toyopet 22.04.2005 11:30:38 | |
---|
Mites teillä muilla, onko rumpaleilla rytmihäiriöitä joidenkin komppien kohdalla? Meidän rumpalilla tökkii kovasti - humppa - samba - cha cha Muut menee oikein mallikkaasti. Kyllä nuokin menee kun kappaletta harjoitellaan kovasti mutta ei voi uutta humppaa ottaa ohjelmistoon ilman treeniä. En voi siis käsittää miten se voi olla niin hankalaa, itsekin vähän rumpuja soittaneena. Jos sen saa kulkemaan suoralla humppakompilla, niin varmasti tökkää ensimmäiseen filliin. Ja todellakaan ei ole siitä kiinni, että rumpali olisi nuori, muunlaiseen musiikkiin suuntautunut vaan ikääkin jo yli 50v. Vai johtuuko se siitä? No 12 vuotta taisteltu tämän asian kanssa. Ohjelmistossa muuten 8 humppaa. Jos tunnet omistavasi ylimääräisiä Odsmobilen moottoreita, saapi kertoa. |
pekkajau 22.04.2005 11:43:07 (muokattu 22.04.2005 12:01:27) | |
---|
Monella rumpalistilla joiden kanssa oon soittanut on tuottanut ylivoimaisia vaikeuksia ennen muuta kunnon napakka,rullaava ja kyrväkäs Twist-komppi tai yleensä nopeat biitit joissa haitsu-/peltiranteen olis tehtävä muutakin kun "töpsöttelevä" jäykkiä "hevineljäsosia"! Sambat on myös monesti olleet semmoisia "liikkaavia" kolinoita joista ei ota oikein erkkikään selvää! Kirjoitin mitä kirjoitin! |
rahvas 22.04.2005 11:50:01 | |
---|
Meidän amatööribändissä rumpalilta taittuu komiasti Fox, Trioli, humppa jne. Ongelmia ovat bossanova (mikä ei kai ole yllätys), hidas valssi jossain määrin, sekä beatti (!!!!). Periaatteessa biitti kyllä menee, mutta irtonaisuutta, tai tatsia siihen ei löydy, filleistä puhumattakaan. Biitittömän aikakauden kasvatteja.... |
Riksteri 22.04.2005 12:15:32 | |
---|
Ratsastuksesta olen oppinut sen, että eri hevosilla on usein ns. luonnostaan vahvoja askellajeja, jotka saattavat olla geneettisesti perittyjäkin. Askellajit jaetaan kaksi-, kolmi- ja nelitahtisiin, hieman niinkuin usein musiikkikin. Ehkä ihmisilläkin on luonnostaan taipumuksia rytmittää ja hahmottaa asioita kahteen, kolmeen tai neljään laskien. http://www.hevosmaailma.net/General/askellajit.shtmlIt's a Jungle Out There |
toyopet 22.04.2005 12:24:22 | |
---|
Meidän amatööribändissä rumpalilta taittuu komiasti Fox, Trioli, humppa jne. Ongelmia ovat bossanova (mikä ei kai ole yllätys), hidas valssi jossain määrin, sekä beatti (!!!!). Periaatteessa biitti kyllä menee, mutta irtonaisuutta, tai tatsia siihen ei löydy, filleistä puhumattakaan. Biitittömän aikakauden kasvatteja.... Niin no hitaan valssin tempo vähän hakee välillä mutta beatit ja bosikset menee komeasti, siihen ei monella ole sanomista. Mutta... Jos tunnet omistavasi ylimääräisiä Odsmobilen moottoreita, saapi kertoa. |
jmercy 22.04.2005 12:38:28 | |
---|
Oon onnekseni saanut soittaa aikanaan huippurumpalin kanssa, ainoastaan harvinaisemmat lattarityylit ei ollut tiedossa (jotain merenguen hölkkää tai jotain). Terveisiä vaan Hujaselle, parempaa saa hakea. Mutta monella aloittelijalla suurin ongelma lienee se, että keskittyy niihin breikkeihin, jotka menee sitten vituralleen. Ensin peruskomppi kuntoon ja svengaamaan, sitten joskus ehkä voi kokeilla yhtä breikkiä. |
KoskPaavo 22.04.2005 15:56:42 | |
---|
Eiköhän se tauon soittaminen rummuilla ole yhtä vaikeata kuin muillakin soittimilla, joskus kun vaan on näin rumpaleitten(kin) kohdalla että biisin tai tahdin nuottikuviosta ei ole minkäänlaista hajua.Useimmiten kai silloin käy niin että se fillitahti jää liian lyhyeksi ja koko homma kaatuu. Kuolemasta saa parhaat aplodit, ei kuitenkaan encoreen asti |
KMT 22.04.2005 16:35:18 | |
---|
Kuinka muuten masurkkaa soitetaan? Sentään sain kokea KMT:n ihailut ja mulle laulettiin Ressua. Tarviiko sitä ihminen muuta? -Jenka |
uruttaja 22.04.2005 16:36:46 | |
---|
Kuinka muuten masurkkaa soitetaan? Tule apuun Clave!!!:) Kolmijakoisena, ja karkaa helposti kynsistä. |
baron 22.04.2005 16:39:40 | |
---|
Tule apuun Clave!!!:) Kolmijakoisena, ja karkaa helposti kynsistä. Niinku joululauluja, hei tonttu-ukot etc VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |
