Aihe: Taiteilijanimet bändin sisällä?
1 2
Hassel
23.04.2005 21:15:11 (muokattu 23.04.2005 21:15:35)
Mitä arvelette, jos jollain soittajalla on taiteilijanimi niin kutsuuko bändin jäsenet häntä treeneissä oikealla nimellään, vaikka kutsuttiinko Albert Järvistä nimellä Pekka Järvinen tai Slashiä Saulina?
Lord of the strings
23.04.2005 21:16:22
Ei muakaan kutsuta treeneissä Dimitriksi.
En tiedä mitään parempaa kuin uudet kielet... Paitsi ehkä Sacher-leivokset IHKK #14| Pastilli?
Super-Jari
23.04.2005 23:19:19
Ei muakaan kutsuta treeneissä Dimitriksi.

Samixii!!1
You mark your skin, it gives you pleasure
I take your precious art, it becomes my leather
McNulty
23.04.2005 23:22:35
meikäläistä kutsutaan etunimen takia tuolla erittäin kuvaavalla englanninkielen sanalla "Terror" :)
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
tanjuli
24.04.2005 01:50:27
meillä vaan ölistään, kyllä sen tajuaa jos ölinän kohteena on. ei kai sitä voi aina muistaa mikä kunkin oikea ja mikä taiteilijanimi on. menee toisinaan naamatkin sekaisin :)
[i hear voices but at least they're on tune]
juici
24.04.2005 14:14:10

Meillä oli pakko käyttää taitelijanimiä/lempinimiä, kun bändissä oli kaksi Mikkoa. Kun huusi Mikkoa, niin molempien päät aina kääntyivät tai sitten sen väärän.
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
Kimmo72
24.04.2005 14:53:07
Meillä oli pakko käyttää taitelijanimiä/lempinimiä, kun bändissä oli kaksi Mikkoa. Kun huusi Mikkoa, niin molempien päät aina kääntyivät tai sitten sen väärän.

Meitä oli joskus kolme Peteä (Petri) + minä. Oli jännää :)
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
Rattler
24.04.2005 19:30:47
Mä oon John Crow, rakkauden varis, mut kavereiden kesken ihan John vaan.
"What are you doing here Lieneke? Do we feel the magic hour? Do we feel her?" - Indonesian & John Crow, rakkauden varis
N_Bates
24.04.2005 19:36:33

U2:n kitaristin the Edgen kohdalla kuulemma oma äitikin kutsuu herraa edgeksi...
Hyppäsin jokeen ja mitä näinkään. Mustasilmäiset enkelit uiskentelivat kanssani.
kivi
24.04.2005 19:37:45 (muokattu 24.04.2005 19:38:31)
Mitä arvelette, jos jollain soittajalla on taiteilijanimi niin kutsuuko bändin jäsenet häntä treeneissä oikealla nimellään, vaikka kutsuttiinko Albert Järvistä nimellä Pekka Järvinen tai Slashiä Saulina?

Mun on vaikea kuvitella Remua kutsumassa ketään kasteessa annetulla nimellä
:-)
Todennäköisesti Albert on ollut bändin kesken "hiilihanko" tai "inkkari" tai jotain vastaavaa. Remun kirjasta se varmaan löytyisi.

Lempinimellä varmaan kutsutaan moniakin, mutta taiteilijanimi on usein eri kuin lempinimi.

Meillä treeneissä puhutellaan kaikkia tasapuolisesti nimellä "hippi"...
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
lxi
24.04.2005 21:33:11
Mun on vaikea kuvitella Remua kutsumassa ketään kasteessa annetulla nimellä

Kuten myös ketään kutsumassa Remua kasteessa annetulla nimellä...
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kuunneltua
tony.wirtanen
24.04.2005 21:46:55

Mun mielestä on ihan luonnollista kutsua kamua "taiteilijanimellä". Siirtymä tietysti kestää hetken, mutta kun siihen on tottunut, niin se tuntuu luonnolliselta ja ei käy lipsahduksia haastatteluissa. ;)

...Rajansa tietysti niissä nimissäkin. :D

- Tony -
Ei keikkailu oikeesti oo niin vakavaa. Ei tehdä kivistä tiedettä. Ehkä mokaat, ehkä et. So not. Tsänssit on kuitenki fifti-sixti. ;)
Czar
25.04.2005 14:40:29 (muokattu 25.04.2005 14:40:49)

Itse otin taiteilijanimeni itselleni jo 12-vuotiaana ja yläasteella siitä tuli myös lempinimi.

Mutta kun näin rakkaalla lapsukaisella on kuitenkin niin monta hellittelyä nimeä niin kaikki kutsuu meikäläistä vähän millä nimellä sattuu.

Eri asia vastaanko kaikkiin.

Muilla bändiläisillä ei ole taitelijianimiä.
"Well I ain't evil, I'm just good-looking" -AC:FeedMyFrankenstein-
JCM
25.04.2005 15:58:24

Mua sanotaan Possuksi treeneissä. Ei bändikaverit koskaan kutsu mua oikealla nimelläni.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
C
25.04.2005 16:32:07
Mitenköhän noilla black metal -bändeillä homma menee?

"Hei örggymömmömgrishnnyk, heitä bisse!"
"Heavy on kaunista ja melodista musiikkia." - General Njassa
Sergei Fallinen
25.04.2005 16:56:46
Mitenköhän noilla black metal -bändeillä homma menee?

"Hei örggymömmömgrishnnyk, heitä bisse!"

Taitavat monet olla sen verran elämäntapablackmetallisteja, että kutsuvat toisiaan Euronymouksiksi, Necrobutchereiksi ja Shagratheiksi ihan siviilissäkin.
moottorisaha
25.04.2005 17:33:14 (muokattu 25.04.2005 17:33:36)

Ainakin Dimebagia muut bändiläiset + kaverit ja tutut kutsuivat Dimeksi.
"Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
...And Justice For All
25.04.2005 17:40:56
Kuten myös ketään kutsumassa Remua kasteessa annetulla nimellä...

Andy McCoy sanoo sitä "Henriks".

:)
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
saturnzreturn
25.04.2005 18:23:58 (muokattu 25.04.2005 18:24:32)
kyllähän taiteilijaa kuuluu taiteilijanimellä kutsua, jos hänellä sellainen on. taiteilijanimellä kutsuminen kertoo siitä, että hänen taiteilijastatustansa arvostetaan.

herrajjesta, minä en edes muista/tiedä mikä meidän bändin kitaristilaulajan oikea nimi on.
my wallet's fat and so is my head
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)