Aihe: Ibanezin diggaajat- miksi niitä diggaatte?
1 2 3 4 5
Boltsa
23.04.2005 15:47:35
EDR kitaran kaula on paras millä oon koskaan soittanut! Sopii mun käteen aivan kuin se olis tehty mulle. Ja ne Ibz by EMG mikit yllätti todella positiivisesti, todella hyvät soundit jos ajattelee niiden olevan "vakio"mikit.
No jo on ristuksen isoo krilli sanoo lapualaanen ku mäkronaldsin näki!
Kinnunen
23.04.2005 15:47:53

mullon JPM ja ei oo vielä parempaa kitaraa hevisoittoon sattunut kohdalle. Soitettavuus on aivan ykkösluokkaa. Tosin vaihdoin siihen Schallerin tallan, ku se lo pro edge hajosi osiin, onpa kumma.. ;)

Ainut mikä siinä mättää, se on iha helvetin ruma kitara. Se picasso grafiikka on ihan kamalan näkönen.

Muuten ihan huippu.
Örph!
Ze Kink
23.04.2005 15:54:33
mullon JPM ja ei oo vielä parempaa kitaraa hevisoittoon sattunut kohdalle. Soitettavuus on aivan ykkösluokkaa. Tosin vaihdoin siihen Schallerin tallan, ku se lo pro edge hajosi osiin, onpa kumma.. ;)

Ainut mikä siinä mättää, se on iha helvetin ruma kitara. Se picasso grafiikka on ihan kamalan näkönen.

Eihän :D
Itse ainakin diggaan tuosta grafiikasta. Ja Lo-Pron kanssa ei ole muuta ongelmaa ollut kuin se, että nuo tallan paalut on vähän kuluneet. Vaihdan ne tuossa jossain vaiheessa uusiin, kunhan saan vähän rahaa.
Mikä ois coolimpaa ku se et paavi tulis prätkällä nahkakledjuissa messuun? Ei mitään pellejä verhoja vaateina vaan kunnon niiteistä väsätty risti rotsin selässä!
-Helvetinpartaterä
Kimmo72
23.04.2005 15:57:41

Se on hieno. Mikset maalauta sitä sitte. Tai anna vaikka mulle. Tai ehkä mä en tarvi, paitsi jos se on P1 :)
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
Ze Kink
23.04.2005 16:01:38
Ei se ole kitarasta kiinni, jokaisella kitaralla voi soittaa mitä vaan. Miehessä vika.

Joskin joidenkin true-hollow jazzboxien kanssa saattaa olla vaikeaa soittaa heviä. Se kaikukopan soundi ei oikein sovi heviin, ja keskiblokin puuttuminen vie soundista sitä "jämäkkyyttä". Samaten nuo sitten taas sopii jazziin oikein hyvin.
Mikä ois coolimpaa ku se et paavi tulis prätkällä nahkakledjuissa messuun? Ei mitään pellejä verhoja vaateina vaan kunnon niiteistä väsätty risti rotsin selässä!
-Helvetinpartaterä
Lego
23.04.2005 16:03:39
Joskin joidenkin true-hollow jazzboxien kanssa saattaa olla vaikeaa soittaa heviä. Se kaikukopan soundi ei oikein sovi heviin, ja keskiblokin puuttuminen vie soundista sitä "jämäkkyyttä". Samaten nuo sitten taas sopii jazziin oikein hyvin.

Jep, mutta kun kyse oli siitä että mitä voi soittaa milläkin, ei siitä miten jokin sopii johonkin.
"Minkä vanhana oppii, sitä ei nuorena osannut"
Hohhoijaa
23.04.2005 17:17:36 (muokattu 23.04.2005 17:22:38)
Wizard II - kaula on kuin luotu mun käteen. Oikeastaan tykkään vähän kaikenlaisista kauloista (tuhdimpi kelpaa myös!), mutta toi wizardi on tosi mukava.

Ja tuo oikeanpuoleinen on hieno kuin mikä:
http://www.levytukku.fi/ibzjetking.htm
zzy
24.04.2005 20:43:39
Itseltäni löytyy rg2020 (omakuva) jossa mahonkia runko jne. 2000 vuoden prestige. Käytänössä aikapitkälti sama kuin tuo 3120, mutta tuossa 2020:ssä on piezo ja muistaakseni paskemmat mikit (jotka ovat menossa vaihtoon kunhan ens viikolla palkan saa :) Pirun hyvä soittaa ja sitäkin parempi soundi, myös ilman vahvaria oikein heleä ja hieno sointi. Kitarassa on myös hiukan perus rg:tä paksumpi kaula, mikä sopiikin minulle oikein hyvin sillä en noista järjettömän ohuista niin pidä. Mutta kuitenkin jos tarvitsee saada kunnon potku-munille-hevi-suondia, niin joudun soittamaan uskollisella jacksonillani. Tuntuu että nykyään tuo prestige laitetaan joka rg-rimpulaan, toisin kuin ennen. Noh, enpä valita, ei minun niitä tarvitse enää ostaa ;)
Da Make
24.04.2005 20:54:43 (muokattu 24.04.2005 20:56:57)
Ibanezit tuntuvat suoraan hyllystä (kun nippuside on jo poistettu...) otettuina todella hyviltä, toisin kuin ESP-LTD soittimet jotka vaativat selkeästi säätämistä. Ibanezi tuntuu heti kaverilta käteen otettuna, DiMarzio/Ibz mikit ovat minusta jopa OK tasoa, tosin soundista puuttuu se viimeinen erotteleva "Hi-Fiys" (ei EMG hi-fi). Tallat ovat keskihintaisissa ja kalleimmissa kauttalinjan parasta mitä löytyy. Valitettavan harvoissa malleissa (RG2570) on nykyään enään sharkfin otelautamerkinnät (inlays) ja reunalistat. Mielestäni kitaran, jossa kyseiset ominaisuudet ovat on paljon "makeempi" kuin vastaava normaalilla otelaudalla.

