Hössö 22.04.2005 21:00:47 | |
---|
Olen ostamasaa rumpuja, siispä tiedustelen, mahtaako niistä kuulua ulos pahat äänet: Asun rivitalossa, mutta minulla on loistava, kahdenautotallin sisään rakennettu lämmitetty varasto, jonka seinissä on n. 20cm lasivillaa ja lastulevyseinä sisällä ja lautaseinä ulkopuolella. Mahtaako kuulua pahasti, hermostuuko naapurit? Kiitos vastauksista etukäteen! |
Groovi 22.04.2005 21:02:40 | |
---|
Olen ostamasaa rumpuja, siispä tiedustelen, mahtaako niistä kuulua ulos pahat äänet: Asun rivitalossa, mutta minulla on loistava, kahdenautotallin sisään rakennettu lämmitetty varasto, jonka seinissä on n. 20cm lasivillaa ja lastulevyseinä sisällä ja lautaseinä ulkopuolella. Mahtaako kuulua pahasti, hermostuuko naapurit? Kiitos vastauksista etukäteen! hermostuu. kuuluu. =) |
pehmo 22.04.2005 21:06:54 | |
---|
hermostuu. kuuluu. =) Joo. Ryhdyin rokkia soittamaan |
hgr 22.04.2005 21:23:14 | |
---|
Naapurit hermostuu vaikka olisi minkälaiset viisinkertaiset lasivillat ja purulevyt ja asbestit ja lyijyt seinissä. Sitä voi sitten joko haistattaa valittajilla paskat tai haistattaa valittajilla paskat. |
Hössö 22.04.2005 21:35:13 | |
---|
Asiaan kuitenkin vaikuttaa varmaankin myös se, etten ole kovin kovakätinen, eli en todellakaan paisko niitä kannuja:D Kummatko niistä sitten kuuluu enemmän, kannut, vai pellit? |
Groovi 22.04.2005 21:37:39 | |
---|
Asiaan kuitenkin vaikuttaa varmaankin myös se, etten ole kovin kovakätinen, eli en todellakaan paisko niitä kannuja:D Kummatko niistä sitten kuuluu enemmän, kannut, vai pellit? veikkaan että ainakin virveli kuuluu varmasti. ainakin mitä olen treenikämpällä testannut db-mittarilla. 100db on löysää kauraa vaikka tekniikka ois kuin huono. saati jos oikein viilaat kanttilyönnin tikkiin, niin 120db irtoaa ihan kevyellä ranneliikkeellä. |
pehmo 22.04.2005 21:54:16 (muokattu 22.04.2005 21:55:17) | |
---|
Asiaan kuitenkin vaikuttaa varmaankin myös se, etten ole kovin kovakätinen, eli en todellakaan paisko niitä kannuja:D Kummatko niistä sitten kuuluu enemmän, kannut, vai pellit? Kyllä sitä aina välillä löytää ittensä kuitenkin revittämässä ihan täysiä, on kiva soittaa kovaa. Pellit ne enemmän ääntä pitää, ainakin kuuluvampaa, koska ääni on korkeampaa. Hiljaa on vaikeaa ja tyhmän kuulosta soittaa. Rummut ja pellit ei välttis syty. Ryhdyin rokkia soittamaan |
ÄM 22.04.2005 21:56:01 (muokattu 22.04.2005 21:58:30) | |
---|
Niin ja vaikka kuuluis imurointia vähemmän ääntä, niin kun naapurit ottaa sen asenteen, että "jaahas siellä soitetaan taas rumpuja", niin sitten niitä häiritsee kaikki, minkä tunnistaa rummun soiton ääneksi. Jos tommosessa varastossa vetää, joka on jollain lailla eristetty, niin matalammat äänet sieltä lähinnä puskee rakenteiden läpi. |
Progressor 22.04.2005 22:00:02 | |
---|
Pellit ne enemmän ääntä pitää, ainakin kuuluvampaa, koska ääni on korkeampaa. Pellit soivat samassa huoneessa ehkä kovimmin, mutta minun kokemuksieni mukaan basarin ja isojen tomien kumina välittyy seinien/lattian/katon läpi kaikkein selkeimmin. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. |
Hössö 22.04.2005 22:07:06 | |
---|
No helevettiäkös tässä nyt sitten tekis oikeen. Oman rivistön naapurit on kaikki ihan kivoja, mutta en tunne yhtään vastapäisen rivarin asukkaita... Tama Swingstar setin ostan. Vai kannatasko0han ostaa samalla haulikko niitä naapureita varten. Rohkaskaa ny mua vähän, pärjääkö sen äänen kanssa? |
Garri Hunes 22.04.2005 22:16:24 | |
---|
ei pärjää |
Weetoz 22.04.2005 22:19:24 | |
---|
Rohkaskaa ny mua vähän, pärjääkö sen äänen kanssa? Ei sitä oikein voi tietää kokeilematta. Ostat ne rummut ja käyt soittamaan. Jos joku käy asiasta valittamaan, niin yrität neuvotella asiasta ensin, ja jos ei muu auta, niin kyllä jostain aina uuden soittopaikan löytää kun tarpeeksi kauan etsii. Itse olin kerennyt n. vuoden soittaa tuossa takapihalla olevassa hökkelissä, kun yksi naapuri huomasi yhtäkkiä, että se rumpujen soitto häiritsee telkkarin katsomista. Piti sitten bändikavereiden kanssa käydä etsimään uutta treenikämppää, ja kun sitä ei sitten löytynyt, niin kaverin isä osti meille työmaakopin. Saatiinpa huomattavasti tilavampi ja muutenkin mukavampi soittopaikka. Mitä eroa on hirvellä ja singolla? -Hirvi osaa ampua lehmällä. (Basistimme oma versio jostain vitsistä) |
