Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Saksofoni & efektipedaalit
1
tarrasque
06.03.2005 23:10:07 (muokattu 07.03.2005 10:58:29)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olettekos fonistit/puhaltajat yleensäkin mitään perinteisesti kitarapedaaleja käyttänyt tehostamaan soittoa ja fiilistä..itse tänään FUZZ ja WAHWAH-pedaalia käyttäneenä innostuin aiheesta kertakaikkiaan!Sai kummasti fiilistä sooloihinki ku antaa jumalattomat säröt fuzzilla :D
 
Get behind the mule
Jouni Antero
07.03.2005 15:43:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös MIles Davis käyttänyt 70-luvulla ainakin Wah-Wahia trumpettiinsa? Löytynee ihan levyiltäkin.
 
sax machine
07.03.2005 19:59:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo kylähän noita efektejä on käytelty useamminkin. Varsinkin tossa Brecker Brothersin tuotannossa ja trumpetissa toi wah-wahin käyttö on ihan yleistä... Joskus olin innostunut moisesta mutta eipä ole enää oikeen innostanu...
 
"Hot can be cool and cool can be hot and each can be both but hot or cool, man, jazz is jazz." -Louis Armstrong-
GisMajAb
25.04.2005 12:17:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

autowahia itse oon käyttänyt, ja hauskahan sillä on leikkiä. Sopraanofonissa toimii ainakin hienosti delay ja etenkin octaver. tuo kummasti pientä säväyä soittoon.
 
El Condor
25.04.2005 14:27:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

autowahia itse oon käyttänyt, ja hauskahan sillä on leikkiä. Sopraanofonissa toimii ainakin hienosti delay ja etenkin octaver. tuo kummasti pientä säväyä soittoon.
 
Delayn kanssa on joskus tullut pelailtua. Se antaa sellaista tiettyä jylhää kohtalonomaisuutta soittoon. Norman Whitfieldin 60- ja 70-lukujen taitteessa tuottamilta Motown-levyiltä (mm. Temptations ja Undisputed Truth) löytyy aika hienon kuuloista delayn käyttöä puhaltimissa, esimerkiksi käy vaikkapa Papa Was A Rolling Stone.
 
"Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time."
laurilu
25.09.2009 17:04:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaako joku suositella jotain efektilaitetta saksofonille, itse katsonut digitech vocal 300- ja tc helicon voicetone create- nimisiä laitteita.. kummatkin laululle, mutta miksei foniin!?
 
Peki72
17.10.2009 20:38:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

laurilu: Osaako joku suositella jotain efektilaitetta saksofonille, itse katsonut digitech vocal 300- ja tc helicon voicetone create- nimisiä laitteita.. kummatkin laululle, mutta miksei foniin!?
 
Mulla on kätössä Bossin Digital pitch shifter/delay ja Dynamic Wah seka oktaaveri, en muista merkkiä.
Ongelma on enemmänkin näitten laitteitten mikitys....
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «