El Magneto 22.04.2005 15:20:20 (muokattu 22.04.2005 15:20:37) | |
---|
Ostin tossa pari kuukautta sitten kyseisen kitaran Heritage Cherry Sunburst -maalauksella Saksasta hintaan 1490 . Itse olen todella tyytyväinen tähän peliin vaikkei ole tullut vielä oikeen säädeltyä itselle sopivaksi kun ei oikeen tuo taito/tieto riitä mitä siihen tekisi. Olis kiva saada vähän muittenki kommentteja kitarasta ja sen toimivuudesta tms. Fenkun putkicombon kanssa tää tuntuu soivan todella maukkaasti ja vielä kun väliin iskin BOSSIN BD-2 pedaalin ni ei meinannu soittamisesta tulla loppua sit millään :) |
fox 22.04.2005 17:12:43 | |
---|
Olis kiva saada vähän muittenki kommentteja kitarasta ja sen toimivuudesta tms. :) Vähän hankala netissä antaa säätövinkkejä ym. ku ei tiedä toisen mieltymyksiä.. Kitaroita laitelleena tiedän että mikä on toiselle huippuhyvä, on jollekulle toiselle liki soittokelvoton, kaikki kielten korkeudet, kielisetit ym. vaikka esimerkkinä.. Ihan toimivahan Classicci on. Kuin myös moni muu. Ihan hyvällä hinnalla onnistuit saamaan, onnea vaan uudelle kitaralle! =) |
Joees 22.04.2005 18:18:26 | |
---|
Mä en tajua mikä kieroutuma mulla on Classiceihin ja Studioihin. Aivan äärettömästi tekisi mieli saada joskus Classic ja Studio vaikka mulla Standardi. No, piruako sitä sitten. Lottovoittoa odotellessa. Groooove is in heart! |
fox 22.04.2005 18:28:44 | |
---|
Mä en tajua mikä kieroutuma mulla on Classiceihin ja Studioihin. Aivan äärettömästi tekisi mieli saada joskus Classic ja Studio vaikka mulla Standardi. No, piruako sitä sitten. Lottovoittoa odotellessa. Koskaan ei voi olla liikaa hyvejä kitaroita..:) Molemmat mainitut on kyl ihan käypäsiä.. |
Tompsi 22.04.2005 18:37:22 | |
---|
Koskaan ei voi olla liikaa hyvejä kitaroita..:) Molemmat mainitut on kyl ihan käypäsiä.. ...hyvällä tuurilla. |
Joees 22.04.2005 18:43:16 | |
---|
Koskaan ei voi olla liikaa hyvejä kitaroita..:) Molemmat mainitut on kyl ihan käypäsiä.. Joo, ei niin. Pitäs vaan saada muutama muu kitara ennen kun noita edes kehtaa harkita ;) Groooove is in heart! |
fox 22.04.2005 19:09:20 | |
---|
...hyvällä tuurilla. No niin no. näitä urbaanilegendoja.. =) Ei oo kukaan kantanu vielä nähtäväks ihan soittokelvotonta vehjettä..niitäkin on kuulemma Suomi täynnä, Gibsoneita tarkoitan. Kateellisten panettelua ja Musamaailman Tokai-hypetystä, epäilen.. 8) |
LaXu 22.04.2005 19:26:17 | |
---|
No niin no. näitä urbaanilegendoja.. =) Ei oo kukaan kantanu vielä nähtäväks ihan soittokelvotonta vehjettä..niitäkin on kuulemma Suomi täynnä, Gibsoneita tarkoitan. Kateellisten panettelua ja Musamaailman Tokai-hypetystä, epäilen.. 8) Näh, ne jätetään kauppaan. Ainakin toivottavasti. Levytukussa on useampi LP Standardi joka ei ainakaan minulle kelpaisi. Sen sijaan samassa kaupassa ollut punainen LP Custom oli aika namu, Gibson Custom Shopissa osaavat vielä hommansa. |
Tompsi 22.04.2005 19:37:10 | |
---|
No niin no. näitä urbaanilegendoja.. =) Ei oo kukaan kantanu vielä nähtäväks ihan soittokelvotonta vehjettä..niitäkin on kuulemma Suomi täynnä, Gibsoneita tarkoitan. Kateellisten panettelua ja Musamaailman Tokai-hypetystä, epäilen.. 8) Tästähän me jo aiemmin keskusteltiinkin, minä vielä odotan että joku kantaa minulle näytettäväksi Harley Benton-tason ylittävän Gibsonin. Jos rahaa löytyy niin ostan siltä istumalta. |
Tästähän me jo aiemmin keskusteltiinkin, minä vielä odotan että joku kantaa minulle näytettäväksi Harley Benton-tason ylittävän Gibsonin. Jos rahaa löytyy niin ostan siltä istumalta. No johan..... Oikeinko noin korkealle Gibsonin rankkaat... Tää on kyl jo niin väsähtänyt puheenaihe että vaarin tulpattomalla pappatunturilla saa paremmat vauhit... Kuitenkin itekkin sorruin kommentoimaan........€€€€haukotus€€€€ Niin, en nyt alkuperäistä topikkia tarkoita, vaan suuntaa johon keskustelu jälleen kerran matkalla. |
fox 22.04.2005 20:10:52 | |
---|
