Aihe: Volume pedaali
1 2
ReBeat
06.01.2005 14:28:51

Mites tuo Boss FV-50L eroaa Bossin FV-50H:sta? onko tuo FV-50H myös kelpo peli?

L = low impedance , H = high impedance
Vaikka pojat kivittävät sammakoita huvikseen, eivät sammakot kuole huvikseen vaan tosissaan. -Plutarkhos-
heikkiha
09.03.2005 21:34:57

Customshopissa on kaverin vanha ernie ball myynnissä kohtuulliseen hintaan. Erinomaisessa kunnossa säilynyt.

gheh taisin tänään ostaa tuon kyseisen pedaalin... näin ne vaan vaihtaa omistajaa.. ja kyllä se vielä ainakin hyvin skulaa ja on muuten pirun hyvä.
Aina ei voi voittaa
otto_t
09.03.2005 22:51:53
Itse ostin oman Ernie Ball 6166 m.netin torilta ja hinta oli ihan kohdallaan... 70,00EUR ja kunto erittäin hyvä. Vielä kun jostain toisen onnistuisi löytämään.
E pur, si muove! - Ei perkele, se on muovia!
J.Ahonen
10.03.2005 10:26:53
Ibanez VL40 (muistaakseni). Maksoin 20e käyt. Tummentaa soundia (moni ei pidä, mutta minä pidän juurikin tuosta, johtuen ehkä vähän liian kirkkaasta vahvistin soundista). Muovia, näkyy käytettynä 20-40e. Pidän enemmän, kuin ystävän morleystä.
Fide
10.03.2005 12:17:37

Mulla on ollut nyt kuukauden päivät Ernie JR efektiloopissa viimeisenä ennen vaffaria.

Aivan erikoisen oiva vehje, ei voi muuta todeta.
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
McNulty
10.03.2005 12:37:17
Itselläni oli jossain välissä Dunlopin High Gain volumespedu ja se kyllä palveli siinä hommassa hyvin. Monihan tosiaan haluaa volumespedusta ulostulon esim. viritysmittarille tai noita "nollatason" säätöjä, itse en sellaisia tarvinut kun käytin volumepedaalia vain biisien välissä kitaran hiljentämiseen.
oiva tumpeloinen
24.04.2005 20:16:33
Onko kenelläkään tietoa, onko jonkun spedun säätö logarytminen (käsittääkseni ne on yleensä lineaarisia, korjatkaa jos ole väärässä)? Tarkoitus ois löytää spedu, joka toimisi jotakuinkin samaan tapaan, kuin kitaran volumepotikka (pyrin yleensä soittamaan kaikki jutut yhdellä saundilla, niin puhtaat kuin high-gain jututkin).

Tähän lisäyksenä vielä, ettei se spedu tietenkään sais vaikuttaa signaalin tasoon, ja se vois olla jossain määrin inhimillisen hintainen. ;)

Lisäys 2: Olisi tietenkin myös kiva, jos kyseisen laitteen saatavuus olisi mahdollista ilman loputonta etsimistä.
Kokeilemalla tyhmäkin oppii.....
Fuzzy Boner
25.04.2005 10:48:03
Olet kirjoittanut keskusteluun 7985 kirjoitusta
mloyttyn
23.05.2005 11:56:53
Pysyykö soundi?
Itsellä on kokemusta aiemmin mainitusta Bespecosta; toimii ja kestää ok, mutta vaimennuksen lisäksi katoaa yty soundista. Miten on Erniellä, Morleyllä tai Bossilla?
Fide
23.05.2005 13:22:50

Ernien kanssa en ole havainnut soundimuutoksia.
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
goose
26.05.2005 10:52:56
Koska Ernien kanssa EI OLE soundimuutoksia. =)
Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa..
Kyllikki
26.05.2005 15:16:13
Itse vaihdoin takaisin passiivipedaaliin (= perinteinen potikka, ei tarvitse virtaa toimiakseen), koska kokeilemani aktiivipedaalit (Morleyn eri malleja) muuttivat soundia, lisäsivät kohinaa ja ennenkaikkea vaimensivat signaalia, vaikka pedaali oli täysin alas painettuna. Tämä vaimentuma vain paheni, kun pedaalia käytettiin patterilla ja patteri alkoi "hiipumaan".

Kun passiivipedaali on varustettu laadukkaalla ja oikeankokoisella potikalla, ei havaittavaa diskanttivaimentumaa juurikaan ilmene. Oman volapedaalini varustin vielä "true bypass" -ohituskytkimellä, jolloin pedaalin voi kokonaan ohittaa, jos sellaiselle tilanteelle tarvetta ilmenee.
Sähköt sain ja sähkökitaran... Vielä kun osais soittaa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)