apenaattori 24.03.2005 21:25:02 | |
---|
Mulle käy lähes aina niin, että kun mää kehittelen jotain melodiaa, niin hetken päästä joku toinen biisi tulee mieleen ja sotkee alkuperäisen idean. Kenelle muulle käy aina näin? Ärsyttää! |
lxi 24.03.2005 21:29:42 | |
---|
Joskus, mutta useammin minulle käy niin päin, että viimeksi kuunneltu tai muuten vain päässä soiva biisi tulee "tehtyä uudestaan". Vasta vähän myöhemmin tajuaa minkälainen hiilipaperikopio oli kyseessä. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
Kapane 24.03.2005 22:23:19 | |
---|
Joskus, mutta useammin minulle käy niin päin, että viimeksi kuunneltu tai muuten vain päässä soiva biisi tulee "tehtyä uudestaan". Vasta vähän myöhemmin tajuaa minkälainen hiilipaperikopio oli kyseessä. Tämä on ärsyttävää. Parikin biisiä joutunut heittämään pois sen takia. |
hoffe 25.03.2005 08:49:09 | |
---|
Tämä on ärsyttävää. Parikin biisiä joutunut heittämään pois sen takia. Onneksi ei ihan biisejä ole tarvinnut hylätä, ideoita sitäkin enemmän. Itse ei välttämättä aina kuule miltä idea kuulostaa, reeniksellä sitten toiset korvat kieltää ehdottomasti käytetyn uudelleen lämmittelyn. "Musta on paras väri, kunnes löytyy jotain tummempaa." |
Lauri_89_ 27.03.2005 14:29:49 | |
---|
Mulla ei varsinaisesti oo samaa ongelmaa, mutta kun koittaa improvisoida jotain biisien sooloja, niin ei saa mitään omaa luotua, kun biisin alkuperänen soolo soi koko ajan päässä... Argh! |
Neljä Ruuvia 27.03.2005 20:59:06 | |
---|
Mulla ei varsinaisesti oo samaa ongelmaa, mutta kun koittaa improvisoida jotain biisien sooloja, niin ei saa mitään omaa luotua, kun biisin alkuperänen soolo soi koko ajan päässä... Argh! Kokeile improvisoida esim. John Coltranen Giants Steps albumin biisejä. Jos tää sit vielä vaivaa niin lähetä pikaviesti,rupean manageriksesi |
Jouni Antero 28.03.2005 13:06:30 | |
---|
:D toi oli hyvä! |
Sir Härö 28.03.2005 18:25:04 | |
---|
Mä teen usein niin, että opettelen jonkun riffin ja lähden muokkaamaan siitä omaa. Se kuulostaa hieman saman tyyliseltä, vaikka omasta mielestä se on sama kuin aikaisemmin opeteltu. Vaikka muut sitä eivät huomaisikaan. Viulu on saletisti kielisoitin jos mä sanon! Vittu nii!
Pastilli? |
Joskus, mutta useammin minulle käy niin päin, että viimeksi kuunneltu tai muuten vain päässä soiva biisi tulee "tehtyä uudestaan". Vasta vähän myöhemmin tajuaa minkälainen hiilipaperikopio oli kyseessä. Joo, näin käy mullekkin. Keksin riffin, ja treenikämpällä sain kulla että "sehän on Judas Priestin Livin after midnight, suunilleen ainakin. Tyhmää, kyllähän monet sitä riffiä suoraksi kopioksi luulisivat, vaikka en koskaan oo kuullut ainoatakaan Judas Priestin biisiä :) Plöö |
Roger Waters 24.04.2005 17:27:43 | |
---|
Aika usein keksii jotain hienoa kun yrittää selvittää jotain olemassa olevaa kappaletta. Että eihän tuo kuulosta pätkääkään tuolta mutta ainakin hyvältä! "Kun ideat loppuvat / usein aletaan rokkaamaan" |
northern 27.04.2005 15:26:47 | |
---|
Oon huomannu muutamankin kerran että kun olen kuullut ja opetellut jonkun mielestäni tosi hyvän kappaleen niin seuraava kappaleeni on usein samantyyppinen, vaikken sitä tietoisesti teekkään. Kuolemaa kauheampaa ei ole muu kuin elämä. |
henkka8 01.05.2005 19:18:19 | |
---|
en koskaan oo kuullut ainoatakaan Judas Priestin biisiä :) ai siis et vai..? .tx7qut3. |
etnopoju 02.05.2005 06:23:50 | |
---|
ei niitä tartte heittää pois. muokkaa vaan niin kauan ettei enää kuulosta kopiolle. |
JuliusUK 02.05.2005 17:31:53 (muokattu 02.05.2005 17:32:13) | |
---|
ai siis et vai..? En! Tai siis nyt olen kuullut livin after midnight.. mutta en ennen biisintekoa E: tais olla turha kommentti Plöö |