan pilikkimetällä nii laetettiin oekeen tappovarrooja persuuksiin nii jo aatto
fish
26.04.2005 21:50:32
helsingin sanomissa parisen viikkoa sitten arvio amsterdamin keikalta, jossa cold play veti uusia biisejä. kuulemma pianomeininki jäänyt pois ja kitarat enemmän esillä. kovaa suitsutusta sai muutenkin keikka tuossa artikkelissa. toivottavasti hyvää tavaraa tulossa-

myös mulla on muuten tuo parachutes kestänyt enemmän kuuntelua kuin rush of blood.
Tempura
27.04.2005 05:40:54
Saatuna, saisi levy tulla jo.

En muuten oikein ymmärrä tätä Parachutesin ja Rushin vastakkaisasettelua. Erilaisia levyjä, mutta eivät nyt sentään liian erilaisia. Ja loistavia molemmat. Mielestäni Rush... oli ihan luontaisen hyvä askel seuraavaksi levyksi.

Toivottavasti sen Speed of soundin kuulisi taas aamulla radiosta kun autolla päästelee, saisi vähän sitäkin viisua paremmin kalloon.
fish
27.04.2005 21:14:59
En muuten oikein ymmärrä tätä Parachutesin ja Rushin vastakkaisasettelua. Erilaisia levyjä, mutta eivät nyt sentään liian erilaisia. Ja loistavia molemmat. Mielestäni Rush... oli ihan luontaisen hyvä askel seuraavaksi levyksi.

puhut muuten asiaa. lopulta hyviä levyjä molemmat. (((laitoin politikin tähän taakse soimaan samalla. loistavaa, loistavaa-)))
aikavaikea
29.04.2005 14:29:19
En muuten oikein ymmärrä tätä Parachutesin ja Rushin vastakkaisasettelua. Erilaisia levyjä, mutta eivät nyt sentään liian erilaisia...

Minä ymmärrän. On ne erilaisia juu, ekalla on hyviä Biisejä joka ikinen, seuraajalla sitten jollotuksia. En minä sille mitään voi että petyin katkerasti.

Ai niin, uutisia:

Pop-Juorut perjantai 29.4. (YleX)

Chris Martinin tähtäimessä on U2

Coldplay-mies Chris Martin haluaa lyödä U2:n.
Hän on varma siitä, että Coldplaystä tulee planeetan suosituin rock-bändi.
Martin on laittanut U2:n julisteen studion seinälle tuomaan inspiraatiota
ja muistuttamaan häntä siitä missä tavoite on.
Hän sai idean julistetaktiikalleen Rocky-elokuvasta.

Oisko tässä jo HOHOn paikka?
I like to raise my glass. I like to praise the past. Some things go on forever. Some things never last. (Darrell Sweet, 1947-1999)
Juhani
29.04.2005 16:54:42

Minä ymmärrän. On ne erilaisia juu, ekalla on hyviä Biisejä joka ikinen, seuraajalla sitten jollotuksia. En minä sille mitään voi että petyin katkerasti.

Ai niin, uutisia:

Pop-Juorut perjantai 29.4. (YleX)

Chris Martinin tähtäimessä on U2

Coldplay-mies Chris Martin haluaa lyödä U2:n.
Hän on varma siitä, että Coldplaystä tulee planeetan suosituin rock-bändi.
Martin on laittanut U2:n julisteen studion seinälle tuomaan inspiraatiota
ja muistuttamaan häntä siitä missä tavoite on.
Hän sai idean julistetaktiikalleen Rocky-elokuvasta.

Oisko tässä jo HOHOn paikka?

Ellei Coldplay sitten tee jotain uutta, eikä vain toista itseään niin en usko U2:sen moniulotteisiin sfääreihin. Parachutes on täydellinen levy. Sen jälkeen tulleihin olen pettynyt. Ehkä Parachutes oli liian hyvä tai sitten ensivaikutelma niin suuri, että sitä on vaikea enää pitää yllä.

Jokatapauksessa nämä on taas näitä jouruja. Eikä siinä ole mitään väärää jos on tavoitteita ja inspiraation lähteitä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)