90-luvun alun Ibanezin S-540 riekuvan keltaisena Edge tallalla on eräs "makeimmista" kitaroista mielestäni, varsinainen vauhtihirmu olemukseltaan, kitaroiden Toyota Supra.

Olen aina pitänyt Ibanezeista, ja pidän yhä. Hyviä kitaroita minulle suoraan hyllystä.
"Soundi lähtee sormista!" -Line6 tuo markkinoille mallintavat sormenpäät. Katso omat plussasi täältä!
Strutsi
24.04.2005 20:58:37
Ibanezit tuntuvat suoraan hyllystä (kun nippuside on jo poistettu...) otettuina todella hyviltä. ______ Ibanezi tuntuu heti kaverilta käteen otettuna

Heheh. Joku on lukenut ibanezin esitteitä :)
"I've gone where the hand of man has never set foot."
Da Make
24.04.2005 21:03:08 (muokattu 24.04.2005 21:03:49)
Heheh. Joku on lukenut ibanezin esitteitä :)

Kyllä, olen (viimeksi tänään uusinta.. heh heh), mutta miten se tähän liittyy?

Ainiin, Voin kävellä mihin tahansa musiikki liikeesseen ja napata Vain Ibanezin hyllystä ja se on niinku mun ääneni.
"Soundi lähtee sormista!" -Line6 tuo markkinoille mallintavat sormenpäät. Katso omat plussasi täältä!
Velli
25.04.2005 12:40:36
90-luvun alun Ibanezin S-540 riekuvan keltaisena Edge tallalla on eräs "makeimmista" kitaroista mielestäni, varsinainen vauhtihirmu olemukseltaan, kitaroiden Toyota Supra.

Tuollainen ;)

http://www.angelfire.com/bug/kaavio/S540esittely.html
Da Make
25.04.2005 12:54:49
Tuollainen ;)

http://www.angelfire.com/bug/kaavio/S540esittely.html

Olen sanaton... Onko myynnissä?
Velli
25.04.2005 13:18:26
Olen sanaton... Onko myynnissä?

Myin pois jo ajat sitten...
Da Make
25.04.2005 13:28:57
Myin pois jo ajat sitten...

Jep, näin muistelinkin käyneen. Tai siis muistin että olin joskus gasittanut tätä samaa linkkiä.
Velli
25.04.2005 13:33:44
Jep, näin muistelinkin käyneen. Tai siis muistin että olin joskus gasittanut tätä samaa linkkiä.

Juu, ihan hyvä kitara se oli, etenkin mikkien vaihdon jälkeen. Mutta aikansa kutakin, uusia oli saatava tilalle =)...
Tony Narrows
25.04.2005 15:31:29
Hmmm... itse käytän pääasiassa Ibanezin JEM7VWH:ta ja miksi? Se on mielestäni erittäin monipuolinen kitara.Nauhavälejä on 24,joten pääsee korkeammillekin äänille helpommin :) Kaula on melko kapea ja "sulavan",joten soittaminen on kevyttä ja helppoa.Tallana on Lo-Pro Edge eli floikka meininkiä.. jotku sanoo,että se on turha ja sillä ei tee mitään,mut sillä tekee paljon asioita joita ei kiinteällä tallalla tee eli mahdollisuuksia on senkin saralta,tosin se hieman rajoittaakin soittoa. Esim. Double bendit on lähes mahdoton soittaa vireisesti.
Runko on leppää,joten hieman kirkassaundisempi kuin muut jemit ja saundi on lähempänä stratomaista. Se voi olla hyvä tai huono asia,mut minusta hyvä.
Mikit ovat Evolutionit joiden ulostulo teho on sopivan tehokas ni ainakin säröt toimivat ja väliasennoilla puhtaatkin ovat helmeilevät. Tosin saundiin vaikuttaa aika moni muukin asia,mut tässä kitarassa lähtökohta on kunnossa minusta.
En ole hirveästi kokeilut muita Ibanezin malleja,mut jonkin verran on niistäkin kokemusta. Kyllähän ne toimivat,mut eivät ole minusta sellaisia kuin tahtoisin.
Alias Tonza
metallica89
25.04.2005 15:42:47
Miusta ainakin noi rg:t on pirun nätin näkösiä. Ja tasan yhtä rg:tä oon testannu, ja ainaki toi on hiton hyvä noin halvaksi.
-K-
25.04.2005 16:58:52
Ibanez RG1077XL tai 2077XL:ää parempaa "liukuhihna"seitsemänkielistä ei tehdä, piste. ...Jos jostain haluaa napista niin nuo blaze customit on kuitenkin vähän mutaiset. 27" kaula on parhautta.
Ei suotta elämys.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)