Kosminen 25.03.2003 17:43:45 | |
---|
Jaa täälläkin gospel-keskustelu pystyssä.. tiedättekö Mikko Goes to Heavenin? Sellaista irkku/proge-vaikutteista musaa. "Hän tiesi että hänelle valehdellaan, mutta hän ei halunnut kuulla totuutta." - Catrabbits: Kynnys |
PJS 25.03.2003 19:50:16 | |
---|
joo, en pidä erityisemmin. kyllä nää "massa bändit" on gospel rintamalla mun suosikkeja, habakuk on myös hyvä. kivi ja vierähdys!!!! |
J Bro 26.03.2003 08:53:29 | |
---|
Helmiäiset löytyvät mielestäni ulkomaalta. Hillsong: King of Majesty. YouthAlive: Elevate, one, awake. Steven Curtis Chapman: Speechless. Michael W Smith: Worship. Matt Redman. Darrell Evans Suomessa: Wellu Suoperä: Täytä. Siinä levyllä on sairaan kova tuottaja: Dan Weeks. Saatatte löytää tuon nimen Matt Redmanin levyistä =) Kaikki on reenistä kiinni. |
J Bro 26.03.2003 08:54:28 | |
---|
Jaa täälläkin gospel-keskustelu pystyssä.. tiedättekö Mikko Goes to Heavenin? Sellaista irkku/proge-vaikutteista musaa. Tiedän musan ja tunnen Rumpalin. Kaikki on reenistä kiinni. |
Bootsy 04.04.2003 03:01:24 (muokattu 03.07.2004 14:19:51) | |
---|
..... Bootsy |
Eikö kukaan kuuntele CAMPBELL BROTHERSIA on meinaan viimesen päälle tiukkaa kospelia varsinki levy: Sacred steel on tour!. ovat House of god: Keith Dominion church, paikan muusikkoja eli new yorkin osavaltion Rochcester:in kaupungista, jos en aivan väärin muista. |
Blue Moon 09.04.2003 22:51:09 | |
---|
Eikö kukaan kuuntele CAMPBELL BROTHERSIA Tarttis tosiaan tutustua noihinkin veljeksiin, hyvä kun kaivoit esille. Itse olen viime aikoina kuunnellut gospelin liepeiltä mm. Holmes Brothersia, joka ei myöskään tunnu olevan kellekään tällä tuttu? Oikein ketjunkin joskus Holmeseista avasin muttei tullut muita vastauksia kuin omani. :-) |
Bootsy 10.04.2003 11:17:26 (muokattu 03.07.2004 14:12:48) | |
---|
.... Bootsy |
Blue Moon 10.04.2003 16:37:31 | |
---|
Samaan kengreen menee nuorempi kaveri nimeltä Robert Randolph. Se soittaa bändinsä kanssa uusimmalla Blind Boys Of Alabaman levyllä joka voitti grammynkin. Ja mukavasti soittaakin. Hyvä levy tuo BBOA:n "Higher Ground" kaiken kaikkiaan. - It's been a long time coming - |
vantage 24.04.2003 12:15:30 | |
---|
Tarkoitetaan varmaan tätä vanhempaa mustien musiikkia, mutta jos nykygospelista puhutaan, niin pakko sanoa että ulkomaat ja Suomi (terapia) tarjoavat kyllä kovia gospelbändejä. Terapia, Mortification, Styper, Tourniquet.... tosin itse en ole hengen miehiä., Ei sovi unohtaa Bloodgoodia
Heavy Metal Is The Law |
Timesby 27.04.2003 11:02:39 | |
---|
minuun uppoaa tosi monet gospelbändit. esimerkiksi Terapia(ihan ykkönen, oon kuunnellu joonan varmaan lähemmäs 100 kertaa), The Rain, Trabant, Stryper, Torniquet, Living Sacrifice(asennetta), Immortal Souls, Saviour Machine ja paljon muita. The Rain on paljon parempaa uuella levyllä, ku aikasemmin, ku rumpali rupes käyttää tupla-pedaalia. osaa käyttää hyvän maun mukaan, ilman että musasta tulee kikkeliheviä... - I'm NOT MY OWN - |
PJS 01.05.2003 17:09:10 | |
---|
ku rumpali rupes käyttää tupla-pedaalia. osaa käyttää hyvän maun mukaan, ilman että musasta tulee kikkeliheviä... Joo, on se sitä kyllä ennenkin käytelly, ainakin keikoilla. Ja olen kyllä samaa mieltä, että uusi levy on parempi, linja pitää ehkä vähän paremmin. Ja kyllä se Jussi on vaan kova kaveri ton kitaran osalta, vaikka se nyt ei mitään suoranaista kikkailu musaa olekkaan niin silti, esim. keikoilla toi slidetys mikinjalan kanssa tuntuu sujuvan aika hyvin. Juuri kun luulit unohtaneesi....PJS |
Rattata 29.05.2003 00:02:47 (muokattu 01.10.2004 21:12:43) | |
---|
Kyllähän sitä gospelia on jonkin verran kuunneltu. Esimerkiksi Extol, Tourniquet, Blindside... |
JeeVes 29.05.2003 18:23:25 | |
---|
Tässä lista loistavista hengellisistä bändeistä lista: - Extol (Progressive Death Metal / Trash) - Ganglion (rock) - Sanctifica (Progressive Metal / Black Metal) - Vaakevandring (Metal) - Callisto - Blindside - POD - Aeroflop - Soul Connection - Kehto - Matti P. kaippa niitä on lisää, mutta tossa on ainakin jotain! Ou Behave. |
Timesby 01.06.2003 22:23:56 | |
---|
Jahas, täällä on keskustelu gospelista. Tottahan toki sitä on tullut kuunneltua. Mielestäni hyviä bändejä (ilman järjestystä) on mm: P.O.D. Tourniquet Extol Blindside Disciple O.C. Supertones The Rain Saviour Machine East West Deep Insight Pillar Fice Iron Frenzy Dust Eater Dogs Demon Hunter Juha Tapio T-Bone Pax 217 Kuunteleeko kukaan näistä joitain? kuuntelen noista: The Rain Saviour Machine Dust Eater Dogs Torniquetin levy on pakko joskus hankkia, just asennetta.. ja konella on erinnäisiä kappaleita melkeinpä kaikilta muilta ~Ensi kerralla, Ikaros lentää yöllä~ J. Tervo |
KantriKatri 02.06.2003 09:54:09 | |
---|
Onkos täällä kukaan kiinnostunu gospelista?? Ajattelin vaan kun se näkyy myös olevan tämän sivuston aiheita. Ossaako kukkaan sanua,löytyykö suamenmaasta levytyksiä missä laulettaisiin negrospirituaaleja ts.ovatko suamalaiset levyttäneet kyseisiä kipaleita??? "Olen erittäin hyvä(ellen täydellinen)" |
superfly 02.06.2003 16:45:18 | |
---|
Laitoin tämän tuonne toiseen threadiin jo, pölhö kun olen. Tässä siis toiseen kertaan: Kyllähän gospelia kuuntele mielellään, jos se on hyvin tehtyä. Suomessakin on aivan loistavia bändejä. Jotkut bändit syyllistyvät vain liikaa meidän pakanoiden käännyttämiseen ja sitä en siedä sekuntiakaan. Kohtuus kaikessa. Eli muistakaapa tämä arvon gospelmuusikot, pakanoita on kohdeltava hienovaraisesti, jotta gospelmusiikkia ei vierastettaisi. Harppu on alaston piano |
Blue Moon 02.06.2003 20:12:14 (muokattu 02.06.2003 20:28:32) | |
---|
Superfly: Kyllähän gospelia kuuntele mielellään, jos se on hyvin tehtyä. Suomessakin on aivan loistavia bändejä. Jotkut bändit syyllistyvät vain liikaa meidän pakanoiden käännyttämiseen ja sitä en siedä sekuntiakaan. Kohtuus kaikessa. Eli muistakaapa tämä arvon gospelmuusikot, pakanoita on kohdeltava hienovaraisesti, jotta gospelmusiikkia ei vierastettaisi. Ei liity sinänsä ylläolevaan viestiin mutta vähän tätä keskustelua välillä "häiritsee", kun "gospeliksi" käsitetään KAIKKI hengellisen sanoman omaava rokki, poppi tai mikä tahansa musiikki. Alkuperäisen mustan gospelin kanssahan näillä ei yleensä ole juuri mitään tekemistä musiikillisesti. Alkuperäinen gospelmusiikkihan on rockin tarkimmin varjeltu salaisuus, josta ei haluta tietää mitään... Sanomasta voi olla montaa mieltä mutta sehän on olennainen osa gospelia. En ole huomannut, että juuri kukaan täällä valittaisi yhdenkään "tavallisen" rockbändin mahdollisesta sanomasta, enkä ymmärrä, miksi gospel - tai sanotaan nyt hengellisten rockbändien - pitäisi jotenkin olla erityisen varpaillaan oman sanomansa suhteen? Jos ei jotain miellytä, niin minkäs teet. Ja teet niin tai näin, niin kaikkia ei voi kuitenkaan miellyttää. (no offense) Be what you are - respect yourself. - It's been a long time coming - |
superfly 02.06.2003 20:50:35 | |
---|
Be what you are - respect yourself. Jees, hyvä pointti sulla tuossa. Olen parilla "gospel" -rock konsertissa ollut ja niissä oli kyllä semmoinen käännytysmeininki päällä, että oli pakko poistua kesken. Sääli, soittivat todella hyvin. Tosin vika taisi olla minussa, koska kuitenkin jo paikalle mennessäni tiesin mistä on kyse. Tämä nyt liittyy jo yleisemmin mun mielipiteeseen, joka kuuluu: Usko ihan mihin haluat ja anna muiden uskoa mihin haluavat. Tulen uskovaisesta suvusta ja yhteisön paine on aika kova. Taas lipsuin topicista aika lailla... Sori. Harppu on alaston piano |
JJJ 04.06.2003 14:06:52 (muokattu 04.06.2003 14:07:21) | |
---|
Ei liity sinänsä ylläolevaan viestiin mutta vähän tätä keskustelua välillä "häiritsee", kun "gospeliksi" käsitetään KAIKKI hengellisen sanoman omaava rokki, poppi tai mikä tahansa musiikki. Alkuperäisen mustan gospelin kanssahan näillä ei yleensä ole juuri mitään tekemistä musiikillisesti. Alkuperäinen gospelmusiikkihan on rockin tarkimmin varjeltu salaisuus, josta ei haluta tietää mitään... Oon itse miettinyt samaa että mistä on lähtöisin että kaikki hengellinen on gospelia. Se nyt ei minua niinkään haittaa mutta selvyyden vuoksi vois olla jaoteltu ulkomaiden malliin kristitty rock, kristitty pop, jnejne. Kun gospelhan ei sisällä näitä kaikkia niinku on jo moneen otteeseen täälläkin mainittu. Ja tästä sanomasta, että monikohan "gospel" bändi tekee musiikkiaan musiikin takia. Eiköhän kaikki tai ainakin melkein kaikki oo sen sanoman takia liikkeellä. Siinä oon samaa mieltä että tapa kertoa siitä pitäis olla sellasta ettei se ketään ärsytä tai kenenkään tarviis lähtee pois. Blues raikaa ja elämä kulkee... |