arvid70 23.04.2005 20:37:30 | |
---|
Elikkäs pakko nyt kysyä että oonko aivan viallinen tai onko tästä jotain suurta haitta, kun soittelen niin en ymmärrä miten kättä pitäs pitää kun kaikissa skeboissa rämpytän plekul tosta kaulamikin kohdalta ja tuli vaan mieleen et oisko ihka oikea paikka mikkien keskeltä? Tyhmä kysymys, mutta pitäähän tämä tietää ja muiden kokemukset ja tyylit |
pira 23.04.2005 20:46:27 | |
---|
Tjaa, makukysymys kait. Itse huomaan soittavani eniten tosta kaulamikin päältä tai kaulamikin ja otelaudan välissä olevasta "tyhjästä tilasta". Kompatessa lyön vähän vinosti kaulamikin päältä ja mikkien välisestä raosta. Eri kohdasta lähtee erilainen saundi vaikka soittaisi yhtä ja samaa nuottia. Vibrato lähtee syrämmestä. |
arvid70 23.04.2005 20:55:52 | |
---|
Aivan ajattelin jos tua on jotenki kaikkia oppejavastaan koska akustisel ja ekal sähkikselläki sama juttu siihen niin tottunu ja käsi makaa sopivasti? |
McNulty 23.04.2005 21:02:53 | |
---|
eri kohdista pikkaus vaikuttaa saundiin. Itse soittelen aika paljon siten että pikkaus osuu tuohon keskimikin/keskimikin ja tallamikin välimaastoon. Tämä siis jos soittelen särösaundeilla ja dempauksen kanssa jne jne. Sitten taas kun soittelen puhtailla vaikka jotain blues-juttua tai sointuja rämpyttelen taustalle, pikkaan kaulamikin kohdalta... Siitä pikkaat mistä parhaimmalta ja luontevimmalta tuntuu. "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
tommiot 23.04.2005 22:41:45 | |
---|
Joo sen mukaan minkälaista saundia haetaan. Säröillä yleensä tallamikin kohdalta (pidän kättä tuneomaticin päällä) ja puhtailla sitten lähempää kaulamikkiä. Pastilli? |
Henkka Hevimies 24.04.2005 21:19:29 (muokattu 24.04.2005 21:45:27) | |
---|
Säroillä komppaukset tallamikillä. Soolot menee aika usein kaulamikin kanssa. Sitten jotain Blues juttua,missä saa olla tummempi soundi,niin kaulamikillä tai otelaudan päältä.Näin minä teen. SCREAM BLOODY GORE! |
Joo sen mukaan minkälaista saundia haetaan. Näinhän se menee. Pikkauskohta vaikuttaa myös huiluäänten (a.h.) latuun. Kokeilemalla se selviää. "Every day there is another/ Band that got big by playing a cover" -ST |
WinterMad 07.06.2005 01:08:17 | |
---|
Komppi kaula-ja tallamikin välistä, soolot tallamikkillä ja ns. "tilutus" otelaudalta. We are the champions! - Me olemme herkkusieniä! |