Aihe: Onko staran soitossa jotain pielessä?
1 2 3
Samu S.
24.04.2005 11:10:04
Minulla nuo "no onpas tuo nyt" tilanteet poikkeuksetta kohdistuu näihin aloitteleviin bändeihin.

Joo, toki näin, mutta tässä olikin kyse vähän ahavoituneemmasta väestä. Noissa aloittelevissa kokoonpanoissakin se heikoin lenkki on monesti joku muu kuin basisti. Mikä tietysti johtuu siitä, että bassonsoitto on niin helppoa.
I dress in women's clothing and hang around in bars.
Teijo K.
24.04.2005 11:17:02

Joo, toki näin, mutta tässä olikin kyse vähän ahavoituneemmasta väestä. Noissa aloittelevissa kokoonpanoissakin se heikoin lenkki on monesti joku muu kuin basisti. Mikä tietysti johtuu siitä, että bassonsoitto on niin helppoa.

Jep jep. Tuo vain siis sivuhuomautuksena. Ei tule yhtään starabasistia mieleen, joka mielestäni sortuisi huonouteen. Kaikki soittavat _omassa kontekstissaan_ hyvin.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
Silvio Dante
24.04.2005 19:22:21
Mutta onko tosiaan niin, että kukaan ei keksi yhtään basistia, jonka soitossa olisi huomautettavaa?

Sid Vicious? Entäs toi Duff McKagan?
Pääasia että pizza herkullinen ja kuuma.
sirdickyj
24.04.2005 19:39:20
Sid Vicious? Entäs toi Duff McKagan?

Sidin soittoa on kovin harva kuullut, Duff hoitaa hommansa. Löperöähän se on paikka paikoin, mutta ei siihenkään tontille hirveästi ketään muuta osaa kaivata. Kieltämättä se on välillä aika kuutamolla niissä livepätkissä, mutta se selittyy varmaan pitkälti sillä, että herra OLI kuutamolla.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
heu heu
24.04.2005 19:47:02 (muokattu 24.04.2005 19:58:11)
Varmaan jokainen musan kuuntelija törmää levyyn ja musiikkiin jossa kaikki oikein mutta groove puuttuu..
Tässä kysymys on tietysti "provo" mutta jos staran soitosta/musiikista puuttuu sielu eli muna niin silloin siin on kaikki pielessä. Hyvä musa kolisee vaikka soitossa olisi virheitä..
Mutta meininkiä pitää olla vaikka olisi sitten kahden soinnun "Keep on knockin".. tai mikä tahansa kahden tai kolmen jopa neljän soinnun rytm-bluus-funk-ränttätänttää..
Musa on parhaimmillaan puhdistava tajunnan kliimaksi, niin kuin jokainen virkaveli tietää mutta jos siitä puuttuu meisseli niin ei sitä mikään pelasta
Huonoa huumoria jo vuodesta 1959
Wil-J
24.04.2005 20:07:18
No toi. Minulla on Claypoolin haastattelu Antipop -levyn jälkeen, ja siinä hän toteaa että kun monet ilmoittavat vanhemmiten miten perusbassottelu on tullut haastavammaksi kuin bassolla iloittelu, hän kylmästi tokaisee että kokee sen tylsäksi. Claypool sanoi käytännössä, että "minä soitan niinkuin huvittaa ja jos ei kelpaa niin so not".

Voihan se monenkin mielestä olla "väärin" mutta so not. Ei kukaan kuitenkaan kaikkia miellytä. Parempi tehdä sitä omaa juttua sydämellä.

No sanotaan vaikka näin, että silloin soittaa minusta "väärin" jos sen tekee ilman fiilistä tekemiseen. Ei se nyt ihan noinkaan ole mutta sinnepäin. Mitään selkeitä soittomokia en osaa havainnoida kenenkään staran soitossa.

On se Claypool vaan fiksu jätkä :)
NYdoll
24.04.2005 20:18:19

Miks kaikki haukkuu tota Duffia lähes poikkeuksetta joka topicissa. Mun mielestä se on aina vetäny ihan mallikkaasti ja omalla hyvällä soundillaan.
metalli sykkii...
Teijo K.
24.04.2005 20:55:45

Miks kaikki haukkuu tota Duffia lähes poikkeuksetta joka topicissa. Mun mielestä se on aina vetäny ihan mallikkaasti ja omalla hyvällä soundillaan.

Miten niin kaikki ja joka topiciss? Minä en ainakaan ole puolta sanaa sanonut koko äiästä.

Hyvin se vetää omassa kontekstissaan.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Chen
25.04.2005 12:11:28
mistä tulikin mieleen että stuart hammilla on aina ollut kovin ohut soundi
mielestäni siis pielessä.
HC.Pälä
25.04.2005 12:23:09

Mä ainakin soitan aika väärin.. Mut sitä ei kai lasketa ku en oo stara ? oO
Let the bass Kikzz.
duane
25.04.2005 18:40:22
Mun mielestä basismin suurin rikos liittyy tyylitajuun... Olin joskus katsomassa paikallista coverbändiä ja eiköhän basisti tulkinnut Dock of the Bay -klassikkoa Prestiamaisella atakilla ja energialla. Soudikin oli moderni ja kauhia, ei tumppua lähelläkään. Sietäisi hävetä :)
Roudarikin on ihminen.
Teijo K.
25.04.2005 19:58:24

Mun mielestä basismin suurin rikos liittyy tyylitajuun... Olin joskus katsomassa paikallista coverbändiä ja eiköhän basisti tulkinnut Dock of the Bay -klassikkoa Prestiamaisella atakilla ja energialla. Soudikin oli moderni ja kauhia, ei tumppua lähelläkään. Sietäisi hävetä :)

Kuka stara siellä oli soittamassa?
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Typhus
25.04.2005 22:27:03
kukas se punkki basisti olikaan jonka basso ei edes ollu vahvarissa kiinni keikoilla? oliko se tämä Sex Pistolsin basisti? kaikki basistit saa mielestäni vetää sellasella saundilla ja taidolla ku tahtoo. mutta jos ei soita ollenkaan niin sitä en avosta. :D
"Vita est vitae"
Silvio Dante
25.04.2005 22:43:49

Enpäs mä haukkunutkaan, mun mielestä Guns'n'Roses levyillä bassonsoitto on mallikasta, meinaan vaan että kun on monesti ollut puhetta että on vedelly (ainakin livenä) mitä sattuu?
Pääasia että pizza herkullinen ja kuuma.
pardy
25.04.2005 22:45:25

Enpäs mä haukkunutkaan, mun mielestä Guns'n'Roses levyillä bassonsoitto on mallikasta, meinaan vaan että kun on monesti ollut puhetta että on vedelly (ainakin livenä) mitä sattuu?

Vähän armoa, kuin moni ihminen vois oikeesti edes pitää sitä bassoa kaulassa ja yrittääkään soittaa kun on vetänyt sellaisen määrän kamaa?
"...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua
Karlsson
25.04.2005 22:55:21
Vähän armoa, kuin moni ihminen vois oikeesti edes pitää sitä bassoa kaulassa ja yrittääkään soittaa kun on vetänyt sellaisen määrän kamaa?

Phil Lesh?
Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003
sirdickyj
25.04.2005 23:05:00

Semmoset, jotka on just ostanu kilowatin päätteen?
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
pardy
25.04.2005 23:09:06

Semmoset, jotka on just ostanu kilowatin päätteen?

Not a chance.
"...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua
Teijo K.
25.04.2005 23:13:41

Not a chance.

Äiä paljasti just ostaneensa kilowatin päätteen.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)