Kampuzzjeah! 30.01.2005 16:02:31 | |
---|
no voi voi, menikö päivä pilalle? jep! nyt lukkoa. Jos täällä yksikään osaa soittaa kitaraa paremmin kuin minä niin.........se ei ole mikään ihme.
ois myynnissä behringer GX-108 firebird 40€.pistä viestiä jos kiinnostaa. |
JOO100 30.01.2005 16:04:32 | |
---|
Ja levyllähän herrat käyttävät vissiin hieman erilaisia säätöjä, ainakin pedaaleja on enemmän. Mutta hyväthän ne soundit on myös livenä... Let the metal flow... |
Uto 31.01.2005 14:35:40 | |
---|
EE ÄS PEE lavassa ei tee soundia paskan vertaa. Mikkien ulostulo ja hyvä vahvistin taasen tekee sen paskan, eli soundin Rankemmassa kamassA. Kannattaa soittaa mieluummin hyvällä vahvarilla ja halvalla kepillä kuin kalliilla kepillä ja huonolla vahvarilla. Mieluiten tietenkin ESP Customshopista kitara nimikirjaimilla ja siihen päälle vanha kunnon Mesa Dual Rectifier vastaavalla kaapilla. Tai Diezelin VH4 ja Herbert olkkariin. Voi kun pääsisi koklaamaan... Olen kyllä tässä eri mieltä. Hyvin säädetty laatukitara, kitara vireessä ja osaava soittoniekka, niin saundaa hyvältä huonompikin vahvistin. |
JM 31.01.2005 14:59:46 | |
---|
Itse olen ainakin huomannut 5150:n kaltaisen "louhossärön" olevan kovin hankala kopioitava muilla vehkeillä kuin SISOlla itsellään. Siinä on jotain alkukantaista rouheutta ja putkikoneen antamaa rosoa, mitä on vaikeaa saada aikaiseksi digitaalisilla laitteilla. Mutta täytyy kyllä sanoa, että Mokoman soundissa on sitä jotakin, ja juuri kyseisen bändin myötä olen itsekin tykästynyt kovasti Peaveyn kyseiseen nuppiin. Ärrn. Ihan tosi, luin netistäkin. |
Ben_D 31.01.2005 15:43:19 | |
---|
Itse olen ainakin huomannut 5150:n kaltaisen "louhossärön" olevan kovin hankala kopioitava muilla vehkeillä kuin SISOlla itsellään. Siinä on jotain alkukantaista rouheutta ja putkikoneen antamaa rosoa, mitä on vaikeaa saada aikaiseksi digitaalisilla laitteilla. Mutta täytyy kyllä sanoa, että Mokoman soundissa on sitä jotakin, ja juuri kyseisen bändin myötä olen itsekin tykästynyt kovasti Peaveyn kyseiseen nuppiin. Ärrn. ENGL Powerball pystyy vääntämään saman ja paljon enemmän kun 5150. |
JM 31.01.2005 15:51:43 | |
---|
ENGL Powerball pystyy vääntämään saman ja paljon enemmän kun 5150. Ok, tarkoitinkin lähinnä digitaalista mallintamista, mikä jäi kyllä hieman hatarasti ilmaistuksi tuossa yllä. Toki siis putkikone päihittää putkikoneen, jos vaan on tarpeeksi euroja lyödä tiskiin. Itselläni on toistaiseksi ollut mahdollisuus tyytyä "ainoastaan" 5150:n tarjoamiin soundimaailmoihin. Ihan tosi, luin netistäkin. |
Ben_D 31.01.2005 15:55:03 (muokattu 31.01.2005 15:56:06) | |
---|
Ok, tarkoitinkin lähinnä digitaalista mallintamista, mikä jäi kyllä hieman hatarasti ilmaistuksi tuossa yllä. Toki siis putkikone päihittää putkikoneen, jos vaan on tarpeeksi euroja lyödä tiskiin. Itselläni on toistaiseksi ollut mahdollisuus tyytyä "ainoastaan" 5150:n tarjoamiin soundimaailmoihin. Juu eikä millään digitaalisella mallintimella ole käsittääkseni edes matemaattisesti mahdollistia jäljitellä 100%:sti putkilaitteen käyttäytymistä. 5150 Crunch kanava + Ibanez TS-9 niin johan alkaa potkiin. |
