Timo JM 14.04.2005 13:41:12 | |
---|
Perheenlisäyksen vuoksi on kodissa tehtävä uudelleenjärjestelyitä. Samalla joudun luopumaan nykyisestä työhuoneestani ja etsimään uuden nurkkauksen vehkeilleni. Siksi kysyisinkin, että mikähän mahtaa olla vähimmäisvaatimus lähimonitorien keskinäiselle etäisyydelle. Pään kanssa pitäisi tietysti muodostua se kolmio, mutta kuinka lähellä kaiuttimet saavat olla toisiaan? Onko 140 cm vasemman kaiuttimen ulkoreunasta oikean kaiuttimen ulkoreunaan liian vähän? ...siis mun mielestä. |
Roberto 14.04.2005 14:18:07 | |
---|
Mitä pienempi etäisyys kaiuttimien välillä, sitä lähempänä on kuuntelupiste eli kolmion kolmas nurkka. Eli riippuu periaatteessa siitä kuinka läheltä kaiuttimesi on speksattu kuunneltavaksi. Yleensä 4xbassokartion halkaisijaa lähemmäksi ei kantsi mennä johtuen mäntä-tyyppisen energialähteen vasteen moduloinnista.. olipa sivistyneen kuulosta :) Mut jotenki noin. 140 on mun mielestä ihan ok. |
kjh 14.04.2005 14:51:42 | |
---|
No ainakin Genelecin 8030 minimietäisyys kuulijasta on 70cm, jolloin 140cm etäisyys toisistaan olisi ok. |
Roberto 14.04.2005 17:04:03 | |
---|
No ainakin Genelecin 8030 minimietäisyys kuulijasta on 70cm, jolloin 140cm etäisyys toisistaan olisi ok. Silloin minimietäisyys toisistaankin voi olla 70cm. Tasasivuinen kolmio = 60 asteen kulmat. |
hörhö 14.04.2005 23:12:01 | |
---|
Kun se kolmio muodostuu, niin tämähän riippuu ihan monitorista. Eli kuinka kaukaa monitori on suunniteltu kuunneltavaksi. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara,
myy mulle halpa av-etunen |
Ukko 15.04.2005 18:14:08 | |
---|
Perheenlisäyksen vuoksi on kodissa tehtävä uudelleenjärjestelyitä. Samalla joudun luopumaan nykyisestä työhuoneestani ja etsimään uuden nurkkauksen vehkeilleni. ? Haa, mutta se olennainen kysymys kuuluu onko sulla aikaa enää harrastuksille. Ainakaan kovin laajassa mittakaavassa :) ( no sitten kun ne kasvaa niin sitten on ). Nimim. monen kakrun faija |
Haa, mutta se olennainen kysymys kuuluu onko sulla aikaa enää harrastuksille. Ainakaan kovin laajassa mittakaavassa :) ( no sitten kun ne kasvaa niin sitten on ). Nimim. monen kakrun faija Ja sitten kun lapset kasvaa et kuitenkaan pääse itse käsiksi laitteisiin koska lapset käyttävät niitä :-/ Eikä siinä vielä kaikki, mutta kun tekevät sen vielä paremmin kuin sinä itse. t. nimim Kokemusta EDIT: Ai niin, itse kysymys: minulla pöntöt ovat n 120 cm etäisyydellä toisistaan ja hyvin pelittää, ehkä hiukan tulee ns. kuuloke-efektiä eli kuulostaa siltä kuin olisit soitinten välissä (ähh, huono selitys). |
Puavali 24.04.2005 11:00:21 | |
---|
Ja sitten kun lapset kasvaa et kuitenkaan pääse itse käsiksi laitteisiin koska lapset käyttävät niitä :-/ Eikä siinä vielä kaikki, mutta kun tekevät sen vielä paremmin kuin sinä itse. Hyvä, että "pojasta polvi paranee". Vetäisi miehen epätoivoiseksi, jos noiriso ei osaisi. :o) kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |