JanneT 20.04.2005 23:29:14 (muokattu 20.04.2005 23:30:23) | |
---|
Hei! Eli tämä ei varsinaisesti ole mikään ongelma, vaan enemmänkin ihmetys. Tässä hankalasti selitetty tiivistelmä: Eli nauhoitusvermeenä on tuo E-MU:n 1820M systeemi (siis pelkkää koti nauhoittelua). Ja kun liitän Shuren SM58 mikin kiinni ja väännän volumetasoa ylöspäin, niin alkaa kuulumaan tasaista ihmeellistä "sirinää". Tämä ilmenee ja kuuluu vain kun nostaa siis liikaa vahvistustasoa, eli nauhoittaminen onnistuu kyllä ilman häiriöääntä, kunhan hillitsee volyymin nostoa. Vastaavaa ongelmaa ei ole omistamani Behringerin B2 Pro konkkamikin kanssa (phantom virta ei ainakaan ole ongelman aiheuttaja). Olen vienyt mikin erihuoneeseenkin, mutta sama sirinä jatkuu aina vain. Olen myös sammuttanut erinäisiä laitteita asunnossa, mutta eivät ole näyttäneet vaikuttavan. Eli osaisiko joku selittää tämän sirinä äänen? Onko vika mahdollisesti mikissä, vai onko asunossa yksinkertaisesti jotain, joka aiheuttaa häiriötä? Entä vaikuttaako maaduttamaton pistorasio jotenkin mahdollisesti asiaan (olen muistaakseni jotain tästä kuullut joskus)? Olisi vain mielenkiintoista tietää, että kannattaako lähteä vaihdattamaan mikkiä, vaiko ratkaisemaan asiaa muilla keinoin. Kiitän ratkaisuun johtavista johtolangoista :) Voihan vitalis... |
kiiski 21.04.2005 08:02:03 | |
---|
Entä vaikuttaako maaduttamaton pistorasio jotenkin mahdollisesti asiaan (olen muistaakseni jotain tästä kuullut joskus)? Mulla ilmestyi kasatessani nykyistä tietokone+neliraituri+stereot -yhdistelmääni jossain vaiheessa outo sirinä. Kaikkea potkin ja sammuttelin, mutta ongelma lähti vasta vetämällä keittiöstä asti jatkojohdolla maadoitettua kamaa ja tökkäämällä tietokoneen kiinni siihen. Kannattaa ainakin kokeilla! |
lion 21.04.2005 12:22:11 | |
---|
Jep, maadoitus. Olen myös huomannu että se auttaa joissain tapauksissa kun tekee uuden maadotuksen, eli vetää jollain millä tahansa piuhalla laitteen metallipinnasta johdon kiinni lämpöpatteriin. Toinen mikä ilmeni itsellä viimeksi eilen: jos antennipiuha telkkariin on hiukan huonosti kiinni, niin syntyy myös tätä sirinää. Liikuttelin johtoa vähän ja KAS hävisi tuo sirinä! - Li'oN Olen Hovari. Simo. Systeemi tappaa yksilön - Jumalaa ei ole - Nahkahousuissa voi vihdoin tuntea olevansa alaston. |
dewil 21.04.2005 13:28:06 | |
---|
Jos et olisi fantomia rajannut ulos, niin olisin veikannut sitä. Olethan nyt täysin varma? Oletko kokeillu jollain toisella 58:lla? Jos vika onkin vain ko. yksilössä? Don´t Clone The Beat. Own The Beat. |
JanneT 21.04.2005 14:02:49 | |
---|
Oletko kokeillu jollain toisella 58:lla? Jos vika onkin vain ko. yksilössä? Ei ole mahdollista saada toista 58 kokeiluun. Itse epäilen, että voisi johtua tuosta madoituksesta, mutta voiko maadoituksen vaikutus olla eri dynaamiselle ja konkalle? Täytynee lähteä kokeilemaan kaverille jahka saa mahdollisuuden. Voihan vitalis... |
kiiski 21.04.2005 14:57:35 | |
---|
Täytynee lähteä kokeilemaan kaverille jahka saa mahdollisuuden. Tota maadoitusjuttua kannattaa nyt ensiksi kokeilla. Vedä vaikka jatkojohto keittiön maadoitetusta pistokkeesta. |
Noisy 22.04.2005 09:56:40 | |
---|
Vedä vaikka jatkojohto keittiön maadoitetusta pistokkeesta. Käsittääkseni sahköä ei saa ottaa eri huoneen maadoitetusta pistorasiasta. Ainakaan siis jos samassa huoneessa on maadoittamattomiin rasioihin kytkettyjä laitteita. Joku varmaan muistaa määräykset tarkemmin? Noiden omien maadoitusviritelmien kanssa kannattaa muutenkin olla varovainen... -Noisy- |
Käsittääkseni sahköä ei saa ottaa eri huoneen maadoitetusta pistorasiasta. Ainakaan siis jos samassa huoneessa on maadoittamattomiin rasioihin kytkettyjä laitteita. Joku varmaan muistaa määräykset tarkemmin? Noiden omien maadoitusviritelmien kanssa kannattaa muutenkin olla varovainen... -Noisy- Pieni shokkihoito tekee vaan hyvää :D - Li'oN Olen Hovari. Simo. Systeemi tappaa yksilön - Jumalaa ei ole - Nahkahousuissa voi vihdoin tuntea olevansa alaston. |
sormunen 23.04.2005 12:57:59 | |
---|
Pieni shokkihoito tekee vaan hyvää :D - Paitsi silloin, kun vedät kerrostalossa itsevirittämäsi maan patteriin ja koko sama patteriryhmä on 230V jännitteessä. |