ezki82 31.01.2005 16:06:13 | |
---|
vielä tämäkin piti nostaa. No eipäs ruveta valittamaan turhista... Tämä nyt ei ollut vielä kuukauttakaan kerennyt muhia... Eri asia jos sitten ruvetaan vuoden parin ikäsiä topicceja kaivelemaan jotka eivät ajankohtaisia. Ihminen joka on ruvennut soittamaan kitaraa, on löytänyt elämän tarkoituksen! |
SerialKiller 04.02.2005 14:36:37 | |
---|
Mokoma on käyttäny pitemmän aikaa noita 5150 nuppeja... Siitä se saundi aika pitkälti tulee, sitten niilläon niitä bossin säröpedaaleja käytössä... Mahdollisesti buustaamassa sisäänmeno signaalia... Ite sain hankittua viikko sitten tuhannen uuden 5150II ja oon sitä ruuvaillu ees taas ja ei sieltä mokomaa ihan helpolla löydä. Ei siinä että haluaisin itselleni Mokoma saundin(ei sen takia että saundi olisi huono vaan pyrin hakemaan oman kuuloista äänimaailmaa), mutta kun kerta nuppi on ni täytyyhän sitä testata. Oli muuten paras ostos mitä oon soittourani aikana tehnyt. Cleani saundi on hyvä ja säröt tietenkin loistavat... Violence Is always an option, Death is Always the solution! |
Uto 04.02.2005 14:49:26 (muokattu 04.02.2005 15:04:31) | |
---|
Mokoma on käyttäny pitemmän aikaa noita 5150 nuppeja... Siitä se saundi aika pitkälti tulee, sitten niilläon niitä bossin säröpedaaleja käytössä... Mahdollisesti buustaamassa sisäänmeno signaalia... Ite sain hankittua viikko sitten tuhannen uuden 5150II ja oon sitä ruuvaillu ees taas ja ei sieltä mokomaa ihan helpolla löydä. Ei siinä että haluaisin itselleni Mokoma saundin(ei sen takia että saundi olisi huono vaan pyrin hakemaan oman kuuloista äänimaailmaa), mutta kun kerta nuppi on ni täytyyhän sitä testata.
Eihän Mokoman saundissa ole mitään sen kummempaa mystiikkaa, ihan perus hi gain-särösaundihan(hyvä saundi) siellä jytää. |
stratocaster 04.02.2005 22:02:22 | |
---|
Ite ku ostin ton Randall RG75:n, niin ekana särösoundista tuli mieleen Mokoma. R.I.P. Dimebag Darrel (1966-2004) |
Ben_D 05.02.2005 09:00:36 | |
---|
Ite sain hankittua viikko sitten tuhannen uuden 5150II ja oon sitä ruuvaillu ees taas ja ei sieltä mokomaa ihan helpolla löydä. Johtuu, ehkä siitä, että Mokoman nupit ovat 5150 1-malleja ja toisekseen modattuja. Ei ihme, että täällä oli jo 5150:n tehonpuolitusthreadi. Kyllä ne vaan kaikintavoin koittaa saada MokomaChildrenOfBodomSlayerDiablojne soundia. |
trih 05.02.2005 13:49:35 | |
---|
Eikö ihmiset ymmärrä että ei se kitarasoundi siellä levyllä ole se sama soundi minkä korva kuulee suoraan mokoman kitaristin kaapin kaiuttimesta. Sitä ekvalisoidaan, säädetään ja hierotaan miksausvaiheessa jotta soundi on sellainen kuin artisti haluaa ja että kokonaisuus toimii. Entäpä ne mikit millä se on äänitetty? Nekin tiedot vielä tarvii kopiointiin. Ei ole hirveän hyödyllistä yrittää hakea jotain levyn soundia suoraan vahvarista. |
Jormaz 05.02.2005 14:05:49 | |
---|
Eikö ihmiset ymmärrä.. Helvetin hyvä pointti. Usein Esim. Kirk Hammetin lead-soundi mustalla lätyllä on sekoitus eri päätteitä ja etusia ja mikkejä ja kaappeja jne. Semmosia on mahdoton saada yhellä vahvarilla eikä tosiaan livenä mikään kuulosta samalta kuin narulle vedettynä. Mactep - Intro Golgotha |