Harley Benton-tason ylittävän Gibsonin. Jos rahaa löytyy niin ostan siltä istumalta. No eipä oo paha rasti, mutta ostat sitten kanssa, jos Savonlinnaan asti tulen, pitäähän nyt miehen ensimmäinen Gibsoni olla kunnollinen.. Hintahan on myyjän määrättävissä.. Jollain 5000 eurolla saat tuosta LP Custom 25/50:n, customshop- tuote se! |
Juzzu 22.04.2005 20:15:06 | |
---|
minä vielä odotan että joku kantaa minulle näytettäväksi Harley Benton-tason ylittävän Gibsonin. Kunhan Musamaailma alkaa tuomaan Bentoita maahan niin voi näkemättäkin jo sanoa että noon parempia kuin Gibson ja Fenkku yhteensä. Oot omo |
Les Fender 22.04.2005 20:24:09 | |
---|
Kunhan Musamaailma alkaa tuomaan Bentoita maahan niin voi näkemättäkin jo sanoa että noon parempia kuin Gibson ja Fenkku yhteensä. Pitäisköhän harlipenttonin ruveta tekeen niitä Harley Davidsoneitakin? Saatais "mopoilijoiden.net" palstoille yhtä henkeviä keskusteluja. |
edgehill 22.04.2005 20:58:17 (muokattu 22.04.2005 21:00:19) | |
---|
Tuli viime kesänä ostettua LP Classic. Vaikka en mikään asiantuntija olekaan niin hyvältä tuntuu. Eihän se ihan viimeistelty ollut joten käytin skeban säädettävänä Kristian Oesch:lla. Normaalit säädöt plus nauhojen hionta. Nyt on hyvä. Oeschin mielestä oli hyvä yksilö, ainoa omituisuus oli kaularaudan pään peitinlevyn alla oleva ylimääräinen ruuvinreikä. Mikä lie huti. Vaihdoin samalla mikit SD Jazz/JB yhdistelmään. En ole ihan tyytyväinen, tuntuu siltä että ne alkuperäiset olivat sittenkin enemmän omaan makuun. Alkuperäisistä en enää tiedä kumpi on kumpi, mikeissä ei ole mitään merkintöjä? Höh! t. edgehill |
Les Fender 22.04.2005 21:16:49 | |
---|
Alkuperäisistä en enää tiedä kumpi on kumpi, mikeissä ei ole mitään merkintöjä? Höh! Eiköhän se selviä piuhain päistä mittailemalla? Ainakin Fox tietää, etkös vaan:o) |
fox 22.04.2005 22:16:56 | |
---|
Alkuperäisistä en enää tiedä kumpi on kumpi, mikeissä ei ole mitään merkintöjä? Höh! t. edgehill Parahin edgehill..(reunamäki?) Saattaapi olla sillee että ei ole merkintöjä niissä, tallamikissä on (joskus) kirjain "T" niinku "talla" mutta kas, lyhyemmät johdot = taka- eli tallamikki.. Tuo ylimääräinen reikä esiintyy joskus niin G:n kuin F:n kitaroissa jossain sopivassa paikassa, joka jää jonkun normaalisti kiinteän suojalevyn tms. alle.Sitä en voi sanoa, onko kyseessä seuraavanlainen viritys: Maalarin "gripper" eli semmonen kahva on ollu siihen varmistettuna. Kaikissa kitaroissa ei ole, joissain on vähän "paremmassa" paikassa, en osaa sanoa miksi tuota olis kaulasta riiputettu.. Voihan se olla vaikka joku hutireikäkin, niinkuin epäilit.. |
kupteri 22.04.2005 22:17:09 | |
---|
Mää arvoin kans niiden originaalien kanssa. Päättelin sitten jollakin logiikalla, että mistä nurkasta piuha lähtee ja vertailin sitä säädettäviin naparuuveihin (eli kummin päin ovat kitarassa). En tosin enää muista, kun myin mikit eteenpäin. Ittehän laitoin JB:n ja Alnico II Pro:n ja oon ollu varsin tyytyväinen. Kaverilla on Classicissa Custom 5 ja '59, erittäin hyvin toimiva setti myös. Jazzista en itte tykänny kaulalla, se oli aluksi mutta vaihdoin sitten mielestäni paremman. |
kupteri 22.04.2005 22:18:15 | |
---|
Mulla molemmissa oli se T siellä pohjassa, eli siitä ei voinu päätellä mitään. Tuota johtojen pituuttapa en hokassu vertailla. |
edgehill 23.04.2005 07:46:04 | |
---|
Tarkistin...mullakin on se "T" molempien mikkien pohjassa. Lisäksi piuhat ovat täsmälleen saman mittaiset. Taitaa mennä mittailuksi sitten. Tuo JB on ihan ok. Jazz taasen on hieman outo, samaan aikaan liian kirkas ja bassokas. Tai jotain. Keskialue tuntuu puuttuvan aivan tyystin. Ei natsaa. |
Arabian Lauri 10.06.2005 15:40:18 | |
---|
Lueskelin tätä vanhahkoa ketjua ja ihmettelenkin nyt: Eikös tuo T tarkoita Trebleä ja R tarkoita Rhytm (vaikea sana) -mikkiä? Eli T olisi tallamikki ja R olisi kaulamikki. Eli jos molemmissa on T, niin onko silloin asennusvaiheessa lipsahtanut "tasapari" kiinni? Vai onko Gibsonin mikeissä malleja jotka sopivat kumpaankin positioon? Kun paljon hosuu niin joskus osuu... On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä! |