Garri Hunes 22.04.2005 22:31:55 | |
---|
käy etukäteen kysymässä että aiot moiset ostaa ja sano että ilmottaavat jos niistä on haittaa,niin menee sovussa.ja voihan sitä tietty tehdä niin että laittaa hulluna patjoja seinille ja kaikkee mahdollista,mahdollisesti äänieristelevyä.sekin auttaa.ja voihan rumpujakin dempata,basarin sisään paljon tyynyjä yms.ja tomikalvotkin voi dempata kunnolla.eihän se harjottelua paljoakaan haittaa vaikka teippailis rummut suht äänettömäksi. |
Naama-amis 22.04.2005 22:32:55 (muokattu 23.04.2005 00:21:06) | |
---|
No helevettiäkös tässä nyt sitten tekis oikeen. Oman rivistön naapurit on kaikki ihan kivoja, mutta en tunne yhtään vastapäisen rivarin asukkaita... Tama Swingstar setin ostan. Vai kannatasko0han ostaa samalla haulikko niitä naapureita varten. Rohkaskaa ny mua vähän, pärjääkö sen äänen kanssa? Sinun pitää luoda erinomaisen lämpimät välit naapurustosi asukkeihin, ja sopia näistä jutuista. Mä oon sopinut naapureiden kanssa että voin räimiä sähkökitaran kanssa päivisin periaatteessa niin kauan ja luijaa kun huvittaa, mutta naapureiden pitää tarvittaessa HETI soittaa tai tulla huomauttamaan että juuri nyt ei sovi moinen, ole hyvä ja lopeta. Ihan vaan sen takia ettei ala naapureita eikä itteä vituttamaan; jos näin kävisi niin sitten täällä oltaisiin korvat punasena kuuntelemassa että millon se kloppi taas alkaa remuta. Ja se taas ei olisi kenenkään etu. "Vaikka muuten puhuttaisiin korrektia, ruotsinkielistä ruotsia, niin sitten kun kirotaan, tulee perkele silti." - Bettina S. Bella Italia tifoso #3 |
Hössö 22.04.2005 22:37:12 | |
---|
Oon tässä samassa paikassa soitellu kohta 7 vuotta sähkökitaraa suht, kovalla, eikä kukaan ole koskaan valittanut(äitiä lukuunottamatta:D), että mahtaakohan olla rumpujen kans eri juttu? |
ToMi88 22.04.2005 22:49:13 | |
---|
Kyllä kuuluu rummut ja kovaa!! omasta huoneesta kuuluu sadanmetrin päähän ihan reilusti kun soitan.. Ja tässä lähellä asuu yks toinenkin joka soittaa ja kuuluu kyllä senkin soitto aika hyvin. Virveli erityisesti ja basari. Tossa ylhäällä tuli hyviä vaihtoehtoja, eli sovit asiasta naapureiden kanssa ensin. |
Hössö 22.04.2005 22:55:48 | |
---|
Kun kävin testaamassa niitä rumpuja, ni siellä oli pro-tason muusikoita soittamassa ja ne sano, että ne rummut pystyy vaimentamaan(just jotain tyynyjä basariin) ihan siedettävälle tasolle, eikä naapureiden kanssa pitäs tulla mitään ongelmia. Ainiin, se vielä, että se varasto jossa ajattelin soittaa, on täynnä pahvilaatikoita, joissa on jos minkäkin näköistä rojua, kai ne nyt vähän eristää kuitenki? |
kamelisko 22.04.2005 23:16:26 | |
---|
Mitäs se haittaa vaikka kuuluu. Kunhan et yöllä soita. Kaikkien akustisten soittimien soittaminen on sallittua päiväsaikaan jopa kerrostalossa. Kyllä tommonen koppi ne suurimmat melut suodattaa. Kaverilla oli rintamamiestalon yläkerrassa tuplasetti. Kuuluhan se aika kovasti, mutta ei mitenkään hirvittävän kovaa. Ja se oli sentään suoraan keittiön yläpuolella... Antakee mulle rahaa rumpuihin jooko? |
No sitähän minäkin, tollasta vastausta vähän joltain ootinkin. |
ddrum54 22.04.2005 23:22:14 | |
---|
Asiaan kuitenkin vaikuttaa varmaankin myös se, etten ole kovin kovakätinen, eli en todellakaan paisko niitä kannuja:D Kummatko niistä sitten kuuluu enemmän, kannut, vai pellit? Hyvin pärjää noilla eristepaksuuksilla, etenkin jos soitat niitä rumpuja. ( Hakkaaminen on eri juttu.) Heikko lenkki on ovi. Se pitäisi saada niin tiiviiksi, kuin mahdollista. Laita siihen jotain eristettä, esim. akustolevyjä. Soittoaika on tärkeä. Ei soittoa klo 21 jälkeen. Viikonloppuisin aloitat vasta iltapäivällä. Jos vielä nipottavat, niin ammu ne vinkujat. 2`n 4 |