zepeteus 05.02.2005 14:12:42 | |
---|
Eikö ihmiset ymmärrä että ei se kitarasoundi siellä levyllä ole se sama soundi minkä korva kuulee suoraan mokoman kitaristin kaapin kaiuttimesta. No siinäpä hyvä pointti. Livenä, keikoilla kuuntelemalla saa käsityksen siitä miltä vermeet "oikeasti" soundaavat. Äänitettyjä tuotoksia on vaikea jäljitellä 1:1, kun signaaliketju on kuitenkin erilainen ja hiomista voidaan suorittaa hyvinkin paljon. Äänitysketju, kuten simppeli kitara > vahvistin > kaappi > mikit > etuaste > tallennin > mikseri > outboard > tallennin > outboard > masteroitu tuotos ...sisältää hieman enemmän ääneen vaikuttavia tekijöitä kuin normaali soittosetti. Optiot sen kun lisääntyvät, kun ketjun laitteita (ja itse äänitystilaa/metodeja) muutellaan. |
Saikkonen ja Aalto käyttävät ESP kitaroita ja Peaveyn 5150 vaffareita, joilla on suuri merkitys. Saikkonen käyttää lisäksi Bossin DS1 ja SD1 pedaleja. Joista DS1:stä lähinnä kertosäkeissä ynnämuissa. Mutta yksi tärkeimmistä elementeistä on itse soittaja. Ei kannata lähteä tavoittelemaan sokeasti jonkun bändin sointia vaan kehittelet oman hyvän soundin... Koska eihän Mokoma soundia saa aikaiseksi kuin MOKOMA. Nyt on ilmeisesti Mokomankin kitarataiteilijat vaihtaneet Peaveyt Mesaan. E pur, si muove! - Ei perkele, se on muovia! |
Ben_D 24.04.2005 21:08:05 | |
---|
Nyt on ilmeisesti Mokomankin kitarataiteilijat vaihtaneet Peaveyt Mesaan. Jota ihmettelen todella suuresti. Varsinkin 5150 ykkösversio on todella tykki nuppi. |
k1mm0 24.04.2005 21:17:28 (muokattu 24.04.2005 21:17:44) | |
---|
Nyt on ilmeisesti Mokomankin kitarataiteilijat vaihtaneet Peaveyt Mesaan. Samoin teki Hynynen jonkin aikaa sitten. Mikähän buumi se tämä nyt on. Peto rakasti minua, mutta minä en rakastanut sitä.
Tabiteollisuus takoo tasokkaita tabulatuureja |
JOO100 24.04.2005 21:27:28 (muokattu 24.04.2005 21:28:46) | |
---|
Samoin teki Hynynen jonkin aikaa sitten. Mikähän buumi se tämä nyt on. Ne haluu olla niiku Hetfield!1!! Ja Stam1na vaihtoi myös Mesaan... ihme porukkaa. Olen Skitsofreeninen - Ja niin olen minäkin. |
Julmettu 24.04.2005 21:28:17 (muokattu 24.04.2005 21:29:22) | |
---|
Saikkonen ja Aalto käyttävät ESP kitaroita ja Peaveyn 5150 vaffareita, joilla on suuri merkitys. Saikkonen käyttää lisäksi Bossin DS1 ja SD1 pedaleja. Joista DS1:stä lähinnä kertosäkeissä ynnämuissa. Mutta yksi tärkeimmistä elementeistä on itse soittaja. Ei kannata lähteä tavoittelemaan sokeasti jonkun bändin sointia vaan kehittelet oman hyvän soundin... Koska eihän Mokoma soundia saa aikaiseksi kuin MOKOMA. Aika päivittää; Saikkonen käyttää ESP kitaroita ja Mesa Boogie Stiletto vaffaria, sekä Bossin SD1 ja DS1 pedaleja, joista DS1 lähinnä kertosäkeissä ynnämuissa. Aalto käyttää ESP kitaroita ja Mesa Boogie vaffaria, sekä DS1 ja HM2 pedaleja, joista jälkimmäistä ainoastaan harvoin. Edelleen yksi tärkeimmistä tekijöistä on itse soittaja. Saikkonen/Aalto ovat w*ttu parhaita! |