clave 22.04.2005 16:51:47 | |
---|
Niinku joululauluja, hei tonttu-ukot etc no, ite oon vetäny semmosen closed rollin ykköselle ja riippuen vähän tapaa trrrr..tattaa jne:) totta, karkaa hyvin helposti käsistä tarkkana saa olla. "Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan" |
Tankero 22.04.2005 16:53:42 | |
---|
Niinku joululauluja, hei tonttu-ukot etc Eikös se ole vähän sillain, että painetaan sitä ykköistä. Mulla ei ole erityisemmin ollut ongelmia minkään kompin kans. Siis erityisemmin, koska mikään ei tahdo taittua. |
Tankero 22.04.2005 16:54:44 | |
---|
Ratsastuksesta olen oppinut sen, että eri hevosilla on usein ns. luonnostaan vahvoja askellajeja, jotka saattavat olla geneettisesti perittyjäkin. Askellajit jaetaan kaksi-, kolmi- ja nelitahtisiin, hieman niinkuin usein musiikkikin. Ehkä ihmisilläkin on luonnostaan taipumuksia rytmittää ja hahmottaa asioita kahteen, kolmeen tai neljään laskien. http://www.hevosmaailma.net/General/askellajit.shtml Tuossa olis mallia ainakin uudeksi keikka-asuksi. |
clave 22.04.2005 17:05:37 | |
---|
Tuossa olis mallia ainakin uudeksi keikka-asuksi. hohhoo, hyvä kuhilas. tais se yks heppa askeltaa siinä kuvassa masurkkaa. ykköstä kompissa joo painotetaan biisistä riippuen myös 3:sta. musassa on tahtilajit, sävellajit sekä tietysti tanssimusassa askellajit. siitä taas tullaan tanssin askelmerkkeihin joiden kautta pelimerkkeihin ja.... "Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan" |
Masurkka= "RUN-kat -kaa-RUN-kat-kaa..." Fox= "Tis-sit-ti-Tis-sit-ti-Tis-sit-ti" väliiin pieni jäts- breikki:"Pi-li-ä-pi-li-ä-pi-li-ä-pi-li-ä"... ja loppuun valtavankokoinen KOSHHHHHHHHH.... Kirjoitin mitä kirjoitin! |
uruttaja 22.04.2005 18:31:32 | |
---|
tsintsinkolakolaykäykäkongkong. passannee siihen sambaan:) |
Carde 22.04.2005 19:12:42 | |
---|
Kuinka muuten masurkkaa soitetaan? Aika marginaalinen juttu, mutta silti kiinnostaa. Joitakin vuosia sitten tuli riitaa silloisen avokkeen (joka sattui olemaan soittaja : /) kanssa mitä tahdin iskua masurkassa painotetaan. Hän vänkäsi, että ykköstä, soitonopettajaltaan oli kuullut samaa. Itse ehdotin kakkosta, lievä korostus ehkä kolmosellekin. Osaako joku teistä oikeasti soittaa masurkkaa ja näinollen kertoa? |
clave 22.04.2005 19:19:45 | |
---|
tsintsinkolakolaykäykäkongkong. passannee siihen sambaan:) hohoo, tosta muistu mieleen kauan sitten kuultu tarina miten joku hanuristilegenda laski samban käyntiin simuloimalla cuikaa (=brassirumpu jossa kalvo, jossa tappi kiinni, jota sitten hinkataan:) kuikaku kiika kuikaaku kiikaku kuikaku kiika NYT...ja sitten piti lähteä vetämään. "Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan" |
v_m_kangas 22.04.2005 19:25:46 | |
---|
Aika marginaalinen juttu, mutta silti kiinnostaa. Joitakin vuosia sitten tuli riitaa silloisen avokkeen (joka sattui olemaan soittaja : /) kanssa mitä tahdin iskua masurkassa painotetaan. Hän vänkäsi, että ykköstä, soitonopettajaltaan oli kuullut samaa. Itse ehdotin kakkosta, lievä korostus ehkä kolmosellekin. Osaako joku teistä oikeasti soittaa masurkkaa ja näinollen kertoa? Masurkassa vaihtelee melodian mukaan 1+2 ja 2+1 rakenteet. Hambo on aikalailla samanlaista, mutta siinä on selvempi/voimakkaampi 1+2 rakenne (esim: "on kotiseutu mulla tuolla, peräpohjolassa...). Humppaa tai soita humppaa |
toyopet 22.04.2005 20:39:32 | |
---|
Joo kaikillahan on jotain hankalaa, minä en osaa soittaa kitaraa mutta olen meidän bändin soolokitaristi. Mutta piti oikein käydä kokeilemassa itse äsken rummuilla onko se niin hankalaa ja taitaa tuo meidän rumpali yrittää nyt vähän liian hankalan kaavan mukaan. Minun ajatukseen se nyt kävi. Mutta vetää se niin hienosti nuo beatit ja bossanovat, että se korvaa puutteet humpassa. Olen myös kuullut hanuristista joka ei osannut soittaa triolia, se en ollut minä. Jos tunnet omistavasi ylimääräisiä Odsmobilen moottoreita, saapi kertoa. |